EPN-V2

Bachelorstudium i arkivvitenskap Programplan

Engelsk programnavn
Bachelor Programme in Archival Science
Gjelder fra
2025 HØST
Studiepoeng
180 studiepoeng
Varighet
6 semestre
Programhistorikk
  • Innledning

    Bachelorstudiet i arkivvitenskap gir teoretisk, metodisk og teknisk kunnskap om danning, bruk, bevaring og formidling av dokumentasjon og arkiv. Studiet gir innsikt i sammenhenger mellom teknologi, lovverk, mennesker og dokumentasjon, og om hva arkivene betyr for enkeltmennesker, organisasjoner og samfunn.

    Kompetanse i digital arkiv- og dokumentasjonsforvaltning og digitale arkivsystemer blir vektlagt spesielt. Studiet kvalifiserer til arbeid i alle virksomheter, private og offentlige, som skal håndtere informasjonsflyt og vedlikeholde autentisk, pålitelig, uendret og anvendelig dokumentasjon, i dag og for fremtiden. I dette inngår også bevaring og forvaltning av samfunnsdokumentasjon og kulturarv.

    Bachelorgraden oppnås i samsvar med forskrift om studier og eksamen ved OsloMet.

    Fullført og bestått studium gir graden Bachelor i arkivvitenskap , jf § 2-3, 1 a. Gradens engelske tittel er Bachelor in Archival Science. Fullført studium kvalifiserer til søknad om opptak til masterstudiet i arkiv-, bibliotek- og informasjonsvitenskap.

  • Målgruppe

    Norsk I for trinn 1-7 er bygt opp av to emne à 15 studiepoeng. Minste kompetansegivande eining for norsk 1 er 30 studiepoeng. Norskfaget i grunnskolelærarutdanninga trinn 1.-7. går over eitt studieår. For å oppnå 30 studiepoeng må studentane bestå både emne 1 og 2. Studiet er lagt opp for å sikre ein god progresjon frå emne 1 til emne 2. Til saman utgjer norskfaget ein heilskap som gir deltakaren høve til å tileigne seg kunnskapar om norsk språk og norsk tekstkultur og om didaktiske teoriar knytte til norskopplæring.

    Emne 1 Grunnleggande lese- og skriveopplæring, språket som system og språket i bruk.

    Emne 2 Vidareutvikling av lese- og skriveferdigheiter, litteratur og litterær danning.

    Sjå meir omfattande omtale av innhaldet nedanfor.

  • Opptakskrav

    Norsk I for trinn 1-7 er bygt opp av to emne à 15 studiepoeng. Norskfaget i grunnskolelærarutdanninga trinn 1.-7. går over eitt studieår. For å oppnå 30 studiepoeng må studentane bestå både emne 1 og 2. Studiet er lagt opp for å sikre ein god progresjon frå emne 1 til emne 2. Til saman utgjer norskfaget ein heilskap som gir deltakaren høve til å tileigne seg kunnskapar om norsk språk og norsk tekstkultur og om didaktiske teoriar knytte til norskopplæring.

    Emne 1 Grunnleggande lese- og skriveopplæring, språket som system og språket i bruk.

    Emne 2 Vidareutvikling av lese- og skriveferdigheiter, litteratur og litterær danning.

    Sjå meir omfattande omtale av innhaldet i emneplanane.

  • Læringsutbytte

    Læringsutbyttebeskrivelsene i studiet er utformet i henhold til 1. syklus (bachelornivå) i det nasjonale kvalifikasjonsrammeverket for høyere utdanning. Kandidaten skal etter fullført studium ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

    Kunnskaper

    En kandidat med fullført utdanning fra bachelorstudiet i Arkivvitenskap har:

    • bred kunnskap om arkivfagets sentrale temaer og problemstillinger, og om faglige teorier og metoder
    • forståelse for de prosesser som genererer dokumentasjon og for dokumentasjonens og arkivenes rolle i organisasjoner og i samfunnet
    • god innsikt i relevant lovverk, faglige standarder og fagetiske prinsipper
    • god kunnskap om norsk arkivvesen og kjennskap til internasjonale forhold

    Ferdigheter

    En kandidat som fullfører bachelorstudiet i Arkivvitenskap kan

    • anvende faglige kunnskaper på praktiske og teoretiske problemstillinger innen arkivfeltet i tråd med norsk lovgiving
    • analysere og beskrive virksomhets- og dokumentasjonsprosesser
    • beskrive, organisere, vurdere, forvalte og formidle dokumentasjon og arkiv
    • planlegge, organisere og styre arkiv- og dokumentasjonsforvaltningen i en virksomhet
    • stille krav til og forvalte systemer for fangst og bevaring av dokumentasjon og arkiv

    Generell kompetanse

    En kandidat som fullfører bachelorstudiet i Arkivvitenskap

    • har evne til analytisk tenkning og refleksjon
    • kan følge kunnskapsutviklingen på fagfeltet og gjøre selvstendige og kritisk faglige vurderinger
    • kan formidle sentralt fagstoff skriftlig og muntlig
    • kan bidra til utvikling av god praksis innen fagområdet
    • kan planlegge og gjennomføre arbeidsoppgaver og prosjekter som strekker seg over tid, selvstendig og i gruppe
  • Innhold og oppbygging

    Det er knytt arbeidskrav til kvart emne. Retten til å gå opp til eksamen i norsk emne 1 og 2 føreset godkjente arbeidskrav. For nærare informasjon om innhaldet i arbeidskrav, sjå den enkelte emneplanen.

    Sjukemelding fritar ikkje for å innfri arbeidskrava. Studentar som på grunn av sjukdom eller annan dokumentert gyldig årsak ikkje leverer/utfører arbeidskrav innan fristen som er sett, kan få forlenga frist. Ny frist for å innfri arbeidskrava må i kvart einskilt høve avtalast med faglærar

    Studentar som leverer/utfører arbeidskrav innan fristen, men som får vurderinga ”Ikkje godkjend”, har høve til to nye innleveringar. Studenten må da sjølv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærar. Studentar som ikkje leverer/utfører arbeidskrav innan fristen og som ikkje har dokumentert gyldig årsak, får ikkje nye forsøk.

    Valgfritt emne Løper over flere semestre
  • Arbeids- og undervisningsformer

    Avsluttande eksamen i emne 1 er i slutten av haustsemestret. Avsluttande eksamen i emne 2 er i slutten av vårsemestret. Dei to emna heng saman og emne 2 byggjer på emne 1.

    For nærare informasjon om avsluttande vurdering, sjå emneplanane.

    Ny/utsett eksamen

    Studentens rettar og plikter ved ny/utsett eksamen framgår av forskrift om studium og eksamen ved OsloMet. Studenten er sjølv ansvarleg for å melde seg opp til eventuell ny/utsett eksamen.

    Karakterskala

    Karakter A: Arbeidet er ein framifrå prestasjon som klart skil seg ut. Det vitnar om særs god fagkunnskap, stor grad av sjølvstendig tenking og har særs godt språk.

    Karakter B: Arbeidet er ein mykje god prestasjon som ligg over gjennomsnittet. Det vitnar om mykje god fagkunnskap, sjølvstendig tenking og har mykje godt språk.

    Karakter C: Arbeidet er ein gjennomsnittleg prestasjon med innslag av sjølvstendig tenking. Det er tilfredsstillande når det gjeld fagkunnskap og språkleg utforming.

    Karakter D: Arbeidet er ein prestasjon under gjennomsnittet med manglar i fagkunnskap og/eller i språkleg utforming.

    Karakter E: Arbeidet har store manglar i fagkunnskap og/eller i språkleg utforming, men tilfredsstiller minimumskrava.

    Karakter F (Ikkje godkjent): Arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til fagkunnskap og/eller til språkleg utforming.

    Høve til å klage

    Det kan klagast over karakterfastsetting og på formelle feil i samsvar med lov om universiteter og høyskoler, jf. også forskrift om studium og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

  • Internasjonalisering

    Avsluttande eksamen i emne 1 er i slutten av haustsemestret. Avsluttande eksamen i emne 2 er i slutten av vårsemestret. Dei to emna heng saman og emne 2 byggjer på emne 1.

    For nærare informasjon om avsluttande vurdering, sjå emneplanane.

    Vurderingskriterium

    A: Arbeidet viser framifrå kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om framifrå evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er særs godt og korrekt formulert språkleg.

    B: Arbeidet viser mykje gode kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om mykje god evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er mykje godt og korrekt formulert språkleg.

    C: Arbeidet viser gode kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om god evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er godt og korrekt formulert språkleg.

    D: Arbeidet viser varierande og/eller avgrensa kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar om varierande og/eller avgrensa evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet er delvis godt og korrekt formulert språkleg.

    E: Arbeidet tilfredsstiller minimumskrava til kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget. Det vitnar av og til om evne til fagleg refleksjon og sjølvstendig tenking. Arbeidet tilfredsstiller minimumskrava til god og korrekt språkleg framstilling.

    F: Arbeidet viser utilstrekkelege kunnskapar og ferdigheiter innanfor kompetanseområda i faget og/eller arbeidet tilfredsstiller ikkje minimumskrava til god og korrekt språkleg framstilling. Evne til refleksjon og sjølvstendig tenking kjem ikkje til uttrykk.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    Programplan for norsk 1, trinn 1–7 – oppdrag

    Norwegian 1 for Primary School Teachers

    Studieprogramkode: NORCO

    30 studiepoeng

    Nett- og samlingsbasert vidareutdanning

    Deltid

    Godkjent av prodekan for studier 13. februar 2015

    Siste redaksjonelle endring 25.11.2020.

    Fagplan gjeld frå haustsemesteret 2021

    Fakultet for lærarutdanning og internasjonale studium

    Institutt for grunnskole- og faglærarutdanning

  • Vurdering og sensur

    Vurdering og sensur foregår i samsvar med bestemmelsene om vurdering i lov av lov av 8. mars 2024 nr. 9 om universiteter og høyskoler og forskrift om studier og eksamen ved OsloMet. Studentene plikter å sette seg inn i gjeldende regler. Det avholdes eksamen i hvert emne, og det benyttes ulike vurderingsformer. Det framgår av emneplanene hvilken vurderingsform, vurderingsuttryk, sensorordning og tilgjenglige hjelpemidler som benyttes for det enkelte emne. Vurderingsform og sensur er nærmere beskrevet under det enkelte emne.

    Til eksamen vil studentene kunne bli prøvet i alt stoff som er gjennomgått i undervisningen. Dette gjelder også stoff som ikke er dekket spesielt i pensum.

    Etter fullført studium får studenten tildelt vitnemål med alle sluttkarakterer på de emnene som danner grunnlaget for graden.