Programplaner og emneplaner - Student
SFV4500 Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Applied analyses workshop - qualitative method
- Studieprogram
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMasterstudium i sosialfag - studieretning barnevern, deltidMasterstudium i sosialfag - studieretning barnevernMasterprogram i sosialfagMasterprogram i sosialfagEnkeltemner knyttet til masterprogram i sosialfagMasterstudium i sosialfag - studieretning sosialt arbeid, deltidMasterstudium i sosialfag - studieretning sosialt arbeid
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Pensum
-
HØST 2025
- Timeplan
- Programplan
-
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emnet er en innføring i og kvalifisering for profesjonsutøvelse gjennom praksis i informasjons- og kommunikasjonsarbeid i offentlig og privat sektor.
Informasjon og kommunikasjon i praksis er et valgfritt emne i 5. semester.
Forkunnskapskrav
Første og andre studieår.
Læringsutbytte
One or several internal examiner. External examiners are used regularly.
Arbeids- og undervisningsformer
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE1400, LO127A og LO127I.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has advanced knowledge of
- main theoretical and empirical debates concerning how globalisation impacts upon health and social welfare in different parts of the world
- trends in economic growth, poverty and inequality
- the importance of the demographic and epidemiological transitions for understanding differences in health status and social welfare between as well as within countries
- welfare state changes in high, middle and low income countries
- how decisions are made in multilateral agencies (in particular the World Health Organisation, the World Bank and IMF), and the polities of multilateral organisations
- the relationship between international and national health policy and social policy
Skills
The student can
- review and discuss different theoretical perspectives on the relationship between globalisation and local policy development
- investigate health and social policy outcomes in different countries
- investigate how demographic and socioeconomic changes influence disease patterns and changes in health and social inequality
- analyse how various aspects of globalisation influence health and social policy outcomes in high, middle and low income countries
General competence
The student is capable of
- contributing to the debate on how various aspects of globalisation pose challenges as well as opportunities for the development of health and social policy
- identifying and evaluating how health and social policy designs can be adopted to global policy challenges
- participating in the debate concerning how multilateral organisations such as the World Bank and WHO perform their roles with regard to global health and social policy challenges
Vurdering og eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Hjelpemidler ved eksamen
Tilbudet er nettbasert med 4 digitale samlinger à 3 timer i Zoom. Samlingene vil variere mellom teori, gruppeoppgaver og diskusjoner. I tillegg benyttes Canvas som læringsplattform hvor det vil ligge læringsressurser og rom for dialog mellom studenter og lærere.
Mellom samlingene vil det være praktiske arbeidskrav som dokumenteres og leveres digitalt (Canvas). Arbeidskravene vil ta utgangspunkt i reelle problemstillinger fra egen livssituasjon, arbeidsplass (tidligere eller nåværende) og skal danne grunnlag for å heve deltakers kompetanse på aktuelle områder. Det avtales veiledning på arbeidskrav mellom deltaker og lærer.
Vurderingsuttrykk
Grade scale A - F.
Sensorordning
Alle hjelpemidler er tillatt
Emneansvarlig
Bestått / ikke bestått