Få oversikt over studiehverdagen med disse appene

Mobiltelefon med alle appene som er nevnt i nyhetssaken

Få oversikt over studiehverdagen med disse appene

Som student må du selv sørge for å ha informasjonen du trenger. Det får du med disse appene.

Digitalt studentbevis

Denne appen fungerer som studentbevis hos blant annet Ruter, Vy og SiO.

Last ned det digitale studentbeviset:

Canvas

I Canvas får du informasjon om pensum, oppgaver og arbeidskrav, tilgang til fagstoff og informasjon fra emneansvarlig. I tillegg kan du ha kontakt med medstudenter og lærere her.

Last ned Canvas:

Mazemap

Denne appen hjelper deg med å finne fram på campus.

Last ned Mazemap:

Microsoft Authenticator

På grunn av sikkerhet må du logge inn på OsloMet sine digitale tjenester ved hjelp av to faktorer. Den ene er passordet ditt og den andre er Microsoft Authenticator.

Last ned Microsoft Authenticator:

Min side på student.oslomet.no

Min side finner du blant annet den personlige timeplanen din, snarveier til verktøyene du trenger samt emne- og programplanene dine. I tillegg finner du nyheter og oversikt over spennende arrangementer.

Lagre Min side på mobilen din:

• Android: Gå til menyen i nettleseren, velg «Legg til startsiden».
  • iOS Safari: Trykk på dele-ikonet i nettleseren, velg «Legg til på Hjem-skjerm».

Mitt SiO

Med Mitt SiO-appen (sio.no) kan du blant annet se dagens meny for spisestedene, booke trening, legetime, psykolog eller rådgiver og mye annet.

Last ned Mitt SiO:

Student-e-post i Outlook

Som OsloMet-student får du en egen e-post. Her mottar du informasjon som gjelder studiet ditt, deg som student, eller det kan komme viktige beskjeder fra OsloMet. Du får også tilgang til timeplanen din.

Last ned Outlook: