EPN-V2

MINF6100 Nation, State, and the Multi-national Society Course description

Course name in Norwegian
Nasjon, stat og det flernasjonale samfunn
Study programme
One Year Programme in Migration and Integration Management
One Year Programme in Organisation and Management
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2023/2024
Curriculum
FALL 2023
Schedule
Course history

Introduction

Emnet tar for seg sentrale problemstillinger for forståelsen av integrasjon i forhold til kollektive fenomen som nasjon og stat. Vektleggingen ligger på statsvitenskapelig og sosiologisk teori. Kurset presenterer teorier knyttet til nasjon og nasjonalisme, teorier rundt statens rolle og problemstillinger rundt flernasjonale samfunn. Forskjellige betydninger av grenser og grensetrekning vil bli tatt opp.

Nasjon og statsforståelsen åpner for flere viktige spørsmål i det moderne samfunn: Hva er forholdet mellom de nye nasjoner og majoritetsnasjonen? Hva ligger i begrepet parallellsamfunn og endringer knyttet til dette?

Undervisningsspråk er norsk.

Required preliminary courses

Ingen forkunnskapskrav.

Learning outcomes

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • kunnskap om sammenhengen nasjon, stat og integrasjonsproblematikk
  • innblikk i motiver for forskjellige oppfatninger av grenser og grensetrekning
  • innsikt i sammenhengen mellom nye minoritetskulturer og den opprinnelige majoritetskultur
  • forståelse for debatten om integrasjon, parallellsamfunn og «Leitkultur»

Ferdigheter

Studenten

  • kan argumentere for forskjellige syn på nasjon, nasjonsdannelse og stat
  • har evne til å se forskjellige sider og praksiser i utførelsen av statlige grenseregimer
  • har kompetanse til å se utfordringer og muligheter knyttet til nye befolkningssammensetninger og den demokratiske samtalen

Generell kompetanse

Studenten

  • forstår betydningen av den enkeltes identitet knyttet til nasjon
  • forstår politiske og etiske konsekvenser av stat og grenser
  • forstår migrasjonens sosiale og kulturelle virkninger i det flernasjonale samfunn

Teaching and learning methods

Samlinger, med forelesninger og diskusjoner. 

Course requirements

Ingen arbeidskrav eller obligatoriske aktiviteter.

Assessment

 Eksamen i emnet er en individuell skoleeksamen på 5 timer. 

Permitted exam materials and equipment

This course focuses on the characteristic properties of different types of active ingredients, formulations and routes of administration, as well as theory on and practical presentation of sterile pharmaceutical production.

Grading scale

The student must have passed the first year of the programme or equivalent.

Examiners

After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can describe the structure and function of biological barriers
  • can explain the function of relevant ancillary substances in pharmaceutical preparations
  • is capable of explaining factors that can limit the bioavailability of active ingredients and influence the biopharmaceutical properties of pharmaceuticals
  • can explain the choice of active ingredients, formulation and route of administration in connection with pharmaceutical development
  • can give grounds for how the durability and conditions for storage of pharmaceuticals are determined
  • is capable of assessing the use of different pharmaceutical formulations based on a patient’s condition and needs

Skills

The student

  • can discuss principles of pharmaceutical formulation based on information from summaries of product characteristics (SPC) and any other relevant pharmaceutical reference works
  • masters basic skills in aseptic work technique and sterilisation procedures
  • can assess whether a pharmaceutical batch is consistent with specific quality requirements
  • can present an allocated relevant topic to fellow students

General competence

The student

  • can apply knowledge to identify innovative formulations and critical stages of the development and production of pharmaceuticals
  • can familiarise him/herself with the principles of formulation for new pharmaceuticals
  • can assess possibilities for individual adaptation of pharmaceutical formulation to create the best possible health at the individual level
  • has a conscious relationship to the choice of own formulation and routes of administration
  • has an understanding of the role of the pharmacist in pharmaceutical development and production

Course contact person

Work and teaching methods include lectures, group work, question sessions and laboratory work. The lectures involve student activity and the material elucidated with the help of examples of clinical relevance. The laboratory work focuses on aseptic work technique. The flipped classroom method is used for parts of the course. Digital learning resources will be made available to students in advance, and the time they spend at the university will be used to work on assignments and group work.