Tilgang utenfra | IT og brukerstøtte - Student

Tilgang utenfra - VPN

Tilgang utenfra - VPN

For å få tilgang til interne ressurser kun tilgjengelig via OsloMet-nettverket fra privat PC må du koble til VPN. VPN gir deg samme tilgang som når du bruker en OsloMet-PC på campus.

VPN-tilkobling

OsloMet benytter VPN-løsningen eduVPN. Du finner oppdaterte veiledninger for tilkobling av eduVPN til PC, Mac og mobiltelefon på ansatt.oslomet.no.

Benytt adressen student-vpn.oslomet.no (i stedet for ansatt-vpn.oslomet.no).

Merk! Tilkobling til eduVPN er ikke nødvendig når man befinner seg på campus og er koblet til eduroam.

  • Hva er VPN?

    Som student trenger du VPN for å få tilgang til interne ressurser, eksempel programvare som kun er tilgjengelig via OsloMet-nettverket. VPN gir deg samme tilganger som om du befinner deg på campus.

     Hva er VPN og hvorfor må jeg bruke det utenfra? (nettvett.no).

  • Sikkerhet

    Husk å installere oppdateringer til programvare, apper og utstyr du benytter til studiene så raskt som mulig, slik at du forhindrer utnyttelse av eventuelle sikkerhetshull.

Kontakt IT-servicedesk

Kontakt IT-servicedesk

Åpningstider Pilestredet (P48)

Telefon :
67235555 (Mandag-torsdag 08:00-16:00, fredag 08:00-15:00)
E-post :
Sted/Adresse :
Pilestredet 48, 2. etasje (skranke inne på biblioteket)
Tidspunkt/Åpningstid :
Fra 18. august: Mandag - torsdag: 08:00 - 18:30. Fredag: 08:00 - 17:00
Tilleggsinformasjon:
Skranken i P48 er stengt til og med 17. august. Dere kan nå oss på e-post og telefon ved behov for bistand før dette.

Åpningstider Kjeller

Sted/Adresse :
Kunnskapsveien 55, 1.etasje
Tidspunkt/Åpningstid :
Hverdager 08:00 - 15:00