EPN-V2

School Subjects for Physical Education and Sports Programme description

Programme name, Norwegian
Skolefag for kroppsøving og idrettsfag
Valid from
2025 FALL
ECTS credits
60 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

Training

Together with the work on the thesis, the training component will provide the necessary academic breadth and specialisation. The content of the training component is worth 30 ECTS credits. When applying for substitution of an elective course, a specific template is used describing the content, level and scope in the same way as other course presentations on the faculty's website. The form of examination must be stated. The description of the syllabus must be approved by the doctoral committee before the examination is taken.

The faculty will only credit research courses and special syllabuses with a whole number of ECTS credits. For courses that do include compulsory coursework, this will consist of compulsory papers, oral presentations and practical exercises, depending on the chosen field of specialisation.

Target group

Assessment

Examination and grading systems

Assessment of examinations in the training component is conducted in accordance with the provisions regarding examinations and cheating in the Regulations relating to Studies and Examinations at OsloMet; see the PhD Regulations, section 4-3. All examinations in the training component will be specified on the certificate.

The form of assessment for all courses is pass or fail. The reason for this is that all students should possess a sufficient level of knowledge, skills and general competence in their chosen modules to work well in cross-disciplinary cooperation. The forms of examination vary to allow for developing and testing different types of skills.

Written home exams enable students to write over some duration of time to mature their ideas and plan their work. Short written exams test students¿ ability to solve problems within a certain time limit. Oral exams serve to evaluate the students' ability to present and communicate their knowledge. Project work serves to assess how students are able to apply their knowledge, skills and general competence in a more complex context and to collaborate with fellow students and other partners. The written thesis followed by an oral presentation and defence gives the opportunity to assess the students ability to independently construct and present an engineering science project within a given time frame.

There is a progression in the forms of assessment, moving from structured assessment to more complex and individual assessment of the thesis. In some modules it is necessary to use several forms of assessment, such as both written and oral examinations.

Admission requirements

Bestått bachelor – faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag (180 studiepoeng) eller bachelor i idrett, friluftsliv og helse (180 studiepoeng) med valgretning faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag.

Søkere med bachelor – faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag eller bachelor i idrett, friluftsliv og helse fra OsloMet – storbyuniversitetet (tidligere Høgskolen i Oslo og Høgskolen i Oslo og Akershus) får 10 tilleggspoeng ved opptak. Hver kandidat kan kun tas opp én gang til studieprogrammet. Ønsker kandidater ytterligere fagbredde, må de søke opptak til ordinær videreutdanning på ordinære vilkår.

Learning outcomes

Etter fullført studium har kandidaten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Kandidaten

  • har kunnskap om fagspesifikke emner og temaer knyttet til innholdet i valgt fag
  • har fagdidaktisk kunnskap til å gjøre overveielser knyttet til planlegging, undervisning og læring i valgt fag
  • har kjennskap til læreplan for valgt fag, slik det framkommer i Læreplan for kunnskapsløftet 2020

Ferdigheter

Kandidaten

  • har ferdigheter i utøvelse av fagspesifikke emner og temaer knyttet til valgt fag
  • kan ut fra et bredt didaktisk grunnlag legge til rette for elevenes læring i valgt fag
  • har ferdigheter i vurdering med og uten karakter i valgt fag
  • har ferdigheter i å analysere læreplan for valgt fag

Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å identifisere, analysere og løse problemer knyttet til elevers læring og utvikling i valgt fag
  • har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger i valgt fag
  • har god innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger

Content and structure

Videreutdanningen er et deltidsstudium over ett år. Fullført studium gir 30 studiepoeng (ECTS). Videreutdanningen er tverrfaglig.

Lederoppgavene i helse- og sosialsektoren er mange og komplekse og behovet for kunnskap om disse er stort. De ulike lederrollene disse lederne har, krever god organisasjonsforståelse, ulike ferdigheter og god kommunikasjon med medarbeiderne og andre ledere. Innsikt i lov- og avtaleverk som regulerer arbeidslivet er en forutsetning for å kunne ivareta ledelsesfunksjoner.

Formålet med studiet et at studentene skal tilegne seg kunnskap og innsikt om ledelse, organisasjonsteori og arbeidsrett som trengs for å mestre lederoppgaver innen offentlig sektor, spesielt helse- og sosialsektoren.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

English

1. semester

2. semester

Music

1. semester

2. semester

Music

1. semester

2. semester

Science Education

1. semester

2. semester

Religion, Philosophy of Life and Ethics

Social Studies

1. semester

2. semester

Teaching and learning methods

The legal basis for this plan is laid down in Act of 1 April 2005 No. 15 relating to universities and university colleges and in the Regulations relating to the Degree of Philosophiae Doctor (PhD) at OsloMet - Oslo Metropolitan University (hereinafter referred to as "PhD Regulations").

The PhD Programme in Engineering Science is firmly rooted in the broad international tradition of PhD studies in engineering technology and engineering science. The programme builds on the scientific strengths of the engineering departments at the Faculty of Technology, Art and Design and on the research groups at Simula Metropolitan Center for Digital Engineering (SimulaMet).

The programme supports the needs for highly qualified expertise in engineering in industry, the public sector and in academia. The programme prepares students for positions in industry as well as in academia, and is designed to ensure that they are able to take on demanding and important roles in the private and public sectors, where in-depth expertise and knowledge of engineering science are required.

In this PhD programme, the term engineering science is defined as follows:

Engineering science is a discipline that concerns with the physical and mathematical basis of engineering and technology. In the modern world it implies chemical engineering, electrical engineering, computer science, bioengineering, civil engineering, mechanical engineering, aeronautical engineering and environmental engineering.

The three key elements of this definition are applied mathematics and physics in the broad sense, engineering and technology. The interrelationship between these terms is as follows: from the basis of applied mathematics and physics, engineers are able to understand physical phenomena, which in applied form leads to engineering solutions to problems in society. Technology can be seen both as the tool used in the engineering process and as the result of the process itself.

In the PhD programme, the students are exposed to applied mathematics and physics, engineering and technology in the context of developing products and solutions for the advancement and well-being of society. This will be done through a doctoral thesis (150 ECTS credits), compulsory coursework in research methods and ethics (10 ECTS credits), and elective coursework in various aspects of engineering science (20 ECTS credits).

The thesis will address a defined set of challenges in society, and will consist of research into the application and development of knowledge in applied mathematics, physics, engineering and/or technology to address these challenges.

Work requirements

The target group for the programme comprises individuals with an interest in the health sciences. Potential candidates may be admitted directly from studies or from work life in the case of professional practitioners with master's degrees seeking to enhance their levels of competence and knowledge or from research institutes involved in health science projects. Applicants from other professional backgrounds who wish to participate in health science projects may also be admitted.

Assessment

Studiets målgruppe er personer som ønsker å kvalifisere seg til forskning innen fagfeltet utdanningsvitenskap for lærerutdanning, undervisningsstilling ved universiteter og høgskoler eller andre type stillinger som stiller høye krav til vitenskapelig kompetanse.

Other information

Studiet består av en opplæringsdel og en forskningsdel. Opplæringsdelen tilsvarer 30 studiepoeng og forskningsdelen 150 studiepoeng. I opplæringsdelen tilegner studenten seg teoretisk, empirisk innsikt i og metodologisk kompetanse for studier av generelle utdanningsvitenskapelige problemstillinger som er relevant for lærerutdanning. I forskningsdelen utvikles evnen til å identifisere behov for ny utdanningsvitenskapelig forskning som er relevant for lærerutdanningers kunnskapsgrunnlag og handlingsberedskap, samt evne til å problematisere og formidle slik kunnskap.

Studiet legger vekt på å kombinere faglig bredde og dybde. I opplæringsdelen skal studentene tilegne seg faglig bredde gjennom et felles obligatoriske emne (10 studiepoeng) i «Kunnskapsteorier for lærerutdanningsrelatert forskning», samt fritt valgte emner innen «vitenskapsteori, metode og etikk» (minimum 10 studiepoeng), og valgfrie fordypningsemner (10 studiepoeng).

Studenter som har avlagt deler av opplæringen på OsloMet inntil tolv (12) måneder før opptak kan unntas fra hovedregelen om at minst 20 studiepoeng skal avlegges etter opptak. Studenter kan likevel bli pålagt å gjennomføre nye emner dersom det er faglig begrunnet i forhold til læringsmålene for ph.d. og prosjektets tematikk og/eller metode. Vurdering av dette gjøres i forbindelse med opptak til programmet.

I forskningsdelen skal studentene utvikle dybdeorientering gjennom arbeid med en vitenskapelig avhandling med sikte på å oppnå forskerkompetanse i utdanningsvitenskap for lærerutdanning som preges av evne til å identifisere, designe, gjennomføre og formidle relevant forskning.

Flerkulturelt og internasjonalt perspektiv

Flerkulturelle og internasjonale perspektiver tas opp i alle fordypningsemner som inngår i studiet.

Kjønnsperspektiv

Kjønns- og likestillingsperspektiver tas opp i alle fordypningsemner som inngår i studiet.

Etikk

Etiske problemstillinger diskuteres særlig i emnene vitenskapsteori, forskningsmetodologi og etikk.