EPN-V2

ØAADM3300 Cross-Cultural Communication Course description

Course name in Norwegian
Cross-Cultural Communication
Study programme
Bachelor Programme in Business Administration and Economics
Oslo Business School, Exchange Programme
Weight
7.5 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Introduction

Studentene må ha bestått/fått innpasset/fritak for minimum 100 studiepoeng for å få starte på bacheloroppgaven. 15 av disse studiepoengene være:

1) Statistikk (ØAMET1100) og

2) Samfunnsvitenskapelig metode (ØAMET2100) eller Business Decision-Making Using Data (ØAMET2200)

Required preliminary courses

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • kjennskap til ulike typer forskningsopplegg, har innsikt i forholdet mellom teori, data og virkelighet
  • kunnskap om populasjon og utvalg, og om ulike analyse- og datainnsamlingsmetoder, både kvalitative og kvantitative

Ferdigheter

Studenten

  • kan definere en problemstilling og formål og foreta avgrensning og definering av begreper og problemer
  • kan anvende og begrunne valg av relevante metodeverktøy og arbeidsmåter innenfor finans, samfunnsøkonomi, litteraturstudier, kvantitative og/eller kvalitative forskningsdesign og metoder
  • kan bruke aktuell teori og analysemetoder til å skrive en selvstendig oppgave
  • kan søke etter informasjon, utøve kildekritikk, referere og sette opp litteraturreferanser i henhold til gjeldende mal
  • behersker analyse og tolkning av teoretiske og empiriske funn samt kvalitetssikring av disse, og er bevisst mulige feiltolkninger og feilkilder

Generell kompetanse

Studenten

  • kan søke etter faglitteratur og kritisk vurdere kvaliteten på kilden
  • kan grunnleggende regler for kildebruk og kjenne til hva som defineres som plagiat og fusk i studentarbeider
  • har evne til kritisk vurdering av eget arbeid
  • kan reflektere rundt forskning og vitenskapelig metode, forskningsetikk og redelighet
  • kan samarbeide med andre om en større oppgave
  • kan utforme og skrive strukturerte rapporter som omhandler økonomisk-administrative problemstillinger som tilfredsstiller krav til etiske og faglige standarder

Learning outcomes

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • knows various definitions of culture
  • has broad knowledge about various business cultures
  • has general knowledge of the main patterns of cross-cultural business behaviour
  • has knowledge of various aspects of cross-cultural communication, management and interaction
  • has knowledge about verbal and non-verbal communication in various cultures
  • knows the most influential theories of cross-cultural communication

Skills

The student

  • can deal with intercultural challenges in professional situations in the business world
  • can communicate well within a professional, intercultural context
  • can work well in international teams
  • can interact in cross-cultural business situations while taking into account differences of business customs and behavior
  • can analyze, compare and contrast different business cultures
  • is able to discuss and reflect on various aspects of cultural differences
  • can present and discuss business issues in an international and intercultural context

General competence

The student

  • can apply his/her knowledge of cross-cultural communication and business cultures in professional situations
  • can function well in most professional intercultural situations
  • has developed his/her cultural sensitivity

Teaching and learning methods

The pedagogical approach includes:

  • Lectures, group work, discussions, case work
  • Independent study

Regular attendance and active participation in classroom activities are expected.

Course requirements

The following coursework requirements must have been approved for the student to take the exam:

  • Coursework 1: An individual written assignment - application of theory to a specific case (2-3 pages)
  • Coursework 2: Participation in an oral case-based negotiation class.

The purpose of these assignments is to make the students reflect on and use the syllabus actively and help them prepare for the exam in Cross-Cultural Communication.

All required coursework must be completed and approved by the given deadline for the student to take the exam. If one or more coursework requirements have not been approved, the student will be given one opportunity to submit an improved version by a given deadline.

Assessment

Gradert skala A - F

Permitted exam materials and equipment

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av alle besvarelsene.

Grading scale

Fredrik Wulfsberg

Examiners

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Course contact person

Tone Holt Nielsen