Droppe til innhold

IT-hjelp

Her finner brukerveiledninger og informasjon om brukerkonto og passord, e-post, Office 365, utskrift, pålogging til eduroam/trådløst nett, programvare og lagring ved OsloMet.

IT-konto, PIN-kode og passord

IT-kontoen gir deg tilgang til OsloMets tjenester og systemer. Nye studenter må aktivere sin konto for å få tilgang til e-post og de øvrige tjenestene.

E-post

Trådløst nett

Har du brukerkonto ved OsloMet, kan du logge på det trådløse nettverket "eduroam".

Utskrift

Sett opp "Pullprint"-printer for utskrift fra privat PC/Mac eller skriv ut fra mobile enheter på campus. Her kan du også kjøpe mer utskriftskvote.

Office 365

Office 365 gir deg fri bruk av Microsofts Office-programmer og skytjenester som Outlook e-post, Office Online og OneDrive med 1TB gratis skylagringsplass.

Fullført studier eller sluttet ved OsloMet?

Overføring av Office 365-konto etter endt studietid.

Programvare

Her finner du gratis programvare, tjenester og verktøy som du trenger i din studiehverdag.

Tilgang utenfra

For å få tilgang til intern programvare kun tilgjengelig via nettverket på OsloMet fra privat PC, må du koble til VPN. VPN er en virtuell tunnel til OsloMet-nettverket. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på campus.

  • VPN-tilkobling – få tilgang til interne ressurser, eksempelvis programvare, tilgjengelig kun på OsloMet-nettverket.
  • Eksternt skrivebord – få tilgang til skrivebord og interne ressurser. NB! Kun for masterstudenter.

Kontakt IT-servicedesk