EPN-V2

M1GEN2100 English 1, Module 1 Course description

Course name in Norwegian
Engelsk 1, emne 1
Study programme
School Subjects for Physical Education and Sports
Master's Degree Programme - Primary and Lower Secondary Teacher Education for Years 1-7
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2025/2026
Curriculum
SPRING 2026
Schedule
Course history

Description of integrated courses

Se studiets emneplan

Required preliminary courses

Ingen.

Learning outcomes

Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • har kunnskap om sanger, rim, og andre kulturelle uttrykk som kan brukes i undervisning av barn
  • har kunnskap om engelskspråklig skjønnlitteratur fra ulike tider for barn og unge
  • har kunnskap om teori om lesing, den andre leseopplæringa og lesestrategier
  • har kunnskap om estetiske læringsformer
  • har noe kunnskap om barnelitteraturteori og litteraturdidaktiske tilnærminger
  • har kunnskap om læreplanverket og læremidler for engelskfaget
  • kjenner forsknings- og utviklingsarbeid som er relevant for engelskfaget på trinn 1-7

Ferdigheter

Studenten

  • kan muntlig og skriftlig diskutere et utvalg av skjønn- og faglitteratur
  • kan innhente og tilrettelegge informasjon om samfunnsspørsmål og kulturelle tema til bruk i undervisningen
  • kan bruke engelsk muntlig og skriftlig, sikkert og selvstendig
  • kan bruke underveisvurdering for å veilede elever i engelskopplæringen

Generell kompetanse

Studenten

  • kan formidle relevant fagstoff og kommunisere på engelsk på en måte som er tilpasset elever på trinn 1-7
  • kan reflektere over egen læring og undervisningspraksis i lys av etiske grunnverdier og skolens ansvar for barn og unges personlige vekst
  • kan arbeide selvstendig og sammen med andre for å tilrettelegge for elevers læring og utvikling
  • kan vedlikeholde og utvikle sin egen språklige og didaktiske kompetanse

Content

Se studiets emneplan

Teaching and learning methods

The Building Process course prepares students for a profession, and they are expected to have already acquired a number of building qualifications during the course of their studies. The Building Process course trains students to work as part of a systematic whole and it enables them to make better use of a life-cycle approach, where technical and functional performance as well as financial, social and environmental issues are taken into consideration.

Presence on the course days is important for the result of the exam.

Course requirements

No requirements over and above the admission requirements.

Assessment

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student has:

  • an understanding of cooperation when using BIM
  • an understanding of life-cycle analyses, costs, time consumption, quality assurance systems, HSE in the building and construction industry, environmental certification systems and use of the Management, Maintenance, Operation and Development system
  • knowledge of the phases in a building project and the different parties’ roles and responsibility, with the main emphasis on integrated planning using BIM
  • knowledge of different contract models and the different contracts used in the building and construction industry
  • knowledge of the statutory requirements that apply to the building, especially TEK.

Skills

The student is capable of:

  • preparing plans for progress, finances, production, HSE and quality assurance
  • drafting and using contracts and descriptions in accordance with applicable standards/process codes
  • using TEK in different circumstances
  • carrying out a simple risk analysis

General competence

The student:

  • has an understanding of the interaction between the different players involved in the building process
  • has an understanding of consequences
  • has the ability to communicate the construction engineer’s roles in a systemic context
  • is capable of working in a team

Permitted exam materials and equipment

Lectures, exercises and compulsory group assignments

Grading scale

Individual written home exam, 3 hours.

The result of the exam can be appealed.

A resit or rescheduled exam may take the form of an oral exam. If oral exams are used for resits and rescheduled exams, the exam results cannot be appealed.

Examiners

Ingen

Admission requirements

Se studiets emneplan