Programplaner og emneplaner - Student
Further education for teachers in design, arts and crafts Programme description
- Programme name, Norwegian
- Videreutdanning for lærere i design, kunst og håndverk
- Valid from
- 2025 FALL
- ECTS credits
- 0 ECTS credits
- Duration
- 1 semester
- Schedule
- Here you can find an example schedule for first year students.
- Programme history
-
Introduction
Kvalitetssikring
Hensikten med kvalitetssikringssystemet for OsloMet er å styrke studentenes læringsutbytte og utvikling ved å heve kvaliteten i alle ledd. OsloMet ønsker å samarbeide med studentene, og deres deltakelse i kvalitetssikringsarbeidet er avgjørende. Noen overordnede mål for kvalitetssikringssystemet er:
- å sikre at utdanningsvirksomheten inkludert praksis, lærings- og studiemiljøet holder høy kvalitet
- å sikre utdanningenes relevans til yrkesfeltet
- å sikre en stadig bedre kvalitetsutvikling
For studenter innebærer dette blant annet studentevalueringer:
- emneevalueringer
- årlige studentundersøkelser felles for OsloMet
Mer informasjon om kvalitetssikringssystemet, se her: http://www.hioa.no/Om-HiOA/System-for-kvalitet-og-kvalitetsutvikling-for-utdanning-og-laeringsmiljoe-ved-HiOA
Tilsynssensorordning
Tilsynssensorordningen er en del av kvalitetssikringen av det enkelte studium. En tilsynssensor er ikke en eksamenssensor, men en som har tilsyn med kvaliteten i studiene. Alle studier ved OsloMet skal være under tilsyn av tilsynssensor, men det er rom for ulike måter å praktisere ordningen på. Viser til retningslinjer for oppnevning og bruk av sensorer ved OsloMet, se her: https://student.oslomet.no/retningslinjer-sensorer
Admission requirements
Videreutdanningsemnene har ulike opptakskrav.
Se programplanen for de ulike emnene for mer informasjon.
Content and structure
Studieprogrammet består av flere videreutdanningsemner for lærere.
Videreutdanningene gir deg forskningsbasert kunnskap og er samtidig praktisk rettet. Emnene omhandler allsidig praktisk, skapende arbeid der håndverksferdigheter, designprosesser og arbeid med digitale uttrykk inngår. Fagdidaktiske problemstillinger utgjør en sentral del av studiene. Gjennom innføring og utprøving i ulike teknikker, verktøy og materialer vil du få mulighet til å jobbe utforskende og eksperimenterende og reflektere over egne kunst- og designprosesser.
Videreutdanningene skal gjøre studentene i stand til å styrke det profesjonsfaglige samarbeidet i skolen.
1st year of study
Teaching and learning methods
Det vil bli gitt undervisning og veiledning i sentrale deler av fagområdet, og emnenes innhold vil veksle mellom teoretisk kunnskap, praktisk erfaring og didaktisk refleksjon. Det vil også legges opp til faglige utprøvinger ved egen skole der det er mulig. Det forutsettes at studenten tilegner seg innsikt og ferdigheter gjennom varierte læringsformer, både digitale og fysiske.
Other information
For mer detaljert info, se emneplan for de ulike emnene som inngår i programmet.