Tilgang utenfra | IT og brukerstøtte - Student

Tilgang utenfra

Tilgang utenfra

For å få tilgang til interne ressurser kun tilgjengelig via OsloMet-nettverket fra privat PC må du koble til VPN. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på campus.

VPN-tilkobling

Som student trenger du VPN for å få tilgang til interne ressurser, eksempel programvare som kun er tilgjengelig via OsloMet-nettverket.

Hva er VPN?

 Hva er VPN og hvorfor må jeg bruke det utenfra? (nettvett.no)

Eksternt skrivebord

Koble til eksternt skrivebord - kun for masterstudenter (Windows/Mac).

Sikkerhet

Husk å installere oppdateringer til programvare, apper og utstyr du benytter til studiene så så raskt som mulig, slik at du forhindrer utnyttelse av eventuelle sikkerhetshull.

Kontakt IT-servicedesk

Kontakt IT-servicedesk

Problemer med IT? Spør oss!

Telefon :
67 23 55 55
E-post :
Sted/Adresse :
P48 (1. etasje) / Kjeller (2. etasje)
Tidspunkt/Åpningstid :
Telefon og e-post: Hverdager 08-16:00 (fredag til 15:00)
Åpningstid skranke P48:
Hverdager 08:00-18:30 (fredag til 17:00)