EPN-V2

Bachelor Programme in Business Administration and Economics Programme description

Programme name, Norwegian
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon
Valid from
2023 FALL
ECTS credits
180 ECTS credits
Duration
6 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

Bachelorstudiet i økonomi og administrasjon er et 3-årig studium som tilbys på fulltid og utgjør 180 studiepoeng.

Bachelorprogrammet gjennomføres av studenter som har fått opptak til 3-årig bachelorstudium og studenter som har fått opptak til 5-årig masterstudium (bachelor + master), siviløkonom/ statsautorisert revisor. For studenter som har fått opptak til 5-årig masterstudium, se også programplan for masterprogrammet.

Studenter som har gjennomført bachelorstudiet vil ha grunnleggende kunnskaper innenfor det økonomisk-administrative fagområdet, og vil være kvalifisert for å gå direkte ut i arbeidslivet innen et bredt spekter av ulike stillinger både i privat og offentlig sektor.

På bachelorstudiet velger studenten våren før 3. studieår profil, som utgjør fordypningen i studieløpet. Studenten kan velge mellom følgende fem profiler:

  • Regnskap
  • Samfunnsøkonomi
  • Finans
  • Strategi og ledelse
  • Internasjonal utveksling

I profil Regnskap får studenten kompetanse innen regnskapsfag, skatte- og avgiftsrett og rettslære. Studenten får også god kompetanse innen andre økonomisk-administrative områder. Profilen følger anbefalt plan for bachelor i økonomi og administrasjon – profilering regnskapsfører, vedtatt av Nasjonalt råd for økonomisk-administrativ utdanning (NRØA, nå UHR-ØA) i 2013. Fullført bachelor med profil regnskap sammen med to års godkjent praksisoppfyller dermed kravet til å bli autorisert regnskapsfører slik det er beskrevet i Finansdepartementets forskrift om autorisasjon av regnskapsførere.

I profilen Samfunnsøkonomi får studenten inngående kunnskaper om sentrale samfunnsøkonomiske temaer som konkurranse og markeder, økonomisk fordeling, betydningen av internasjonal handel og konjunkturer – og hvordan dette kan påvirkes gjennom politikk. Studenten lærer også om sammenhengene mellom viktige makroøkonomiske variabler og hvordan de kan bruke modeller for å analysere makroøkonomiske spørsmål.

I profilen Finans utvikler studenten kompetanse om foretakets finansierings- og investeringsutfordringer. Studenten får kunnskaper om valg av kapitalstruktur, eierstyring og interessekonflikter, og etiske problemstillinger som inngår i økonomiske beslutninger. Studenten lærer også hvordan man analyserer og verdivurderer finansielle instrumenter.

I profilen Strategi og ledelse tilegner studenten seg kompetanse og ferdigheter innen fagfeltet, samt mer fagspesifikke kompetanser og ferdigheter innenfor fagområder som er viktige for forretningsutvikling – som innovasjon, markedsføring, og kommunikasjon. Studenten jobber med tidsaktuelle problemstillinger som er tett på næringsliv og samfunn, der studenten får innsikt i å løse konkrete utfordringer. Dette bidrar til at studenten utvikler en kombinasjon av analytiske og kreative ferdigheter som utfyller hverandre.

I profilen Internasjonal utveksling tilegner studenten seg kompetanse, kunnskaper og ferdigheter fra studieprogrammets emner i kombinasjon med internasjonal utveksling. I tillegg til de fagspesifikke læringsutbyttene fra emnene som velges ved vertsuniversitetet, utvikler og forbedrer studenten sine kommunikasjons-, språk og interkulturelle ferdigheter. Disse ferdighetene er høyt verdsatt blant fremtidige arbeidsgivere.

Bachelorgraden oppnås i samsvar med Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Fullført og bestått studium gir graden Bachelor i økonomi og administrasjon. Gradens engelske tittel er Bachelor of Business Administration and Economics. På vitnemålet fremkommer hvilken profil man har valgt.

Programplanen oppfyller minimumskrav for bachelorstudium i økonomi og administrasjon, slik de er vedtatt av UHR-ØA i 2018.

Target group

Students apply for and are admitted directly to the specialisation of their choice. The requirement for admission to the Master’s Programme in Health and Technology is a bachelor’s degree or an equivalent degree within a specified field, with an average grade of at least C. If the number of qualified applicants exceeds the number of places on the programme, applicants will be ranked according to applicable ranking rules.

Reference is made to the Regulations relating to Admission to Studies at OsloMet. The specialisations will only be run if a sufficient number of qualified candidates apply.

Admission requirements for the individual specialisations

Specialisation in biomedicine

  • Bachelor’s degree or equivalent degree in medical laboratory sciences, pharmacy, biotechnology, chemical engineering or molecular biology.

Specialisation in radiography

  • Bachelor’s degree or equivalent degree in radiography.

Special admission to the specialisation in radiography from 2024Candidates with a bachelor's degree in radiography who have also completed further education in radiotherapy (60 ECTS credits) according to the programme description from the academic year 2014/15 (student cohort 2014H) or later, can apply for a special admission to the specialisation in radiography. The admission requirements are as follows:

  • Bachelor's degree or equivalent in radiography
  • Completed further education in radiotherapy, according to the programme description from the academic year 2014/15 (student year group 2014H) or later
  • Grades from the further education in radiotherapy may be included in the calculation basis to meet the necessary academic minimum requirements.

Admission requirements

The overall learning outcomes for the Master’s Programme in Health and Technology fully cover the description of master’s degree level (level 7) of the Norwegian Qualifications Framework.

A candidate who has completed their qualification should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The candidate

  • has advanced knowledge in disciplines relating to their own specialisation and specialised insight into the topic of the master’s thesis
  • has insight into technological developments in disciplines relating to their own specialisation and their importance for health services nationally and globally
  • has thorough knowledge of philosophy of science traditions, research methods and the basis for research ethics of particular relevance to health sciences and their own field
  • can apply knowledge in new areas in their own field and in interdisciplinary collaboration with other fields
  • can analyse health science issues on the basis of the field’s history, traditions, culture, distinctive nature and place in society

Skills

The candidate

  • can analyse and critically assess knowledge from different sources and apply this in a structured manner to formulate scholarly arguments
  • can analyse existing theories, methods and interpretations in their own field and work independently on practical and theoretical problem-solving
  • can write academic texts and present research results in accordance with applicable conventions in the field
  • can work independently and in an ethically aware manner on a supervised research or development project
  • can analyse and manage health-related data in an ethically sound manner and in accordance with relevant legislation
  • can contribute to research, development of the field and innovation based on evidence-based knowledge, research-based knowledge and user participation

General competence

The candidate

  • can analyse relevant issues in their own field and decide on suitable research design and choice of methods
  • can analyse and discuss ethical issues relating to the use of technology in health services, at both the individual and system level
  • can apply their own knowledge to new areas and in interdisciplinary cooperation to carry out complex tasks, processes and projects
  • can communicate an extensive independent work and master scholarly forms of expression in the field, both orally and in writing
  • can participate in discussions about professional issues and communicate about their own field in both scientific and popular science form
  • can contribute to re-thinking and innovation in their own field and take part in interdisciplinary cooperation in technology and health science
  • can contribute to the implementation of new technology in their own field and explore how technology can contribute to solutions that support sustainable communities

More detailed learning outcomes for the specialisations

Specialisation in biomedicine

The following additional learning outcomes apply to candidates taking the specialisation in biomedicine:

The candidate

  • has specialised knowledge about health and technology in a biomedical perspective
  • has in-depth knowledge about normal and pathological molecular and cell biological mechanisms
  • can critically assess and apply biomedical analysis methods in diagnostics and research and has advanced knowledge about statistical methods, quality assurance and quality control in the laboratory
  • can discuss and convey relevant issues in the field and research relating to biomedicine

Specialisation in radiography

The following additional learning outcomes apply to candidates taking the specialisation in radiography:

The candidate

  • has advanced knowledge of diagnostic imaging methods, treatment and radiation protection
  • can apply, analyse and critically assess methods for diagnostics/treatment in the relevant modality
  • has an in-depth understanding of the role of radiographers as active contributors to developments in radiography and the specialist health service’s use of technological methods in the relevant modality

Learning outcomes

En kandidat med oppnådd bachelorgrad i økonomi og administrasjon skal ha følgende samlede læringsutbytte:

Kunnskap

Kandidaten

  • har bred kunnskap om hvordan virksomheter finansieres, hvordan økonomiske styringsverktøy brukes og hvordan regnskap utarbeides, rapporteres og analyseres, herunder:
    • har bred kunnskap om hvordan markedet fungerer, hvordan konsumenter og produsenter treffer sine valg og hvodan disse påvirkes av økonomisk politikk, teknologi og internasjonale rammebetingelser
    • har bred kunnskap om hvordan virksomheter utøver sine aktiviteter på en etisk forsvarlig måte slik at de ivaretar sine interessenter og samtidig fremmer FNs bærekraftsmål
    • har bred kunnskap om hvordan strategier utvikles og iverksettes, hvordan virksomheter organiseres, forbedres og ledes, og hvordan produkter og tjenester markedsføres og posisjoneres
    • har bred kunnskap om hvordan virksomheter startes, utvikles og endres i tråd med behov, juridiske rammer og forventninger i samfunnet, slik som for eksempel bærekraft, globalisering, innovasjon og teknologiutvikling, samt den nordiske arbeidslivsmodellens betydning for arbeids- og næringsliv
  • har grunnleggende kunnskap i matematikk, statistikk og samfunnsvitenskapelig metode, samt forstår hvordan metodiske verktøy brukes i forbindelse med innhenting, organisering og analyse av data.
  • kjenner til fagområdenes historie, tradisjoner, egenart, plass i samfunnet, samt forsknings- og utviklingsarbeid

Ferdigheter

Kandidaten

  • kan anvende faglig kunnskap og relevante resultater fra forsknings- og utviklingsarbeid på praktiske og teoretiske problemstillinger og treffe begrunnede valg, herunder: kan innhente, sortere og vurdere relevant informasjon; kan analysere økonomisk-administrative problemstillinger ved hjelpe av egnet teori og empiriske metoder; kan gjøre en kritisk vurdering av usikkerhet ved egne analyser
  • evner å kommunisere innhold i analyser, metodevalg, resultater og forutsetninger både muntlig og skriftlig
  • kan anvende arbeidslivsrelevante digitale verktøy, teknikker og uttrykksformer
  • kan vurdere ulike typer risiko og konsekvenser av beslutninger
  • kan anvende ulike faglige perspektiver og teoretiske tilnærminger for å forstå hvordan virksomheter fungerer
  • kan integrere ansvarlighet og værekraftshensyn i virksomheters forretningsmodeller og praksis

Generell kompetanse

Kandidaten

  • er bevisst egne verdier og hvordan dette påvirker egen adferd og beslutninger
  • viser evne til ansvarlighet, kritisk tenkning og etisk refleksjon
  • forstår hvordan problemstillinger, prosesser og beslutninger påvirker og påvirkes av ressurser, kontekst og verdisett
  • har grunnlag for å bidra til langsiktig verdiskaping for virksomhet og samfunn
  • har grunnlag for å operere i et internasjonalt arbeidsmarked
  • kan samarbeide i ulike kontekster og på tvers av fagområder
  • har grunnleggende forståelse av IT-systemer og -prosesser, og hvordan disse kan bidra til forretningsutvikling og verdiskaping
  • skal kunne bidra til å fremme virksomheters innovasjons- og omstillingsevne i etomskiftelig arbeidsmarked

Content and structure

De to første studieårene består av obligatoriske emner innen markedsføring, regnskap, økonomistyring, finansiering, organisasjons- og ledelsesteori, samfunnsøkonomi, etikk og metodefag. Disse emnene dekker kravene som stilles av UHR-ØA for en bachelorutdanning i økonomi og administrasjon, og utgjør en solid basis innenfor det økonomisk-administrative fagområdet.

I tredje studieår velger studenten en profil som utgjør en fordypning innenfor et fagområde. Hver profil består av et antall obligatoriske fordypningsemner, inkludert bacheloroppgave, og eventuelt valgfrie emner dersom de obligatoriske emnene utgjør mindre enn 60 studiepoeng. Studenter med profil Internasjonal utveksling drar på utveksling i 5. semester.

Første studieår

Studenten skal i 1. semester ta de obligatoriske emnene:

  • ØABED1000 Grunnleggende årsregnskap med Excel
  • ØAMET1000 Matematikk I
  • ØASØK1000 Mikroøkonomi I
  • ØAADM1001 Markedsføring

Studenten skal i 2. semester ta de obligatoriske emnene:

  • ØABED1100 Bedriftsøkonomi med IKT
  • ØAMET1100 Statistikk
  • ØASØK1100 Makroøkonomi I
  • ØAADM1100 Organisasjonspsykologi

Andre studieår

3. semester:

Studenter som planlegger å ta profil Finans, profil Strategi og ledelse eller profil Internasjonal utveksling må i 3. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØABED2000 Investering og finansiering
  • ØAADM2100 Organisasjonsforståelse
  • ØASPR2000 Professional English
  • Enten ØAMET2100 Samfunnsvitenskapelig metode eller ØAMET2200 Business Decision-Making Using Data

Studenter som planlegger å ta profil Samfunnsøkonomi må velge de obligatoriske emnene:

  • ØABED2000 Investering og finansiering
  • ØAADM2100 Organisasjonsforståelse
  • ØASPR2000 Professional English
  • ØAMET2200 Business Decision-Making Using Data

Studenter som planlegger å ta profil Regnskap må velge de obligatoriske emnene:

  • ØABED2000 Investering og finansiering
  • ØAADM2100 Organisasjonsforståelse
  • REREG2000 Årsregnskap 2 med regnskapsteori
  • Enten ØAMET2100 Samfunnsvitenskapelig metode eller ØAMET2200 Business Decision-Making Using Data

4. semester:

Studenter som planlegger å ta profil Finans, profil Strategi og ledelse, profil Samfunnsøkonomi eller profil Internasjonal utveksling må i 4. semester velge:

  • ØAADM2000 Foretaksstrategi
  • ØABED2100 Økonomistyring
  • ØAETI2000 Etikk, bærekraft og samfunnsansvar
  • Enten ØAJUR2100 Rettslære, PROG1000 Introduction to Programming, ØAMET2000 Matematikk II eller ØABED2200 Business Analytics

Studenter som planlegger å ta profil Regnskap må i 4. semester velge:

  • ØAADM2000 Foretaksstrategi
  • ØABED2100 Økonomistyring
  • REREG2000 Årsregnskap 2 med regnskapsteori
  • ØAJUR2100 Rettslære

Tredje studieår

Valgfrie emner

Flere av profilene tilbyr studenten mulighet til å velge valgemner på 5. og/eller 6. semester. Studenten kan velge valgemner fra samtlige profiler, så lenge studenten oppfyller eventuelle forkunnskapskrav. Det vil likevel kunne oppstå kollisjoner i timeplan og eksamensdatoer dersom studenten velger valgemner utenfor sin profil, eller melder seg til undervisning og eksamen i emner på et annet årstrinn. I hver profil er det derfor satt opp et antall anbefalte valgemner som vil kollisjonssikres i det aktuelle semesteret. Utover dette er det studentens eget ansvar å unngå timeplan- og eksamensdatokollisjoner.

Eventuelle forkunnskapskrav fremgår av den enkelte emneplan.

Profil Regnskap

Studenter som går profil Regnskap må i 5. semester velge de obligatoriske emnene:

  • REREG3001 Årsregnskap 3
  • REREG3200 Regnskapsføreryrket med etikk
  • REREV3100 Valuation for Accountants

Studenter som går profil Regnskap må i 6. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØABAC3900 Bacheloroppgave
  • REJUR3101 Skatte- og avgiftsrett

Profil Finans

Studenter som går profil Finans må i 5. semester velge det obligatoriske emnet:

Enten ØABED3100 Applied Management Accounting eller ØABED3200 Strategiøkonomi. Emnet som ikke velges som obligatorisk, kan inngå som valgemne dersom studenten ønsker å ta begge emnene.

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Finans i 5. semester:

  • ØABED3001 Corporate Finance (10 sp – heisemne, likt som masteremnet)
  • ØASØK3000 International Economics
  • ØAADM3100 Strategic Analysis
  • Enten ØABED3100 Applied Management Accounting eller ØABED3200 Strategiøkonomi

Studenter som går profil Finans må i 6. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØABAC3900 Bacheloroppgave
  • ØABED3700 Valuation – Equity Research(heisemne)

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Finans i 6. semester:

  • ØABED2300 The Economics of Banking
  • ØABED2200 Business Analytics (OBS: Emnet tilbys også på 2. studieår; studenter som ønsker dette valgemnet, må derfor selv påse at emnet ikke kolliderer med timeplan- og eksamensdatoer i andre emner de skal ta.)
  • ØAADM3400 Ledelse
  • ØAADM3500 Praktisk personalledelse
  • ØABED3300 International Financial Management

Profil Samfunnsøkonomi

Studenter som går profil Samfunnsøkonomi må i 5. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØASØK2000 Mikroøkonomi II
  • ØASØK3000 International Economics
  • ØASØK3300 Offentlig økonomi

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Samfunnsøkonomi i 5. semester:

  • ØASØK3401 Makroøkonomisk politikk (10 sp – heisemne, likt som masteremnet)
  • ØABED3200 Strategiøkonomi
  • ØAADM3600 Sustainable Business

Studenter som går profil Samfunnsøkonomi må i 6. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØABAC3900 Bacheloroppgave
  • ØABED2300 The Economics of Banking

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Samfunnsøkonomi i 6. semester:

  • ØAADM3400 Ledelse
  • ØAADM3300 Cross-Cultural Communication
  • ØABED3300 International Financial Management

Profil Strategi og ledelse

Studenter som går profil Strategi og ledelse må i 5. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØAADM3600 Sustainable Business
  • ØAADM3100 Strategic Analysis

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Strategi og ledelse i 5. semester:

  • ØASØK3000 International Economics
  • ØABED3200 Strategiøkonomi
  • ØASØK3401 Makroøkonomisk politikk (10 sp – heisemne, likt som masteremnet)
  • ØABED3100 Applied Management Accounting

Studenter som går profil Strategi og ledelse må i 6. semester velge de obligatoriske emnene:

  • ØABAC3900 Bacheloroppgave
  • ØAADM3500 Praktisk personalledelse

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Strategi og ledelse i 6. semester:

  • ØAADM3300 Cross-Cultural Communication
  • ØAADM3400 Ledelse
  • ØABED2300 The Economics of Banking

Profil Internasjonal utveksling

Studenter som går profil Internasjonal utveksling må i 5. semester velge:

Studenten er på utveksling hos vertsuniversitet.

Studenter som går profil Internasjonal utveksling må i 6. semester velge:

  • ØABAC3900 Bacheloroppgave

Følgende emner anbefales som valgfrie emner til studenter som går profil Internasjonal utveksling i 6. semester:

  • Studenten kan velge fritt blant alle obligatoriske og valgfrie emner som undervises i 6. semester på profil Finans, profil Strategi og ledelse, og profil Samfunnsøkonomi, så lenge studenten oppfyller eventuelle forkunnskapskrav. Studenten anbefales imidlertid å velge emner fra én profil da disse vil være sikret mot kollisjoner i timeplan og eksamensdatoer.

Bacheloroppgave og progresjonskrav

En bacheloroppgave på 15 studiepoeng inngår i alle profiler som et avsluttende arbeid i siste semester. Bacheloroppgaven må bygge på teori og tematikk fra valgt profil.

For å få tildelt veileder kreves det at studenten minimum har bestått 75 av studiepoengene som inngår i graden, inkludert ØAMET1100 Statistikk og enten ØAMET2100 Samfunnsvitenskapelig metode eller ØAMET2200 Business Decision-Making Using Data.

Bacheloroppgaven er i tabellen over studiets oppbygging plassert både på 5. og 6. semester. Dette grunnet at arbeidet med oppgaven begynner i 5. semester, men selve studiepoengene regnes kun til vårsemesteret. Studenten skal ta totalt 4 emner (obligatoriske + ev. valgemner) i 5. semester (i tillegg til start på bacheloroppgaven), jf. informasjon for hver profil med semester ovenfor.

Studenter med studierett på 5-årig studieløp (bachelor + master) må ha fullført og bestått bachelorstudiet før studenten kan begynne på masterprogrammet.

Tabellen nedenfor viser studiets oppbygging.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

1. semester

2. semester

2nd year of study

4. semester

3rd year of study

Profil: Finans

5. semester

6. semester

Profil: Regnskap

5. semester

6. semester

Profil: Strategi og ledelse

5. semester

6. semester

Profil: Samfunnsøkonomi

5. semester

6. semester

Internasjonal utveksling

5. semester

6. semester

Teaching and learning methods

Varied and student-active forms of teaching are used in the programme. Good learning outcomes are first and foremost dependent on the students’ own efforts. The number of scheduled (fixed) teaching hours is relatively low, and it is expected that students allocate sufficient time for their own learning process. Own effort means both benefiting from teaching and academic supervision and following this up with independent work in the form of theoretical studies and, if relevant, practical skills training. The most important work and teaching methods used in each course in the programme are described below. The individual course descriptions state which work methods each course employs.

Web-based work and teaching methods

Several forms of digital learning resources are used in the programme, such as digital platforms, digital lectures, video clips, podcasts, tests and assignments. These resources can be used to prepare for teaching sessions, during seminars using the flipped classroom method, and as part of self-study. This form of teaching requires the students to come prepared for scheduled teaching sessions. Interaction may also take place digitally in the form of virtual meetings, webinars, workshops etc.

Self-study and student cooperation/group work

Learning requires a high degree of own activity and self-study, including both individual work and cooperation with fellow students. Through activities such as exchange of ideas, presentations, discussions, written assignments and problem-based assignments, students will be encouraged to learn by conveying knowledge and experience, expressing their own opinions and, together, reflecting on their own attitudes, actions and understanding of the field. Students are encouraged to take the initiative to schedule and actively participate in study groups to promote learning.

Skills training/laboratory work

Different forms of skills training or laboratory work may be included in the programme. Students will work on issues of relevance to the topic concerned, either individually or in groups, and will perform experiments, simulations or solve practical tasks that will demonstrate their theoretical understanding of different methods and techniques used in the field. They will also acquire the skills required to carry out the assignments in an independent manner.

Skills training may also include the use of digital tools to solve assignments or improve communication skills.

Lectures

Lectures are primarily used to introduce new subject matter, provide an overview of and highlight main elements and links within different topics, and also to convey relevant research-based issues and literature.

Seminars

Seminars emphasise dialogue and discussion between the lecturer(s) and students in order to stimulate students’ academic development. Oral student presentations and discussions are emphasised.

In connection with the master’s thesis, seminars are held where the theses are presented and discussed. The students receive feedback from their fellow students and teachers, which enables peer learning. Research-related issues, methods and academic supervision are among the topics discussed in the seminars. Seminars may also take place on digital collaboration platforms.

Projects, assignments and supervision

Through project work, case studies, written assignments and the master’s thesis, students will formulate research questions for assignments that they work on over time, either individually or in cooperation with other students. They will learn theory and develop skills in using and referencing sources, analysis, discussion and written and oral communication. The primary purpose of this is to develop their ability to reflect critically, see elements in context and develop a deeper understanding of a subject.

Developing academic writing skills is a key aspect of all parts of the programme.

Supervision is an important component of the work on the master’s thesis. The supervision is intended to ensure that the project complies with principles of research ethics and help students to formulate research questions and ensure quality in the collection and analysis of data.

Internationalisation

The increasing globalisation of the labour market and rapid social changes make it increasingly important to have international professional experience and knowledge of disciplines, language and culture. Internationalisation strengthens the academic community and promotes quality through international research collaboration, student and staff mobility and by highlighting international perspectives and challenges in teaching.

The students will gain access to specialist terminology in English through the syllabus, which comprises both textbooks and international research literature. Some of the courses will be taught in English and the programme will employ lecturers and guest lecturers with international experience.

The staff’s professional networks, research collaborations and cooperation with colleagues in other countries contribute to internationalisation. The programme is represented in international networks.

Courses adapted for incoming exchange students

The following courses have been adapted for incoming exchange students:

  • HETEK4000 Interactions in Health and Technology (AUTUMN – from 2024)
  • HETEK4100 Theory of Science, Ethics and Research Methods (AUTUMN)
  • HETEK4300 Bacteriology and Antimicrobial Resistance (AUTUMN)
  • MABIO4600 Statistics, Quality Control and Quality Assurance (SPRING)
  • MARAD4300 Medical Use of Radiation (AUTUMN)

Courses from HETEK can be combined with courses from other master’s programmes at OsloMet that are adapted for incoming exchange students.

Facilitation of outbound exchanges

Students taking the biomedicine specialisation who wish to take courses at an educational institution abroad as part of their master’s degree normally go on an exchange in the third semester. Students going on exchanges will be given an opportunity to write a master’s thesis worth 30 credits after the exchange stay. The students are responsible for finding relevant courses at partner institutions and must apply to have them approved in advance. An international coordinator is available to provide guidance on the choice of topic.

Master’s degree project

Students taking the specialisations in biomedicine and radiography can complete their master’s project in full or in part at other educational institutions or with research groups abroad, and possibly also combine it with an elective course (10 credits). Incoming exchange students may also write their master’s thesis at OsloMet. Incoming and outbound exchanges in connection with master’s degree projects will depend on the availability of relevant assignments and supervisory capacity. Students can choose whether to write their master’s thesis in English or Norwegian. Outbound exchange students must write their thesis in English if the exchange is in a country outside Scandinavia.

Reference is otherwise made to the criteria that apply to student exchanges and the information about stays abroad.

Work requirements

Coursework requirements are all types of work, tests and compulsory attendance that are conditions for being allowed to take an exam. Required coursework is assessed as approved/not approved. Please see the course descriptions for more information about the coursework requirements that apply to each course.

The purpose of the coursework requirements is to:

  • promote progress and academic development
  • encourage students to seek out and acquire new knowledge
  • facilitate cooperation and communication on health and technology issues

The programme mainly has coursework requirements in the form of compulsory attendance, various compulsory activities and written assignments.

Attendance and compulsory activities

Compulsory attendance or compulsory activities may be required in areas where students cannot acquire knowledge and skills simply by studying literature.

If a student exceeds the maximum limit for absence or fails to attend compulsory activities, the lecturer must assess whether and, if so, how, the student can compensate for the absence through e.g. an individual presentation or other written work. Absence that cannot be compensated for may lead to delayed progress in the programme.

Written assignments

Several courses have compulsory written assignments or reports as part of their coursework requirements. Written work that is not approved must be reworked before re-submission. If the work is not approved on re-submission, the student cannot take the ordinary exam/assessment.

Students are entitled to a third attempt before the resit/rescheduled exam. An assignment that is not approved the third time it is submitted may lead to delayed progress in the programme.

Assessment

Different forms of assessment are used that are adapted to the learning outcomes of the different courses in the programme. The forms of assessment used are intended to support learning and document the students’ level of competence in relation to the expected learning outcomes.

The forms of assessment used in each course in the programme are described below. All exams taken and the title of the master’s thesis will be stated on the diploma.

In general, the following forms of assessment are used in the programme:

Home exam

Taken over a set period of time at the end of the course, normally with a set question/assignment text unless otherwise stated in the course description.

Project exam

Taken over the whole or large parts of the course, normally with a topic decided by the students themselves unless otherwise stated in the course description.

Oral exam

Can take place individually or in groups. It can either be an independent form of assessment or used to adjust the grade awarded for another exam.

Supervised individual exam

Taken at the university’s exam venues over a set number of hours.

Combined exam/assessment

Form of exam that combines written work and oral presentation, where both elements count towards the exam result.

The assessments are carried out in accordance with the Act relating to Universities and University Colleges, the Regulations relating to Studies and Examinations at OsloMet, and the Guidelines for Appointment and Use of Examiners at OsloMet.

Assessment

The assessment is based on the learning outcomes for the course and the extent to which the student has achieved the stipulated learning outcomes. The grades used are Pass/Fail or a grade scale with letter grades from A to F, where A is the highest grade, E is the lowest pass grade and F is a fail. In connection with group exams, all students in the group are awarded the same grade.

Resit and rescheduled exams

Resit and rescheduled exams are carried out in the same manner as the ordinary exam unless otherwise specified in the course description. In special cases, resit and rescheduled exams in courses with group exams may be held as individual exams.

Appeals against grades

Grades awarded for written exams can be appealed. It is not possible to appeal the grades awarded for oral exams. In connection with group exams, the result of an appeal will only have consequences for the candidate(s) who submitted the appeal. The other students will keep their original grade.

Students can appeal against the grade set for the written part of the master’s thesis. If the grade is changed as a result of re-grading, the student must take the oral exam again.