Tilgang utenfra | IT og brukerstøtte - Student

Tilgang utenfra - VPN

Tilgang utenfra - VPN

For å få tilgang til interne ressurser kun tilgjengelig via OsloMet-nettverket fra privat PC må du koble til VPN. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på campus.

VPN-tilkobling

OsloMet benytter VPN-løsningen eduVPN. Du finner oppdaterte veiledninger for tilkobling av eduVPN til PC, Mac og mobiltelefon på ansatt.oslomet.no.

Benytt adressen student-vpn.oslomet.no (i stedet for ansatt-vpn.oslomet.no).

Merk! Tilkobling til eduVPN er ikke nødvendig når man befinner seg på campus og er koblet til eduroam.

  • Hva er VPN?

    Som student trenger du VPN for å få tilgang til interne ressurser, eksempel programvare som kun er tilgjengelig via OsloMet-nettverket. VPN gir deg samme tilganger som om du befinner deg på campus.

     Hva er VPN og hvorfor må jeg bruke det utenfra? (nettvett.no).

  • Sikkerhet

    Husk å installere oppdateringer til programvare, apper og utstyr du benytter til studiene så raskt som mulig, slik at du forhindrer utnyttelse av eventuelle sikkerhetshull.

Kontakt IT-servicedesk

Kontakt IT-servicedesk

Problemer med IT? Spør oss!

Telefon :
67 23 55 55
E-post :
Sted/Adresse :
P48 (1. etasje)
Tidspunkt/Åpningstid :
Hverdager 08-18:30 (fredag til 16:00)
Campus Kjeller:
Hverdager 09-16:00 (fredag til 15:00)

Julen 2022: IT-servicedesk er åpen i P48 og på telefon/e-post fra kl. 10-15:30 i romjulen. Julaften holder vi stengt i alle kanaler. Skranken vår på Kjeller holder stengt fra 24. desember til 1. januar. Utlån av AV-utstyr stenger 15. desember og åpner den 2. januar.