EPN-V2

SFV4500 Applied analyses workshop - qualitative method Course description

Course name in Norwegian
Anvendt analyseverksted - kvalitativ metode
Study programme
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Child Care
Master in Programme Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences
Elective modules, Master Programme in Applied Social Sciences
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work, part-time
Master Programme in Applied Social Sciences - Programme Option Social Work
Weight
10.0 ECTS
Year of study
2022/2023
Curriculum
FALL 2022
Schedule
Course history

Introduction

The teaching will consist of a combination of:

  • Lectures & discussions
  • Independent studies including video recordings and online exercises
  • Coursework assignments
  • Short laboratory exercises
  • Practical use of tools and software is taught to enable students to collect information, for calculations and assessments, and to present solutions in written reports and presentations.

Live in-person and online lectures will be recorded, and the material will be made available to students on CANVAS.

Required preliminary courses

None.

Learning outcomes

  1. Two individual projects counting 70% of the grade - each report to be prepared in power-point slide-show format with a length presentable in 10 minutes; it should include an extended appendix for data and code.
  2. An individual presentation of the two projects (2 x 10 mins) followed by individual Q&A (10 mins), counting for 30% of the grade.

Part 1 can be appealed, part 2 can't be appealed.

In the event of failed or valid absence of exam, the postponed exam will be given as either an oral or written examination.

Teaching and learning methods

Teaching is organised as a combination of lectures and practical analysis work in groups and through plenary discussions. The student will acquire a reflective attitude towards the tools of analysis through independent work with different texts.

The practical analysis work takes place in the form of two writing seminars. Prior to the first seminar, the student must submit the draft of an essay. Feedback from the person responsible for the seminar will be given in the first seminar. Prior to the second seminar, the student must submit a reworked draft of the essay, and read the first draft of two fellow students. During the second seminar, the student must provide written and oral opponent feedback on the drafts. Attendance is required at both seminars in order to receive opponent feedback and comments from the seminar tutor.

Course requirements

Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten

  • kan vurdere betydningen av fysiologiske og psykososiale aspekter ved svangerskap og barseltid
  • kan vurdere sammenheng mellom de ulike levevaneområdene (fysisk aktivitet, kosthold, alkohol og andre rusmidler), mors og barns helse og risiko for fødselsutfall, og kan benytte denne kunnskapen til å veilede og støtte kvinnen i å ta gode valg
  • kan drøfte hvordan svangerskap kan påvirke seksuell helse, relasjon til partner og parforholdet
  • kan vurdere kommunikasjon, relasjonsbygging, samt helsepedagogiske metoder relevant for jordmorfaget i svangerskapsomsorgen

Ferdigheter

Studenten

  • kan bruke relevante metoder for å veilede, informere og undervise om seksualitet og seksuell og reproduktiv helse og rettigheter i et livsløpsperspektiv
  • kan bruke relevante metoder for prevensjonsveiledning, rekvirering og administrering av alle typer prevensjonsmidler
  • kan bruke relevante metoder for enkel gynekologisk undersøkelse, herunder gjennomføre livmorhalsprøve
  • kan analysere og bruke relevante metoder for å veilede og forberede den gravide og eventuell partner til fødsel og foreldrerolle
  • kan analysere og bruke relevante metoder for å identifisere avvik i svangerskap, hos det nyfødte barnet, og ved amming/morsmelk produksjon og ved behov sette i verk hensiktsmessige tiltak, tilkalle nødvendig faglig ekspertise og/eller henvise videre under veiledning
  • kan gjennomføre prosedyre for gynekologisk undersøkelse relevant for jordmorfaget
  • kan sette inn og fjerne spiral og subdermal p-stav

Generell kompetanse

Studenten

  • kan anvende kunnskaper og ferdigheter med åpenhet og respekt til å utøve kultursensitiv omsorg for seksuell og reproduktiv helse i et livsløpsperspektiv
  • kan anvende kunnskaper og ferdigheter til å fremme helse og forebygge utvikling av uhelse på individnivå
  • kan anvende kunnskaper og ferdigheter for å avdekke voldserfaringer og vold i nære relasjoner, samarbeide med andre profesjoner ved avdekking av vold og henvise videre ved behov

Assessment

1) Two internal examiners

2) Two internal examiners

External examiners are used regularly.

Permitted exam materials and equipment

Benedek Plosz

Grading scale

No formal requirements over and above the admission requirements.

Examiners

Ikke relevant

Course contact person

Bestått/ikke bestått