IT-tjenester og verktøy

Her finner du blant annet brukerveiledninger og informasjon om IT-konto og passord, e-post, Office 365, utskrift, pålogging til eduroam/trådløst nett, programvare og lagring ved OsloMet.

Knappemeny IT-tjenester

IT-tjenester lenkesamling

Nyttig om IT-tjenester

Nyttig om IT-tjenester

  1. Brukernavn, passord og PIN-kode

    IT-kontoen gir deg tilgang til OsloMets tjenester og systemer. Nye studenter må aktivere sin konto for å få tilgang til e-post og de øvrige tjenestene.

    Informasjon om brukernavn, passord og PIN-kode

  2. Office 365

    Microsoft Office 365 gir deg fri bruk av Microsofts Office-programmer og skytjenester som Outlook e-post, Office Online og OneDrive med 1TB gratis skylagringsplass.

    Fullført studier eller sluttet ved OsloMet?

    Overføring av Office 365-konto etter endt studietid (support.office.com).

  3. Programvare

    OsloMet tilbyr mange nyttige programmer fritt tilgjengelig til bruk i din studiehverdag. Nyttig programvare som Nvivo, SPSS og F4 Transkript kan benyttes gratis så lenge du studerer ved OsloMet.

  4. Tilgang utenfra (VPN)

    For å få tilgang til intern programvare kun tilgjengelig via nettverket på OsloMet fra PC utenfra studiestedet, må du koble til VPN. VPN er en virtuell tunnel til OsloMet-nettverket. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på studiestedet.

    • VPN-tilkobling – få tilgang til interne ressurser, eksempelvis programvare, tilgjengelig kun på OsloMet-nettverket.
    • Eksternt skrivebord – få tilgang til skrivebord og interne ressurser. NB! Kun for masterstudenter.

Kontakt IT-servicedesk

Kontakt IT-servicedesk

Problemer med IT? Spør oss!

Telefon :
67 23 55 55
E-post :
Sted/Adresse :
P48 (1. etasje)
Tidspunkt/Åpningstid :
Hverdager 08-16
Campus Kjeller:
Hverdager 09-16:00 (fredag til 15:00)

Skranken i P48 har åpent til kl 16:00 ut uke 32. Fra uke 33 har vi normal åpningstid til klokka 18:30.