Programplaner og emneplaner - Student
Master in Programme Applied Social Sciences Programme description
- Programme name, Norwegian
- Masterprogram i sosialfag
- Valid from
- 2016 FALL
- ECTS credits
- 120 ECTS credits
- Duration
- 6 semesters
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
-
Introduction
On successful completion of this course the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
Students will know
- how to evaluate water-, wastewater and stormwater system design to optimize, for example, manholes and overflow arrangements;
- about sustainability and Life Cycle Assessment to select the most beneficial methods for design, construction and maintenance;
- about strategies for establishing robust pipe systems requiring reduced ground work and digging trenches, developing of NO-dig methods and decision models for when to use the different methods;
- about holistic methods for ground works also in relation to non-water infrastructure (district heating, energy supplying and broadband cables).
Skills
Students will be able
- to integrate knowledge and to apply this to a range of scenarios;
- to effectively interact with project key stakeholders
- to select and design technology, processes and systems based on sound evaluation of criteria in water resource engineering;
- to collect, generate and critically analyse, information that may be uncertain or incomplete and to quantify the effect of this on problem solving, design and decision for water resource engineering.
General competence
Students can
- explore the material and energy resource efficiencyof the systems, including cables and district heating (transportation, trenches and materials);
- use advanced engineering methods for stormwater, including the three-level strategy;
- quantify the material and energy resource efficiency of processes and their impact in terms of emissions into recipient water bodies;
- select design technology, processes and systems based on sound evaluation of criteria in water system engineering.
-
Target group
The teaching will consist of a combination of:
- Lectures & discussions.
- Independent studies including video recordings and online exercises.
- Coursework assignments.
- Practical use of tools and software.
-
Admission requirements
None.
-
Learning outcomes
Kunnskaper
Kandidaten har
- inngående kunnskap om og forståelse av samfunnsvitenskapelige teorier som er relevante for sosialt arbeid
- inngående innsikt i ulike analytiske perspektiver på praksis, institusjoner og sosialpolitiske intervensjoner
Ferdigheter
Kandidaten kan
- analysere eksplisitt og implisitt kunnskapsgrunnlag i sosialt arbeids praksisfelt
- formulere kunnskapsstatus innen et definert område
- vurdere metodiske fremgangsmåter for utforskning av ulike deler av fagfeltet
- gjøre bruk av ulike data- og litteraturkilder for analyse
- delta i forskning og utviklingsarbeid knyttet til sosialt arbeids fagfelt og/eller ulike brukergrupper, samt sosialt arbeids betingelser og samfunnsmessige funksjoner
- gjennomføre en systematisk og kritisk analyse av en problemstilling, anvende sentrale forskningsprinsipper og gi en klar akademisk framstilling av resultatene
Generell kompetanse
Kandidaten har
- kunnskap om vitenskapens muligheter og begrensninger med en bevissthet om etiske aspekter ved forskning og fagutvikling i sosialt arbeid
Kandidaten kan
- lese forskningslitteratur kritisk og reflektert
- vurdere problemstillinger knyttet til fag-, yrkes- og forskningsetikk
- formidle kunnskap og egne forskningsresultater skriftlig og muntlig
- anvende forskningsbaserte kunnskaper og ferdigheter på områder knyttet til utøvelsen av sosialt arbeid og iverksettelse av sosialpolitiske tiltak
Læringsutbytte for de ulike emnene i studiet er nærmere angitt i emneplanene.
-
Content and structure
Studiet tilbys som heltid over to år og deltid over tre år. Studiebelastningen på deltid er 67 prosent.
Strukturen og organisering rundt studiet er tilsvarende for begge studentgrupper, men studiebelastingen er henholdsvis 30 og 20 studiepoeng per semester for heltids- og deltidsstudentene.
Foruten masteroppgaven består studiet av fem obligatoriske emner og to valgfrie emner. Begge studentgrupper følger de obligatoriske emnene parallelt, mens de valgfrie emnene velges i ulike semestre. Teoriemnene bygger på hverandre. Det anbefales derfor å ta emnene i den rekkefølge de er satt opp i oversiktstabellen i studieplanen.
Masteroppgaven er et selvstendig arbeid på 45 studiepoeng. Det er en fordel at studenter, uansett gruppe, så tidlig som mulig begynner å reflektere rundt tema og problemstilling for masteroppgaven. I emnet Forskningsmetode og design skal studentene utarbeide en prosjektskisse for masteroppgaven og deretter søke om veiledning. For heltidsstudenten ferdigstilles oppgaven i fjerde semester og for deltidsstudenten i sjette semester.
Alle obligatoriske emner må være bestått før studenten kan levere inn masteroppgaven til sensur.
I følgende skjema vises studiets struktur og oppbygging for henholdsvis heltids- og deltidsstudiet. I tillegg vises skjematisk tidspunkt for seminarer, veiledning og studieaktiviteter i tilknytning til fremdrift av masteroppgaven.
Optional course Spans multiple semesters1st year of study
Study Option: Child Care
2. semester
Study Option: Family Therapy
1. semester
Study Option: Social Work
2nd year of study
Study Option: Child Care
3. semester
Study Option: Family Therapy
3. semester
4. semester
Study Option: Social Work
3rd year of study
Study Option: Child Care
6. semester
Study Option: Family Therapy
5. semester
Study Option: Social Work
6. semester
4th year of study
Study Option: Social Work
7. semester
8. semester
5th year of study
-
Teaching and learning methods
A grade scale with grades from A to E for pass (with A being the highest grade and E being the lowest pass grade) and F for fail is used in connection with the final assessment.
-
Internationalisation
One internal sensor.
External sensors are used regularly.
-
Work requirements
No formal requirements over and above the admission requirements. It’s an advantage to have fulfilled the course Urban Pipe Systems in semester 1.