EPN-V2

Bachelor’s Programme in Administration and Leadership in the Public Sector Programme description

Programme name, Norwegian
Bachelorstudium i administrasjon og ledelse i offentlig virksomhet
Valid from
2021 FALL
ECTS credits
180 ECTS credits
Duration
6 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

  • Approved work requirements from SYKK/SYKP1300 Pharmacology and Drug Administration, 5 credits

Passed course:

  • SYKP/SYKP1000 Theoretical Foundations of Nursing, 13 credits
  • SYKK/SYKP1100 Anatomy, Physiology and Biochemistry, 12 credits
  • SYKK/SYKP1200 Microbiology and Infection Control, 5 credits
  • SYKK/SYKPPRA10 Fundamentals of Nursing, 15 credits

or equivalent.

Target group

Målgruppen er studenter som ønsker seg kvalifikasjoner for arbeid med administrasjon, utredning, økonomistyring og ledelse, særlig i offentlig virksomhet. Etter endt studium arbeider mange som saksbehandlere, med personalforvaltning, arbeids- og velferdsforvaltning, økonomiforvaltning, utredning og planlegging. Studiet gir en god innføring i konteksten rundt ledelse og ledelsesfaget, og kan derfor gi muligheter for å avansere til mer ledende stillinger på sikt.

Admission requirements

After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:

Knowledge

The student

  • is capable of describing the patients’ subjective experiences of disease and suffering and the importance of hope amidst serious illness
  • is capable of explaining the most common reactions to crises in the event of illness and loss
  • is capable of describing patient-centred nursing of children and adults
  • is capable of describing pre and postoperative nursing of children and adults
  • is capable of describing the phenomena pain, treatment of pain and pain relief
  • is capable of describing measures to preserve life and health in the event of major accidents and in crisis and disaster situations

Skills

The student

  • is capable of performing nursing work through systematic mapping and assessing the patient's resources, problems and needs as well as implementing measures, and evaluating and documenting the effect using the nursing process;;
  • is capable of applying mapping tools such as ABCDE (airway, breathing, circulation, disability, expose) and NEWS (National Early Warning Score) and the communication tool ISBAR (Identify, Situation, Background, Assessment, Recommendation)
  • is familiar with the classification system (ICNP® - International Classification for Nursing Practice)
  • is capable of carrying out and assessing relevant nursing procedures
  • is capable of applying relevant medical technology in the practical performance of nursing
  • is capable of recognising stress and crisis situations in the event of loss and disease and adapting communication based on this
  • is capable of communicating with children, adolescents and parents/guardians adapted to the level of development/cognitive function and the condition
  • is capable of masters general first aid according to the ABC principle
  • is capable of implementing measures in the event of sub-acute and acute incidents
  • is capable of identifying ethical dilemmas in practice and reflect on different choices of action

Competence

The student is capable of

  • integrating knowledge from pathophysiology and pharmacology in the performance of nursing
  • reflecting on responsible drug administration at an individual and systematic level
  • demonstrating responsibility, engagement, independence and can follow professional ethical guidelines when encountering patients, next-of-kin and colleagues
  • reflecting on his/her own professional practice and progression
  • reflecting on how culture and a cultural understanding can be significant in assessments, planning, performance and evaluation of nursing

Learning outcomes

Kunnskap

En kandidat med fullført utdanning fra bachelorstudiet i administrasjon og ledelse i offentlig virksomhet har

  • brede kunnskaper om styringsformer og organisering, spesielt i offentlig sektor
  • brede kunnskaper i emner fra statsvitenskap, organisasjons- og ledelsesfag, jus og økonomi som er relevante for administrasjon og ledelse i offentlig sektor
  • innblikk i relevante forsknings- og evalueringsmetoder til å gjennomføre systematisk analyse og utredningsarbeid
  • kjennskap til relevante, kvalitetssikrede informasjonskilder innenfor fagområdet
  • kunnskap om sentrale temaer knyttet til administrasjon og ledelse, avhengig av kandidatens fagsammensetning.

Ferdigheter

Kandidaten kan

  • formulere, strukturere og analysere økonomiske, juridiske og samfunnsfaglige problemstillinger og har ervervet seg et grunnlag for å løse slike oppgaver både individuelt og i samarbeid med andre 
  • finne, vurdere og bruke relevante faglige kilder i tilknytning til slikt arbeid
  • anvende kunnskap innen statsvitenskap, organisasjons- og ledelsesfag, jus og økonomi som er relevante for administrasjon og ledelse i offentlig sektor
  • gjennomføre utredningsarbeid innen overnevnte områder
  • anvende kunnskaper og ferdigheter i innhenting og bruk av aktuelle kilder, litteratur og annen informasjon, kan henvisnings- og sitatteknikk, og kan definere hva som er plagiat og fusk

Generell kompetanse

Kandidaten

  • kan arbeide selvstendig og sammen med andre om praktisk og teoretisk problemløsning
  • kan systematisere og formidle kunnskap gjennom skriftlig utredning, faglig rapportering og muntlig presentasjon
  • har utviklet sine forutsetninger for samhandling og samarbeid på ulike nivåer på bakgrunn av breddekunnskap og helhetsforståelse
  • har forståelse for dialog som kommunikasjonsform
  • har evne til analytisk tenkning og refleksjon
  • kan følge kunnskapsutviklingen på fagfeltet og gjøre selvstendige og kritisk faglige vurderinger
  • kan bidra til utvikling av god praksis og innovasjon innen fagområdet
  • har innsikt i relevante fag- og yrkesetiske problemstillinger.

Content and structure

Part 1 Assessment of practical training

Practical training has requirements for attendance (90 %), self-presentation for the start of the practice and self-assessment for the mid- and final assessment, courses in first aid and courses in blood test.;

;

Part 2 Supervised individual written exam

The following must have been approved in order for the student to take part 2 of the exam:

  • Participation in the SF-unit and seminars, 4 eeks. Compulsory attendance of 90 %.;

If a student exceeds the maximum limit for absence at the SF unit and seminar, a replacement assignment can only be submitted once before the ordinary examination.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

2. semester

2nd year of study

3. semester

4. semester

Teaching and learning methods

Combined assessment and exam

Part 1 Assessment of practical training.

The assessment takes its point of departure in given criteria based on learning outcomes for the course, assessment criteria, the continuous assessment, the suitability assessment and compulsory activities carried throughout the practical training. Students’ practical training can only be assessed if their attendance is sufficiently high (90%). For more information, see the general part of the programme description about the assessment of practical training.

If the student has failed the practical training, the whole practical training course must be retaken. This includes associated requirements.

;

Part 2 Supervised individual written exam

  • 4 hours

Part 1 and part 2 can be taken independently of each other. The student must have obtained a pass on both parts in order to pass the course as a whole and earn the credits.

Practical training

Part 2 - None.;;

Internationalisation

Part 1 Pass/fail. Part 2 Grade scale A-F.

Grade scale stated on diploma.

Work requirements

Part 1 Contact lecturer approves the examination after recommendation from practical training supervisor. The final decision on whether to award a pass or fail grade is made by the university. Part 2 Two examiners assess the examinations. At least 10% of the examination papers will be assessed by an external examiner. The external examiner’s assessment shall benefit all students.

Assessment

Vurdering og sensur foregår i samsvar med bestemmelsene om vurdering i lov av 1. april 2005 nr.15 om universiteter og høyskoler og Forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet. Vurderingsformene varierer fra emne til emne, og omfatter skriftlig skoleeksamen, hjemmeeksamen, prosjektoppgave, utredning og semesteroppgave. Vurderingsformen er beskrevet i den enkelte emneplan.

Tillatte hjelpemidler og bruk av kalkulator ved eksamen

Tillatte hjelpemidler til eksamen vil fremgå av emneplanene.

Følgende regler gjelder for bruk av kalkulator der dette er tillatt hjelpemiddel ved eksamen:

·         Kalkulatoren skal utgjøre en enkelt gjenstand og ha lommeformat.

·         Kalkulatoren må ikke ha mulighet for kommunikasjon med andre dataenheter.

·         Kalkulatoren tillates ikke koblet til strømnett.

·         Kalkulatoren skal ikke avgi lyd.

·         Kalkulatoren skal ikke kunne utføre symbolske beregninger, så som derivasjon av funksjonsuttrykk osv.

Det er studentens ansvar å påse at minnet er tømt før eksamen. Dette kan bli kontrollert på eksamen, og hvis minnet ikke er tømt blir dette å regne som fusk/forsøk på fusk. Se universitetets regler om fusk/forsøk på fusk.

Alle emner bortsett fra praksis har graderte karakterer fra A til E for bestått og F for ikke bestått. Praksis vurderes med bestått/ikke bestått.