EPN-V2

1-year Study in Information Technology Programme description

Programme name, Norwegian
Årsstudium i IT
Valid from
2025 FALL
ECTS credits
60 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history
  • Introduction

    Programplanen er utarbeidet ved OsloMet - storbyuniversitetet etter Nasjonalt kvalifikasjonsrammeverk for høyere utdanning, fastsatt av Kunnskapsdepartementet 20. mars 2009 og 15.desember 2011. Programplanen gir oversikt over det totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse som kandidaten forventes å ha etter fullført utdanning.

    Studiet legger vekt på praktisk bruk av informasjonsteknologi og er spesielt rettet mot å gi en introduksjon i webutvikling, utvikling av IT-systemer, og samspillet mellom mennesker og datateknologi. Studiet inneholder både datatekniske og samfunnsvitenskapelige emner, og kvalifiserer for en rekke datarelaterte arbeidsoppgaver i privat og offentlig virksomhet.

    Årsstudiet i IT er et 1-årig heltidsstudium, og ferdige kandidater som har oppnådd 60 studiepoeng vil bli tildelt en karakterutskrift som bekreftelse på gjennomført årsstudium.

    Studenter som har fullført årsstudiet i IT kan søke om fritak/innpassing for enkeltemner dersom de senere ønsker å ta en bachelorgrad innen IT.

  • Target group

    Årsstudiet kan fungere som en introduksjon til informasjonsteknologi og anvendt datateknologi, og er godt egnet som et supplement til annen utdanning. Gjennom innsikten i eget fagfelt (økonomi, sykepleie, lærerutdanning m.m.) kombinert med forståelse av teknologien og dens muligheter vil kandidatene kunne bidra til god anvendelse av IT i sitt arbeid.

  • Admission requirements

    Generell studiekompetanse/realkompetanse. Viser til forskrift om opptak til høyere utdanning:

    https://lovdata.no/dokument/LTI/forskrift/2007-01-31-173

  • Learning outcomes

    Managers have to make three types of key decisions in the financial area, namely decisions about:

    • Investments
    • Funding
    • Dividends

    This course develops the students' ability to make good decisions and identifies incentives that stimulate managers to make decisions that are in the owner's best interests. The course builds on compulsory bachelor's degree level investment and finance courses.

  • Content and structure

    None.

    Optional course Spans multiple semesters

    1st year of study

    1. semester

    2. semester

  • Teaching and learning methods

    The course builds on a course in social science research methods at bachelor's degree level and a foundation course in statistical methodology. Knowledge of spreadsheets (such as Excel) or database programs is an advantage. This course is a compulsory common course that students are recommended to take in the first semester of the programme. Through a series of exercises, students develop their skills in practical use of quantitative data.

  • Internationalisation

    Knowledge

    The student

    • in-depth knowledge of relevant analysis methods
    • insight into the use of quantitative data in academic work and professional life
    • an understanding of how models are used in social sciences, and is capable of relating research questions, context and data to the choice of method

    Skills

    The student is capable of

    • analysing quantitative data to answer research questions
    • planning own quantitative research and assess the results of others
  • Work requirements

    Calculator (see separate regulations).

    All handwritten and printed support material is allowed.

  • Assessment

    Written (four hour) exam is held at the end of the semester.

  • Other information

    Calculator (see separate regulations).