Programplaner og emneplaner - Student
Norsk som andrespråk Programplan
- Engelsk programnavn
- Norwegian as a second language
- Gjelder fra
- 2022 HØST
- Studiepoeng
- 30 studiepoeng
- Varighet
- 2 semestre
- Timeplan
- Her finner du et eksempel på timeplan for førsteårsstudenter.
- Programhistorikk
-
Innledning
Forelesninger, lærerstyrte øvinger og øvinger med hjelp fra studentassistenter. Noen av forelesningene vil være gjesteforelesninger i miljøemner.
Målgruppe
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- · 7 av 10 elektroniske tester, tidsforbruk ca 1 time pr test
· Formålet med arbeidskravet er å gi studentene et faglig grunnlag for skriftlig eksamen
Opptakskrav
Individuell skriftlig skoleeksamen under tilsyn på 3 timer som teller 100 %
Eksamensresultat kan påklages.
Læringsutbytte
Alle trykte og skrevne hjelpemiddler er tillatt.
Håndholdt kalkulator som ikke kommuniserer trådløst og som ikke kan regne symbolsk. Dersom kalkulatoren har mulighet for lagring i internminnet skal minnet være slettet før eksamen. Stikkprøver kan foretas
Innhold og oppbygging
Gradert skala A-F.
1. studieår
1. semester
2. semester
Arbeids- og undervisningsformer
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Internasjonalisering
Universitetslektor Bente Hellum
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
BYPE1300 Energi, miljø og kjemi er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med EMPE1300, FO051A, FO051B, FO051E, FO051G, FO051M og FO051K. Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Vurdering og sensur
- eksamen i NOR6611 er individuell hjemmeeksamen, syv dager
- eksamen i NOR6621 er skriftlig eksamen under tilsyn, seks timer
Det framgår av emneplanene mer detaljert informasjon om den enkelte eksamen.
Bestemmelser om eksamen er gitt i lov om universiteter og høgskoler samt forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet.
Øvrig informasjon
- Godkjent av rektor ved Høgskolen i Akershus 10. september 2008
- Revisjon godkjent av dekan 7. mai 2012
- Redaksjonelle endringer 22. oktober 2019