Droppe til innhold

IT-hjelp

Her finner brukerveiledninger og informasjon om brukerkonto og passord, e-post, Office 365, utskrift, pålogging til eduroam/trådløst nett, programvare og lagring ved OsloMet.

Brukerkonto, PIN-kode og passord

Brukerkonto gir deg tilgang til OsloMets tjenester og systemer. Nye studenter må aktivere sin brukerkonto for å få tilgang til e-post og de øvrige tjenestene.

E-post

Trådløst nett

Har du brukerkonto ved OsloMet, kan du logge på det trådløse nettverket "eduroam".

Utskrift

Sett opp "Pullprint"-printer for utskrift fra privat PC/Mac eller skriv ut fra mobile enheter på campus. Her kan du også kjøpe mer utskriftskvote.

Office 365

Office 365 gir deg fri bruk av Microsofts Office-programmer og skytjenester som Outlook e-post, Office Online og OneDrive med 1TB gratis skylagringsplass.

Fullført studier eller sluttet ved OsloMet?

Du kan videreføre Office 365-konto etter endt studietid.

Programvare

Her finner du gratis programvare, tjenester og verktøy som du trenger i din studiehverdag.

Tilgang utenfra

For å få tilgang til intern programvare kun tilgjengelig via nettverket på OsloMet fra privat PC, må du koble til VPN. VPN er en virtuell tunnel til OsloMet-nettverket. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på campus.

  • VPN-tilkobling – få tilgang til interne ressurser, eksempelvis programvare, tilgjengelig kun på OsloMet-nettverket.
  • Eksternt skrivebord – få tilgang til skrivebord og interne ressurser. NB! Kun for masterstudenter.

Kontakt IT-brukerstøtte

Oppsett av trådløst nett, e-post og utskrift

E-post :
Sted/Adresse :
Biblioteket i P48
Url :
Se åpningstider

Spør Chatbot

Url :
Spør OsloMets IT-Chatbot

Tom for toner eller papir på skriver?

Url :
Kontakt resepsjon eller bibliotekene

Hjelp med Canvas?

Url :
Kontakt Canvas-hjelp på ditt fakultet

Glemt passord?

Url :
Bestill nytt passord

Kontakt BIT ved andre IT-problemer

Telefon :
67 23 55 55
E-post :
Sted/Adresse :
Pilestredet: SG29, inngang Falbesgate 1. Kjeller: 2. etasje, rett over resepsjonen.
Tidspunkt/Åpningstid :
Telefontid: Mandag til torsdag kl. 08-15.45 (fredag til 15.00). Besøkstid: Mandag-fredag kl. 09-15
Url :
Meld inn sak til BIT

IKT-driftsmeldinger

Url :
Se alle IKT-driftsmeldinger