Programplaner og emneplaner - Student
INTER1100 INTERACT1 Den samme ungen - ulike arenaer Emneplan
- Engelsk emnenavn
- INTERACT1 The Same Child - Different Arenas
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltidBachelorstudium i barnevern - deltidBachelorstudium i barnevernBachelorstudium i ergoterapiBachelorstudium i fysioterapiBachelorstudium i vernepleieInteractGrunnskolelærerutdanning for trinn 1-7Bachelorstudium i ortopediingeniørfagBachelorstudium i sosialt arbeidBachelorstudium i sykepleie
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Pensum
-
VÅR 2023
- Timeplan
- Programplan
-
- Emnehistorikk
-
Innledning
Se fagplanen.
Læringsutbytte
Etter gjennomført INTER1200 har studentene følgende læringsutbytter definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
· har kunnskap om betydningen av anerkjennende kommunikasjon med barn og unge og deres foresatte
· kan gjøre rede for barn og unges rett til deltakelse i beslutninger som gjelder dem
· kan gjøre rede for betydningen avutforskende tilnærminger i samarbeid med barn og unge
Ferdigheter
Studenten
· kan gjennomføre en hverdagslivsforankret samtale med barn og unge
· kan kommunisere anerkjennende med foresatte
Generell kompetanse
Studenten
· kan reflektere over egen rolle i utforskende samtale med barn, unge og deres foresatte
· har en forståelse for betydningen av tverrprofesjonelt samarbeid med barn, unge og deres foresatte
Arbeids- og undervisningsformer
Digital samhandling er sentralt i undervisningen. Studentene jobber i tverprofesjonelle grupper over to seminardager. Studentgruppene skal samtale, reflektere, diskutere utvalgte case og gi hverandre tilbakemeldinger på arbeider.
Universitetets læringsplattform brukes for kommunikasjon, informasjon, kunnskapsinnhenting og kunnskapsutvikling. Studentene får tilgang til faglige tekster og/eller interaktive oppgaver, informasjon, pensum og caser på læringsplattformen.
Studentene forventes å sette seg inn i ressursportalen for INTER1200 i forkant av de to seminardagene.
Gruppene blir tildelt en veileder som enten er vitenskapelig ansatte, masterstudenter fra aktuelle fagmiljøer ved universitetet, eller profesjonsutøvere fra praksisfeltet.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Innlevert individuell logg. Omfang: 500 ord +/- 10%. Loggen forutsetter deltakelse på seminar over to dager.