EPN-V2

Masterstudium i atferdsvitenskap, deltid Programplan

Engelsk programnavn
Master's Program in Behavioral Science
Gjelder fra
2015 HØST
Studiepoeng
120 studiepoeng
Varighet
8 semestre
Programhistorikk
  • Innledning

    Praksisstudium har en viktig plass i utdanningen som en særegen læringsarena der studentene praktiserer og videreutvikler sosialt arbeids metoder, kunnskaper, ferdigheter og holdninger i direkte samhandling med brukere under kyndig veiledning. Studiet har to praksisperioder på henholdsvis 8-9 uker i 1. studieår og 12-13 uker i 3. studieår.

    Studentene tilbys praksisplasser som er relevante ut fra utdanningens formål og sosionomens arbeidsfelt. Studenten skal gjennom observasjon, samhandling, veiledning og praktisk utprøving i yrkesfeltet gis mulighet til å utvikle og bevisstgjøre seg egen yrkesrolle.

    Praksisperioden i 3. studieår kan tas i utlandet.

    Praksisperiodene skal være gjennomført og godkjent i overensstemmelse med gjeldende reglement. Det vises til Forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og spesielt Kapittel 8 Veiledet praksis. Antall forsøk.

    Reglement for praksis

    Praksisperiodene skal være gjennomført og godkjent i overensstemmelse med gjeldende reglement. Det vises til Forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus, og spesielt Kapittel 8. Veiledet praksis. Antall forsøk. Vitnemål skal ikke utstedes før eksternt praksisstudium er godkjent. Studenter som ikke har gjennomført hele studiet, kan få utskrift av eksamensprotokoll for de eksamener og deler av studiet som er bestått.

    Student og veileder har en egen kontaktperson ved høgskolen. Kontaktlærer vil holde telefonisk kontakt og/eller foreta praksisbesøk, og godkjenne læringskontrakt, praksisoppgave og praksisrapport. Høgskolen foretar praksisbesøk ved behov. Innen høgskolens geografiske praksisområde skal høgskolen tilby veilederopplæring.

    Arbeidsoppgaver

    Studenten skal ha oppgaver som det er vanlig at sosionomer har på arbeidsstedet. Arbeidsoppgavene skal være varierte. Med utgangspunkt i daglige gjøremål, skal studenten utfordres til å se sammenhengen mellom institusjonens arbeidsoppgaver og de overordnede problemstillinger som omhandler mål, rammer og arbeidsmåter ved institusjonen. Studentens læringsmål skal formuleres i en læringskontrakt mellom student, veileder og praksisplass (se lenger ned).

    Studenten må rette seg etter vanlige normer og regler som gjelder i arbeidslivet. Det henvises til regler i avtaleverket og arbeidsmiljølovens bestemmelser. Dersom praksisstedet har eget personalreglement, må studenten rette seg etter de deler som regulerer atferd i tjenesten. Studenten skal gjøres kjent med sin taushetsplikt og avgi skriftlig taushetsløfte ved ankomst til praksisstedet. Det forutsettes at studenten er kjent med yrkesetiske prinsipper og retningslinjer for sosionomer, og at disse følges.

    Arbeidstid og krav til nærvær på praksisstedet

    Studenten følger praksisstedets arbeidstid. På arbeidssteder hvor det følges døgnkontinuerlig turnus/turnus, bør det være en rimelig fordeling mellom dagarbeid og kveldsarbeid. Retningsgivende for studenter i full stilling er 2 kvelder per uke og ikke mer enn hver 3. helg. Nattarbeid skal ikke inngå i studentens arbeidstid. Studenten skal ha en studiedag i uken.

    Praksisperioden er obligatorisk, og fravær godtas bare i forbindelse med sykdom.

    I praksisperioden er det krav til 80 % nærvær, inkludert fravær pga. eventuelle tillitsverv. Fravær utover dette må avtales med høgskolen og praksisstedet, slik at det kan avtales når og på hvilken måte overskytende fravær skal tas igjen.

    Ved avbrudd i praksisstudiet pga. sykdom eller andre tvingende grunner i første studieår, må minst halvparten av praksisperioden være gjennomført og godkjent før studenten kan gå opp til eksamen i emnet Introduksjon til sosialt arbeids teori og praksis. Den resterende del av praksisstudiet skal tas igjen snarest mulig. Praksisstudiet i 1. studieår må være fullført og godkjent for at studenten skal kunne fortsette på 2. studieår.

    Ved avbrudd i praksisstudiet pga. sykdom eller andre tvingende grunner i tredje studieår må minst halvparten av praksisstudiet være fullført og godkjent for at studenten skal kunne gå opp til de påfølgende eksamener dette studieåret. Den resterende del av praksisstudiet må være fullført og godkjent før vitnemål kan utstedes.

    Ved avbrudd i praksisperioden bør den delen som tas igjen på et senere tidspunkt helst fullføres på det opprinnelige praksisstedet.

    Veiledning

    Hver student skal ha en praksisveileder på praksisstedet. Veileder skal fortrinnsvis ha sosialfaglig utdanning på høgskolenivå, og bør fortrinnsvis være sosionom.

    Studenten skal ha minimum en veiledningstime pr. uke. Avtale om tidspunkter for veiledning skal fastsettes snarest mulig etter at studenten har påbegynt praksisperioden.

    Veiledningen skal tilrettelegges slik at studenten aktivt kan reflektere over faglige og etiske problemstillinger, samt hva personlig kompetanse er i praktisk sosialt arbeid. Veileder skal følge studenten i læreprosessen og aktivt ta ansvar for nødvendig progresjon. Planlegging av arbeidsoppgaver/læringsmål, oppfølging og evaluering av disse og eventuell justering av arbeidsoppgaver/læringsmål, hører inn under progresjon i læreprosessen.

    Studenten har ansvar for å forberede innholdet i veiledningstimene, evt. med bistand fra veileder. Studenten skal få fortløpende tilbakemelding på sin fungering på praksisstedet. Studenten skal også ha en mer omfattende tilbakemelding fra sin praksisveileder halvveis i praksisperioden og ved avslutning av praksisstudiet. Det skal vurderes i hvilken grad studenten har nådd læringsmålene i fagplanen og om studenten har nådd de læringsmål som fastsettes i samarbeid mellom student, veileder og praksissted.

  • Målgruppe

    Obligatorisk undervisning

    Flere av emnene i studiet har krav om tilstedeværelse på deler av undervisningen. Dette gjelder i hovedsak i undervisning hvor studenten skal tilegne seg kompetanse som både er en del av formålet med studiet, og som studenten ikke kan tilegne seg ved kun å lese pensum og/ eller ikke kan prøves i ved eksamen.

    All deltakelse i obligatorisk undervisning må godkjennes til angitt tidspunkt. Studentene har selv ansvar for å notere inn sin tilstedeværelse på nærværslistene, og få den attestert av ansvarlig faglærer og/eller medstudenter.

    Det er normalt krav til 80 % nærvær der det stilles krav om obligatorisk tilstedeværelse. Ved fravær utover 20 % gis et alternativt arbeidskrav som kompensasjon for fraværet.

    Ved fravær over 40 % mister studenten retten til å fremstille seg til eksamen.

    Krav til nærværsplikten er presisert under de enkelte emnene.

    Skriftlig arbeidskrav

    Arbeidskrav og andre oppgaver har som formål å trene skriftlige og muntlige ferdigheter, og evne til å innhente kunnskap for å kunne analysere, vurdere og framstille denne på en forståelig måte. Oppgaveskriving skal også gi studentene øvelse i skriftlig framstilling i sosialtjenesten, og andre institusjoner og organisasjoner som er relevante arbeidssteder for sosialarbeidere.

    Arbeidskravene og andre oppgaver kan være individuelle eller bli gitt som gruppeoppgaver. Arbeidskravene er obligatoriske. Andre oppgaver gis i tillegg til og gjerne som forberedelse til undervisning. Gjennom studiet stilles økende krav til nivå og omfang av arbeidskravene.

    Når det i et arbeidskrav stilles krav om deltakelse i gruppearbeid, er dette godkjent først når studenten har deltatt aktivt og regelmessig i gruppens arbeid. Gruppen skal bekrefte at de enkelte medlemmer har oppfylt dette kravet gjennom en skriftlig erklæring. Erklæringen underskrives av alle i gruppen og leveres sammen med arbeidskravet. Ved gruppearbeidskrav gjelder samme prosedyre for eventuell omarbeiding som ved individuelle besvarelser.

    Alle arbeidskrav fastsatt i programplanen må gjennomføres og leveres innen en angitt frist og være godkjent. Dersom arbeidskravet ikke leveres innen angitt frist, eller ikke blir godkjent, mister studenten retten til å fremstille seg til eksamen, jf. forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

    Se de ulike emnene for oversikt over arbeidskrav knyttet til emnene og krav til tilstedeværelse.

    Alternativt skriftlig arbeidskrav

    Dersom krav til obligatorisk tilstedeværelse på undervisningen ikke er godkjent, må studenten levere et alternativt skriftlig arbeidskrav innen en angitt frist. Arbeidskravet skal vurderes av faglærer, og må være godkjent for at studenten skal beholde retten til å gå opp til eksamen. Tilbakemelding utover Godkjent/Ikke godkjent gis ikke.

    Der det er obligatorisk undervisning, er det i de fleste tilfeller angitt en maksimal grense for fravær hvor det ikke er mulig å kompensere med alternativt skriftlig arbeidskrav. Overskrides denne grensen, mister studenten retten til å fremstille seg til eksamen, også i de tilfeller der fraværet skyldes sykdom. Jf. forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus.

    Krav til skriftlige arbeidskrav

    Skriftlige arbeidskrav skal følge mal for oppgaveskriving.

    Arbeidskrav i praksisstudiet

    Læringskontrakt

    Studentens læringsmål skal formuleres i læringskontrakten. Den skal inneholde kunnskapsmål, ferdighetsmål og holdningsmål, og fastsette konkrete arbeidsoppgaver, arbeidstid og studiedager og tid for veiledning. Læringskontrakten gjelder mellom student og veileder.

    Praksisoppgave

    Studenten skal i løpet av praksisperioden skrive en praksisoppgave. Oppgaven skal ta utgangspunkt i erfaringer på praksisstedet. Disse skal det redegjøres for og reflekteres over, og refleksjonen skal knyttes til relevant pensum for det aktuelle praksisstudiet.

    Praksisrapport

    Studentene skal levere en praksisrapport ved slutten av praksisstudiet, hvor de vurderer i hvilken grad læringsmål iht. læringskontrakten er nådd.

    Evaluering

    Studentene skal levere en elektronisk evaluering til utdanningen når praksisstudiet er fullført.

    Praksisveileders vurderinger

    Ved slutten av praksisperioden skal det foreligge en evalueringsrapport fra veileder, jfr. Forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo og Akershus. Rapporten er en skriftlig vurdering av studentens læringsprogresjon og gjennomføring av praksisperioden, med utgangspunkt i læringsmål formulert i læringskontrakten og med anbefaling av godkjent/ikke godkjent praksisstudium. Praksisveileder skal i tillegg til å vurdere studentens faglige utvikling gjennom praksisstudiet også rapportere om studenten har: 

    • oppfylt krav til nærvær på praksisstedet
    • fulgt vanlige normer og regler i arbeidslivet
    • fulgt etiske prinsipper i sosialt arbeid

    Rapporten skal påtegnes følgende setning: "Dette er et internt tilbakemeldingsdokument og kan ikke brukes som arbeidsattest." Dersom praksisveileder ikke anbefaler praksisstudiet godkjent, se eget punkt Tvil om godkjenning/ikke godkjenning.

    Vurdering av praksisstudiet

    Vurdering skal skje i samsvar med Forskrift om studier og eksamen ved Høgskolen i Oslo Akershus kapittel 8. Godkjenning/ikke godkjenning av praksisperioden er et enkeltvedtak etter Forvaltningsloven. Den formelle vurderingen knytter seg til gjennomførte og godkjente arbeidskrav, herunder krav om tilstedeværelse i praksis og gjennomføring av veiledning. Det er fakultetet som foretar godkjenningen.

    Tvil om godkjenning/ikke godkjenning

    Praksisveileder, kontaktlærer og/eller instituttet kan reise tvil om eller foreslå ikke godkjenning av praksisstudiet. Når tvil om godkjenning oppstår, eller forslag om ikke godkjenning foreligger, skal dette straks meldes til instituttet ved studieleder.

    Hvis det reises tvil om praksisstudiet skal godkjennes, skal studenten gis skriftlig beskjed om dette så raskt som mulig og senest tre uker før praksisperioden er slutt. Før varslet gis skal det innkalles til et møte mellom de berørte parter (student, representant for studiet og representant for praksisstedet). Initiativet til et slikt møte tas umiddelbart, og høgskolen er ansvarlig for møteinnkalling og gjennomføring av møtet. Det skal føres protokoll. Partene skal gis anledning til å kommentere protokollen. Eventuelle kommentarer skal være skriftlige og sendes høgskolen ved dekanen innen en uke fra protokollen foreligger.

    Dersom grunnlaget for tvil om godkjenning tillater det, skal det utarbeides en skriftlig plan for korrigeringer av de forhold som ligger til grunn for tvil om godkjenning. Planen skal i så fall inneholde spesifikke tiltak og ansvarsforhold for iverksetting av slike tiltak. Partene skal bli enige om dato for vurderingsmøte for å vurdere effekten av det korrigerende tiltaket. Dersom det er reist tvil om godkjenning, må studenten vise tilfredsstillende praksis den siste delen av perioden for å bestå.

    Dersom høgskolen kommer til at praksisstudiet ikke bør godkjennes, skal et begrunnet forslag om dette meddeles studenten skriftlig så raskt som mulig. Deretter skal saken snarest framlegges for praksisutvalget. Praksisutvalget avgjør om saken er tilstrekkelig belyst, og sørger eventuelt for tilleggsopplysninger. Deretter fatter praksisutvalget endelig vedtak. Vedtaket skal begrunnes skriftlig.

  • Opptakskrav

    Admission to this study program is processed in accordance with current Regulations Relating to Admission to Master's Degree Programs at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences.

    Applicants must have a bachelor's degree or the equivalent from an accredited university or college. The Admissions office makes the decisions on applications for admission.

    Additional points are awarded for relevant education beyond the minimum academic requirement. Relevant education includes all higher education. Additional points are also awarded for relevant vocational experience beyond the minimum academic requirement. Relevant vocational experience includes all vocational experience.

    Some courses are offered as freestanding courses with admission requirements. Applicants to freestanding courses in the master's program must have a bachelor's degree or the equivalent from an accredited university or college.

    For more information, see Forskrift om opptak til studier ved Høgskolen i Oslo og Akershus (in Norwegian) or Regulations related to Admission to Studies at Oslo and Akershus University College (in English).

    The use of face-covering clothing is not compatible with participation in this study program.

  • Læringsutbytte

    A graduate of this program has acquired the following learning outcomes defined as knowledge, skills and competence:

    Knowledge

    The graduate

    • can demonstrate thorough familiarity with basic and advanced principles of experimental, conceptual and applied behavior analysis
    • can discuss the relationship between theoretical knowledge, experiments, and applied science
    • can analyze and state the difference between description and explanation
    • can generalize knowledge over settings and phenomena
    • can demonstrate theoretical and working knowledge of the ethical principles that govern scientific research

    Skills

    The graduate

    • can analyze practical problems in terms of applied behavior analysis; Organizational Behavior Management; complexity, and systems dynamics, and argue for the analysis with reference to relevant scientific literature
    • can conduct experiments and demonstrate working knowledge of the natural scientific method
    • can demonstrate appropriate strategies for measuring effects of interventions by using different designs and inferential statistics
    • can critically assess various sources of information
    • can conduct a supervised research project in accordance with research ethical guidelines and regulations

    Competence

    The graduate

    • can contribute to the development of evidence-based methods for intervention and change
    • can manage complexity in projects and processes of change, and promote the development of learning in complex systems
    • can share knowledge and skills with public and peers according to the standards of professional scientific communication, including the current APA standards
    • can justify his/her professional behavior with reference to relevant professional and ethical guidelines, general ethical considerations, and assessment of the situation
    • can enhance processes of individual and organizational change by optimizing human, technological and economic resources
  • Innhold og oppbygging

    Program Structure

    The master's program comprises 120 ECTS credits, or a workload of two years full time study. Classes and projects are organized for student flexibility, making it possible to complete the program as a part-time student over maximum 4 years (minimum 50% progression).

    The languages of instruction are Norwegian and English. Textbooks and reading packages are in English.

    Elective courses are offered every Fall term. Students enroll for courses by deadlines each semester and the department reserves the right to cancel courses with insufficient enrolment. Depending on the number of students enrolled, changes may be made in the way the courses are conducted.

    The program constitutes a scientifically and pedagogically integrated whole; with mandatory and elective components (all comprising 10 ECTS).

    Mandatory courses (a total of 70 ECTS)

    These courses are mandatory for all students:

    • MALK4000-401 Complexity, Science and Society;
    • MALK4000-402 Relational Skills;
    • MALK4000-403 Introduction to Behavior Analysis;
    • MALK211 Introduction to Concepts;
    • MALK212 Refinement of Terms;
    • MALKA213 Laboratory and Practical Exercises
    • MALK214 Experimental Design and Functional Analysis.

    Elective courses (a total of 20 ECTS)

    Each student chooses two (2) of the following courses:

    • MALKA215 Complex Human Behavior;
    • MALKA218 Ethical Considerations in the Application of Behavior Analysis;
    • MALKA217 Early intervention for children with pervasive developmental disorders;
    • MALKA219 Organizational Behavior Management;
    • MALKA220 Behavioral Economics
    • MALKA221 Complex Systems and Risk Management.

    Master's thesis

    The individual thesis constitutes the final 30 ECTS credits and is usually a work in progress during the elective courses, when students participate in research projects with faculty.

    The 2 mandatory seminars on research ethics are open for students from all levels of the program, but must have been completed before submitting the proposal for the thesis. One seminar is held every semester; both must be completed.

    Note:

    To sit for the BACB-exam, students must complete MLAK4000-403, MALKA211-215 and MALKA218.

    MALKA 217 may be substituted for MALKA218.

    Fulltime students attend two of the elective courses during the Fall term of the second year of the program.

    Academic Content:

    Mandatory course sequence (MALK4000-401 to MALKA214)

    These courses provide basic insight and practical skills in behavior analysis.

    The philosophy of science that is fundamental to behavior analysis is introduced and placed in a wider context of philosophy of science. The status of various scientific approaches in modern society is discussed. The courses place the study of human behavior in a natural scientific tradition and emphasize a selectionist understanding of change processes. Basic ontological and epistemological questions are discussed: unity of knowledge; the relationship between natural sciences, social sciences and the humanities; determining and defining analytical units in research; and methodological approaches suitable for promoting effective action based on functional analyses. Behavior analysis - experimental, conceptual and applied - is introduced as a cumulative science of behavior. Laboratory techniques; experimental design, and scientific method in behavioral research conclude the mandatory course sequence.

    Elective courses

    In the elective courses, various behaviorally based approaches to initiating, facilitating and managing change processes in individual behavior repertoire, organizations and systems are studied. Behavioral technology comprises everything from basic self-control techniques to sophisticated tools for initiating and managing complex processes in large organizations. Important features in this methodology are operational measures of change and continuous data collection.

    Master's thesis

    The master's thesis is prepared from the start of the elective courses, at the latest. Students theses will usually be written with a basis in research projects run by faculty in the program, or projects in institutions with which the university college has a formal collaboration agreement. The program appoints a thesis advisor.

    The mandatory seminars in research ethics cover academic honesty; the work of Regional Ethics Committees; the guidelines of HiOA on research ethics and research fraud; current publication manuals and APA style manuscript preparation, and the use of electronic reference management tools.

    Progression Requirements

    All coursework requirements must be approved to sit for the final course exam. Coursework requirements must be approved to participate and submit coursework requirements according to the following:

    • MALK4000-402: MALK4000-401 or equivalent
    • MALKA211: MALK4000-401 or equivalent
    • MALKA 212: MALK4000-401, MALK4000-402, MALKA 211 or equivalent
    • MALKA 213: MALK4000-401, MALK4000-402, MALKA 211, MALKA212, or equivalent
    • MALK4000-403: MALK4000-401, MALK4000-402, MALKA 211, or equivalent
    • MALKA214: MALK4000-401, MALK4000-402, MALKA 211, MALKA212, MALK4000-403, MALKA213, or equivalent
    • MALKA215: MALK4000-401, MALK4000-402, MALKA 211, MALKA212, MALK4000-403, MALKA213, MALKA 214, or equivalent
    • MALKA218, MALKA 217, MALKA219, MALKA220 and MALKA221: MALK4000-401, MALK4000-402, MALKA 211 and MALKA 212 or equivalent
    • MALK5000: All courses must be completed with pass grades and the coursework requirements must be approved before the candidate may submit the master¿s thesis

    Exemption from the provisions of progression requirements may in special cases and upon application by the student, be granted.

    Valgfritt emne Løper over flere semestre

    1. studieår

    1. semester

    2. semester

    Specialization Behavior Analysis, 60 ECTS credits

    2. semester

    Specialization Management in Complex Systems, 60 ECTS credits

    2. studieår

    Specialization Behavior Analysis, 60 ECTS credits

    3. semester

    Specialization Management in Complex Systems, 60 ECTS credits

    3. semester

    3. studieår

    Specialization Behavior Analysis, 60 ECTS credits

    4. studieår

    7. semester

  • Arbeids- og undervisningsformer

    Readings and lectures present research-based knowledge. Students are trained in demonstrating and documenting their own academic progress. Learning and teaching methods include lectures; interteaching; discussions (in plenum or in smaller groups); supervision and feedback on all written assignments; laboratory exercises; skills training; computer simulations; projects related to practical/clinical work; oral presentations by students; various writing assignments (abstracts; reaction papers; reviews) multiple choice tests, and programmed instruction. Learning and teaching methods are chosen to help students attain the specific learning outcomes for each course.

    The courses in the master's program constitute a scientific and pedagogical coherent whole. We work to ensure this coherence even when students combine courses from different specializations or take courses at other institutions for credit transfer.

    Lectures are mainly used to present new research; provide overviews of a field or topic; point out main elements of the subject and show how they are connected, and to place a topic in the relevant scientific and historical context. Lectures are mainly given in Norwegian, otherwise in English.

    Interteaching is a technology of classroom instruction based on the principles of behavior analysis. The interteaching method includes pre-session reading; discussion of pre-determined questions in pairs with perambulating instructors; summarizing lectures based on questions from the discussions, and data collection including student evaluation of each session.

    Written assignments vary according to learning outcomes, course content and work methods. The assignments usually consist of written work, in the form of essays, reaction papers or reviews of literature, or multiple-choice tests. The coursework requirements ensure steady academic progress and stimulate the students to acquire new knowledge; testing their knowledge, skills and competencies against the standards of the course outcomes. Coursework requirements get feedback from instructors and are specifically designed to give students practice in academic writing and prepare them for thesis work.

    Required reading - self-paced: For each course, the students are responsible for readings. The students' individual initiative outside of organized activities, constitutes an essential part of the study program. Such activities mostly consist of self-study/individual work, but may also include cooperation with fellow students, online and/or in terms of face to face meetings.

    Simulation/laboratory exercises/skills training is used to design and execute learning experiments (virtual rats), giving hands-on experience with basic learning processes and experiments.

    Oral presentations by students are skills training in preparing/designing a presentation, present and discuss course content with fellow students.

    Projects related to practical/clinical work: are related to a self-management project to observe, plan an intervention for the student¿s own behavior and to measure the effects of the intervention. The projects give hands on experience with planning behavior change, measure behavior, and assessing the outcome of the behavior change.

    Programmed instruction and multiple-choice tests are used to teach theoretical concepts.

    Master¿s thesis: The final exam is a thesis. By the end of the final course at the latest, the student submits a thesis outline, including a research question, a plan for progress, and a plan for dissemination (see guidelines, Thesis outline). When faculty approves the thesis outline, the student is assigned a supervisor for his thesis work. The thesis can be written in Norwegian, Swedish, Danish or English.

    The program complies with the quality assurance systems required by the university college.

  • Internasjonalisering

    The Program for Learning in Complex Systems has teaching and research collaboration projects with several foreign institutions of higher learning. We encourage students to take a part of their master`s degree at one of our collaborating institutions, subject to the approval of the program coordinator. The 3rd semester (full time) and 6th semester (part time) are the preferred options for international sojourns, but individual adaptation is possible.

    Students may transfer course credits equivalent to 60 ECTS credits from collaborating universities. The totality of the courses credited must form a coherent whole, both scientifically and pedagogically.

    Required reading is in English. Lectures are mainly in Norwegian, otherwise in English.

  • Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

    All courses except MALKA 213 have one or more coursework requirements. Each assignment is graded Approved/Not approved. All assignments must be approved before the student can sit for the exam in each course. The assignments are submitted digitally, and written feedback is delivered in the same electronic platform. When the coursework requirement is delivered according to deadlines in the course schedule the student has the right to receive feedback on the assignment.

    A student may submit the same obligatory assignment a maximum of three times. Failed assignments must be reworked before resubmission. If the second submission fails, the student is not eligible for the regular examination. The student is entitled to a third attempt before new/deferred exam.

    If one or more assignments are not approved after three attempts, the student must attend the course the next time it is arranged, usually the subsequent year. Application for a fourth and final attempt to complete the assignment to sit for the exam are decided on an individual basis by the Head of the Department.

    Two research ethics seminars are 100 % attendance required before submitting the thesis outline. The seminars are held annually, one each semester.

  • Vurdering og sensur

    For all courses except MALKA213 Laboratory and practical exercises and MALK5000 Master's thesis there is a final individual written exam with invigilation. Exams are tailored to the learning outcomes, course content and teaching and learning methods. The exam in MALKA213 is an empirical article based on experiments and lasts for 3 weeks (hjemmeeksamen).

    Exam questions are in English. Students may submit their exams in Norwegian, Swedish, Danish or English. All ordinary exams are held in the same term as the corresponding course.

    All exams are evaluated and graded by two examiners; one from program faculty and one external to the program. The grading scale on all exams is: A (highest) to F (lowest) where A to E are pass grades and F is a fail grade.

    All examinations taken are specified on the diploma, as is the title of the master's thesis.

    Assessments are carried out in accordance with the Act Relating to Universities and University Colleges, Regulations Relating to Studies and Examinations at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences and Guidelines for Appointment and Use of Examiners at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences. See http://www.hioa.no/eng/Programs/Acts- and-regulations.

    In accordance with Regulations Relating to Appointment and Use of Examiners at Oslo and Akershus University College of Applied Sciences, external program supervisors are affiliated with this study program. The external program supervisors shall through feedback and advice contribute to ensuring that:

    • the Master's Degree program is a high-quality program judged by the standards for equivalent degrees at other national and international higher education institutions
    • there is a coherence between the learning outcomes, teaching and forms of assessment
    • there is a coherence between the different courses of the program
    • the students knowledge and skills are tested and assessed in an impartial and satisfactory way.

    The external program supervisors prepare a report that will be included in the department's quality assurance work.