Biblioteket i P48 åpner i uke 14

Person som leser i et bibliotek.

Biblioteket i P48 åpner i uke 14

Oppussingsprosjektet er noe forsinket, men den første uken i april åpner vi endelig dørene til nyoppusset bibliotek i Pilestredet 48.

Biblioteket i P48 har vært stengt hele høsten på grunn av oppussing, men nå nærmer det seg ferdig. Første uken i april åpner de endelig dørene igjen. Da kan studentene ta i bruk nye leseplasser, grupperom, og låne og levere bøker som før.

På grunn av forsinkelser på levering av materialer, vil det fortsatt pågå snekkerarbeider i deler av lokalene og noen leseplasser vil derfor ikke være tilgjengelig i åpningsuken.

Bibliotekene i P35 og P32 vil også få malingsstrøk og nye møbler. Arbeidene her er i gang, men bibliotekene er fortsatt åpne som vanlig.

Studentenes ønsker og behov er sentralt i oppussingsprosjektet. Bibliotekene får ulike typer sitteplasser, oppgradering av leseplasser med gode stoler og bord, gode lyd- og lysforhold, stillesoner, lettere å finne fram, og ikke minst: flere leseplasser.

På bibliotekets nettside kan du finne oversikt over alternative leseplasser (oslomet.no).

AV-utlånet, IT og Studieverkstedet tilgjengelige

Studieverkstedet holder også fortsatt åpent som vanlig, men er nå å finne i PP35, rom U1037 (inngang til PP35 også via glassbroen i P32, 3. etasje).

AV-utlån og IT-servicedesk er i rom P372 i 3. etasje i P48. AV-utlånet og IT-hjelp er tilgjengelige som vanlig dette semesteret.

Kontakt oss

Du finner mer informasjon om lån og retur av bøker, alternative leseplasser, og tilgang til e-bøker på bibliotekets nettside.

Har du spørsmål? Send det til Universitetsbiblioteket på e-post.