Programplaner og emneplaner - Student
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy Programme description
- Programme name, Norwegian
- Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
- Valid from
- 2025 FALL
- ECTS credits
- 120 ECTS credits
- Duration
- 4 semesters
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
Introduction
Studiet har fokus på kompetanseutvikling i yrkesdidaktikk og yrkesfaglig bredde, som grunnlag for tolkning av læreplaner og eksemplifisering av lærestoff i henhold til elevenes ulike yrkes- og utdanningsplaner. Bransjenes krav til oppdatert og relevant kompetanse hos elevene som kommer fra videregående skoler stiller krav til tett samarbeid mellom skoler, lærebedrifter og bransjer.
Yrkesfaglig bredde handler om analyse av yrker i eget utdanningsprogram for å finne yrkenes fellestrekk og særpreg. Studiet innbefatter pedagogisk bruk av digitale verktøy i undervisning og læring. Sentralt i studiet står prinsipper og metoder for yrkesretting, samt videreutvikling av egen undervisningspraksis og yrkesrelevante læringsoppgaver, slik at undervisning og læringsarbeid blir oppfattet som relevant av elevene og gir grunnlag for refleksjon og dybdelæring.
Kompetansen studentene utvikler skal gjennom studiet bidra til utvikling av kvalitet på undervisnings-, vurderings- og dokumentasjonsarbeidet som grunnlag for vurdering.
Nettverksbygging, teamarbeid og elevmedvirkning i læringsarbeidet vektlegges. Etablering av vurderingskulturer både i skoler og lærebedrifter er et prioritert utdanningspolitisk område, og har en naturlig plass i studiet.
Yrkesfagene og samfunnet er i endring, og hospitering i arbeidslivet er derfor en del av studiet. Gjennom hospiteringen skal studentene både bli kjent med yrkene som inngår i brede utdanningsprogram og bli faglig oppdatert. Å ha innsikt i hva som er dagsaktuell og framtidsrettet yrkeskompetanse er en forutsetning for å kunne gi yrkesrelevant opplæring.
Studiet omfatter også læreplananalyse, både overordnet del og fagspesifikke læreplaner, for at studentene skal kunne vurdere hvordan de tverrfaglige temaene, grunnleggende ferdigheter og de fagspesifikke kompetansemålene kan integreres på en helhetlig og interessedifferensiert måte. I tillegg til grunnlag for dybdelæring, er bruk av digitale løsninger/ny teknologi, bærekraft, kritisk tenkning, yrkesdidaktikk og vurdering sentralt for å få til yrkesrelevant opplæring i brede utdanningsprogram. Det vil derved vies stor oppmerksomhet i studiet.
Formålet med studiet er å kvalifisere for en yrkesrelevant og bærekraftig utdanning som er i henhold til nasjonale krav/retningslinjer og bransjenes krav til kompetanse. Studentenes egne erfaringer og kunnskaper danner grunnlag for videreutvikling av ny kompetanse. I tillegg til utvikling av denne egenkompetansen, skal studiet bidra til organisasjonsutvikling og endringer av praksis på egen arbeidsplass. Kunnskapsdeling med medstudenter og kollegaer er derved gjennomgående i studiet.. Studiet omfatter programfagene og yrkesfaglig fordypning, og hvordan vi kan samarbeide med arbeidslivet for å utvikle og gjennomføre en dagsaktuell og framtidsrettet opplæring.
Target group
Målgruppen for studiet er lærere som underviser i yrkesfaglige utdanningsprogram eller har ansvar for lærlinger og som ønsker å
- videreutvikle egen yrkesfaglig breddekompetanse
- styrke sin kompetanse for å undervise på Vg1- og brede Vg2-tilbud i videregående skole
Admission requirements
Admission to this programme is regulated by Regulations Relating to Admissions to Studies at OsloMet.
Admission requires a bachelor’s degree (or equivalent degree) in social work, childcare and welfare, political science, sociology, economics, anthropology, law, medicine or nursing. Other degrees with a focus on social and health issues may also be considered.
Applicants will be ranked on the basis of grade average from their bachelor's degree.
Fifty percent of the places are reserved for applicants who are citizens in countries outside EU/EEA.
The master's programme aims for a diverse group of students from many countries. Given the limited number of places, normally no more than three students from each country will be assigned, with the exception of students from Norway.
Learning outcomes
A graduate who has completed his or her qualification has the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
Upon completion of the degree the graduate has
- advanced knowledge of research designs relevant to the investigate a particular research question
- the ability to relate specific research questions to specific research methods
- a high level of understanding of and ability to apply and evaluate basic theoretical and methodological frameworks in order to examine, explain and understand social and health phenomena
- a broad understanding of global social and health problems, including current situations, trends, and challenges
- in-depth knowledge of the fields of social and health care systems: their organisation, delivery, and financing
- insight into cultural differences in social and health concepts and terminology
Skills
Upon completion of the degree the graduate is able to
- analyse explicit and implicit knowledge in the fields of health policy and social welfare
- conduct a systematic and critical analysis of a problem, apply core research principles and give a clear academic presentation of the results
- identify dimensions and challenges in the current global health and welfare situation
- critically assess the advantages and disadvantages of various social and health policy approaches
- evaluate relevant research in terms of methodological quality and appropriateness
- implement a range of data and literary sources for analysis
General competence
Upon completion of the degree the graduate has acquired
- a high degree of intercultural competence, and increased understanding of international trends that affect health and social welfare
- advanced knowledge of perspectives on social and health inequalities at a high academic level. The candidate is able to evaluate the impact of social and health policies, including how policies can contribute to (re)production or change in social inequalities
- a high level of ethical reflection when assessing the development of social and health policies, as well as a broad and in-depth knowledge of ethical dilemmas in research
Teaching and learning methods
Arbeidskravene skal bidra til refleksjon og læring, og bidra til å sikre at studenten er aktive og medansvarlige for studieprogresjonen. Arbeidskravene skal være levert/utført innen fastsatt(e) frist(er). Arbeidskravene må være godkjent før eksamen kan avlegges.
Faglig innhold og arbeidsmåter i studiet er knyttet til erfaringsdeling og utvikling av praktiske ferdigheter. Slik læring og ferdigheter kan ikke tilegnes ved selvstudium, men må opparbeides gjennom reell dialog med medstudenter og lærere og ved tilstedeværelse i undervisningen. Det er derfor krav om tilstedeværelse. Fravær ut over 20 prosent må kompenseres etter avtale med faglærer.
Se for øvrig beskrivelse av arbeidskrav under hvert enkelt emne
Internationalisation
Bestemmelser om eksamen er gitt i lov om universiteter og høgskoler og forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Innlevering av eksamensoppgave er ved avslutning av hvert emne. For informasjon om bruk av sensorer, se de enkelte emneplanene.
Det kan klages over karakterfastsetting og på formelle feil i samsvar med bestemmelsene i lov om universiteter og høgskoler, jfr også forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Studentenes rettigheter og plikter ved evt ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet. Studentene er selv ansvarlig for å melde seg opp til eventuell ny/utsatt eksamen
Work requirements
Godkjent av rektor 8.05.2012
Redaksjonelle endringer 12.11.2014
Endringer godkjent av prodekan for studier 20.01.2017
Endringer godkjent av prodekan for studier 30.01.2020
Assessment
Each course concludes with a final examination which takes the form of either a written examination, a written home assignment, a semester paper or a portfolio. Students may use a spelling dictionary, as well as a bilingual dictionary during written school examinations. All examinations are graded by an internal examiner. In addition, an external examiner will evaluate at least 25 per cent of examinations, which will form the basis for the internal examiners grading.
Students that are not satisfied with their grades have the right to submit an appeal, whereupon examinations will be re-evaluated by two new examiners (one internal and the other external). Note that when appealing, students risk receiving a lower grade than the grade awarded for the initial examination.
The Master's Thesis will be evaluated by both an internal and an external examiner. Neither examiner shall be involved in the supervision of the Master's thesis in question.
Students at the Institute for Social Work must use the APA style when citing sources and referencing.
A grading scale from A to F will normally be used in assessment. A grade of pass ranges from A to E, while F is a fail. In some courses students will receive a grade of either pass or fail. In this case, pass will be equivalent to grade C or better. See the description of each course for further information on the use of the grading system
The following documents regulate examinations at OsloMet:
the Act Relating to Universities and University Colleges
the Directive for Curricula Regulations from the Ministry of Education and Research
Regulations Relating to Studies and Examinations at OsloMet.
It is the responsibility of students to familiarise themselves with these rules and regulations. Information regarding some of these responsibilities will be disseminated to students during Introduction Week, as well as during lectures, and on the e-learning platform Canvas
The link to the Act Relating to Universities and University Colleges can be found here: http://www.regjeringen.no/upload/kilde/kd/reg/2006/0031/ddd/pdfv/273037-loven_higher_education_act_norway_010405.pdf
The link to Regulations Relating to Studies and Examinations at Oslo Metropolitan University can be found at: http://www.oslomet.no