Programplaner og emneplaner - Student
BAL1100 Public Policy and Administration Course description
- Course name in Norwegian
- Offentlig politikk og administrasjon
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Administration and Leadership in the Public Sector
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2021/2022
- Curriculum
-
FALL 2021
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The exam in the course is a supervised exam of 4 hours.
Required preliminary courses
The students will gain knowledge of and insight into how to use data visualisation to present information, for example statistics, in a more understandable way. The students will learn to use different methods of processing data, so that they are easier to work with.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om det representative demokratiet, alternative demokratitilnærminger og den demokratiske styringskjeden - Storting, regjering, forvaltning, borgere og valg
- kunnskap om forholdet mellom politikk, administrasjon og fag
- kunnskap om lokaldemokrati, kommunal organisering og forholdet mellom stat og kommunesektor
- kunnskap om de viktigste organene i EU og EØS-avtalens betydning for Norge.
- kunnskap om forholdet mellom interesseorganisasjoner og myndighetene
- kunnskap om hvordan politikk utvikles, fra dagsordensetting til iverksetting
- kunnskap om forvaltningspolitikk og forvaltningsreformer
Ferdigheter
Studenten kan
- redegjøre for grunntrekkene i organiseringen av nasjonale, regionale og lokale politiske og administrative organer, samt disses virkemåte
- gjøre faglige vurderinger av styringsformer og styringsutfordringer i offentlig sektor
Generell kompetanse
- Studenten har innsikt i etiske spørsmål knyttet til offentlig sektor
- Studenten kan finne og bruke relevante og kvalitetssikrede faglige informasjonskilder
- Studenten kan arbeide selvstendig og sammen med andre om skriftlige oppgaver og muntlige presentasjoner av sentrale problemstillinger
Teaching and learning methods
No requirements over and above the admission requirements.
Course requirements
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and competence:
Knowledge
The student:
- is familiar with terminology and concepts used in the field of visualisation
- is familiar with the history of the field
- is familiar with fundamental perception theory
- is capable of explaining different types of information and what kind of visualisation techniques are expedient
- is capable of explaining how visualisation can make it easier to understand large amounts of data
- is capable of explaining typical limitations in the visualisation of complex data sets
- is capable of explaining what methods can be used to visualise different types of data
Skills
The student is capable of:
- identifying the properties of a data set and deciding what visualisation method is most expedient
- evaluating whether visualisation will make it easier to understand a data set, and what method(s) will give the best result
- using specific tools to create visualisations
- using visualisation as a tool
General competence
The student is capable of:
- using visualisation as a tool for understanding and communicating complex contexts
Assessment
Students who have the subject ØABED3500 Investments in their bachelor's degree are not allowed to take this course.
Permitted exam materials and equipment
Teaching comprises a combination of lectures, workshops and practical exercises. The students work independently in groups (maximum 3 people) and individually on specific issues in the field of visualisation.
Grading scale
None.
Examiners
Portfolio assessment subject to the following requirements:
- group work (maximum 3 people, written submission of 3,000-5,000 words)
- individual work (written submission of 3,000-5,000 words)
One overall grade is awarded for the portfolio. Both parts of the portfolio must be awarded a grade E or better for a student to successfully pass the course.
The exam result can be appealed.
In the event of resit and rescheduled exams, another exam form may also be used or a new assignment given with a new deadline. If oral exams are used, the result cannot be appealed.
Course contact person
Studiet er samlingsbasert med tre fysiske samlinger à to dager og to digitale undervisningsdager i løpet av skoleåret. De fysiske samlingene foregår på OsloMet, studiested Pilestredet. Universitetets digitale læringsplattform og digitale læringsformer anvendes til de nettbaserte studiedagene og til studentaktiv læring mellom samlingene.
Undervisningen gis som forelesninger, seminarer og veiledning. Studentaktive læringsformer vektlegges. Gjennom forelesninger og seminarundervisning skal studentene tilegne seg teoretisk kunnskap og opparbeide praktiske ferdigheter til å gjennomføre et prosjekt knyttet til mangfoldsledelse i barnehagen. Studentene skal planlegge og gjennomføre et aksjonsforskningsprosjekt i barnehagen som gir trening i mangfoldsledelse på ulike nivåer, og som involverer personalet.