Programplaner og emneplaner - Student
ADTS1600 Interaction Design and Prototyping Course description
- Course name in Norwegian
- Interaksjonsdesign og Prototyping
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Emnet gir en grundig introduksjon til programmering med Python, med gjennomgang av både teoretiske konsepter og praktiske anvendelser. Studentene vil lære programmering for forskjellige formål, inkludert systemautomasjon, dataanalyse, webutvikling og vitenskapelig databehandling.
Required preliminary courses
Ingen
Learning outcomes
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte, definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse.
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- grunnleggende konsepter som syntaks, datatyper, kontrollstrukturer, funksjoner og feilhåndtering
- programmeringsparadigmer og prinsippene for prosedyrisk, funksjonell og objektorientert programmering
- applikasjonsrammeverk og biblioteker og hvordan disse kan anvendes
- prinsipper for ren, vedlikeholdbar kode som følger industristandarder, og testdrevet utvikling
Ferdigheter
Studenten kan
- skrive ren og effektiv kode
- løse problemer ved hjelp av kode, ved å designe algoritmer og implementere løsninger
- initiere, planlegge og levere komplette programvareprosjekter, fra kravanalyse til implementering og testing
- håndtere biblioteker og avhengigheter effektivt ved hjelp av verktøy og virtuelle miljøer
Generell kompetanse
Studenten kan
- tenke algoritmisk, og bryte ned komplekse problemer i håndterbare deler, gjenkjenne mønstre og utforme algoritmer for å løse dem
- gjennomføre rask prototyping med raske kodeiterasjoner for å teste ideer og funksjoner effektivt før endelig utvikling
Teaching and learning methods
Øvinger og forelesninger. Studentene forventes å samarbeide i prosjekter for å simulere virkelige programvareutviklingsmiljøer. Det vil være regelmessige quizer, kodingsoppgaver og medstudentvurderinger for tilbakemelding. Forelesningene vil være både fysiske interaktive økter og videoinstruksjoner i korte leksjoner for å forberede studentene på øvinger og mer utfordrende oppgaver.
Course requirements
Tre individuelle obligatoriske oppgaver.
Assessment
Home exam. A final report which document the process and the production of a prototype. Builds upon the obligatory assignments in the course.
The exam result can be appealed.
In the event of resit and rescheduled exams, another exam form may be used or a new assignment given with a new deadline. If oral exams are used, the result cannot be appealed.
Permitted exam materials and equipment
All.
Grading scale
Grade scale A-F.
Examiners
One or several internal examiners. External examiners are used regularly.
Overlapping courses
En interne sensorer. Eksterne sensorer brukes jevnlig.