Møt de nye studentrepresentantene i Arbeidsutvalget og Universitetsstyret

Studentrepresentantene fra Arbeidsutvalget og Universitetsstyret

Fra venstre: Carsten Magnus Harbitz Ellertsen, Lisbeth Regine Mangen, Henriette Bøe, Victoria Skogsletten Dalen, Amalie Fadler Opdal, Predrag Paulic og Elias Beisvåg Meyer. Foto: Maria Birkeland

Møt de nye studentrepresentantene i Arbeidsutvalget og Universitetsstyret

Studentparlamentet gjennomførte valgmøte i starten av mai. Se hvilke studenter som skal jobbe for å realisere dine ønsker og bidra til å forme universitetets fremtid.

Studentparlamentet jobber med saker som angår deg som student ved OsloMet. De jobber med alt fra eksamensformer og leseplasser til knagger og Dassavisa.

Studentparlamentet består av studenter fra alle fakultetene ved OsloMet (studentparlamentet.no). De møtes hver måned for å diskutere studentpolitikk og aktuelle saker. Møtene er åpne for alle, så hvis du vil delta er det bare å møte opp.

Det nye Arbeidsutvalget

I det daglige er det Arbeidsutvalget som leder Studentparlamentet og sørger for at det studentene på OsloMet ønsker seg skal bli en realitet. De har tatt permisjon fra studiene for å jobbe et år på fulltid med nettopp studentpolitikk. Det nye Arbeidsutvalget, som tiltrer 1. juli, er:

• Leder: Amalie Fadler Opdal
  • Nestleder: Victoria Skogsletten Dalen
  • Læringsmiljøansvarlig: Elias Beisvåg Meyer
  • Utdanning- og internasjonaliseringsansvarlig: Predrag Paulic

Mer om Studentparlamentets arbeid (studentparlamentet.no).

Lurer du på noe eller vil engasjere deg i studentmiljøet ved OsloMet? Kom innom eller send dem en e-post (studentparlamentet.no). Du finner dem i Pilestredet 52, hele uka. På Kjeller kan du møte dem mandag og torsdag.

Studentrepresentanter i Universitetsstyret

Universitetsstyret ved OsloMet er et av de mest sentrale vervene for studentene, med 11 medlemmer som styrer universitetets strategiske virksomhet og drift. Styret behandler viktige saker som opprettelse eller nedleggelse av studier, ansettelse av ledelsen og budsjett.

Studentrepresentanter i styret har også ansvar for å holde Studentparlamentet oppdatert om styrets arbeid og å delta på relevante møter og seminarer.

De nye studentrepresentantene i Universitetsstyret er:

• Carsten Magnus Harbitz Ellertsen
  • Lisbeth Regine Mangen