Programplaner og emneplaner - Student
MSLV4200 Samarbeid og samarbeidsledelse Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Collaboration and collaborative management
- Studieprogram
-
Masterstudium i helse og teknologi – spesialisering i biomedisinMasterstudium i farmasiErfaringsbasert masterstudium i bibliotek - styring og ledelseMasterstudium i offentlig administrasjon og styringMasterstudium i styring og ledelseEnkeltemner knyttet til masterstudium i styring og ledelse
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Design is a human-based approach to creating something new where the whole and the parts interplay to provide value for the user. In this course, we will look at the user and the user situation and translate it into functions as a key element of the user experience.
Forkunnskapskrav
Students must have passed the courses BAPD1100, BAPD1020 and BAPD1300 or equivalent.
Læringsutbytte
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om organisert samarbeid og samarbeidsledelse i offentlig sektor
- inngående kunnskap om forutsetninger for iverksetting av offentlig politikk gjennom samarbeid
- inngående kunnskap om samarbeidsdreven innovasjon
- Inngående innsikt i hvordan organisatoriske og samfunnsmessige forhold påvirker rolleutforming og handlingsrom for styring og ledelse av organisert samarbeid
Ferdigheter
Studenten kan
- vurdere hvordan samarbeidsutfordringer mellom ulike aktørgrupper og organisasjoner (privat - offentlig/ lokal - global) kan møtes gjennom samarbeidsledelse
- vurdere hvilke utfordringer som egner seg for samarbeidsdreven innovasjon, og hva slike innovasjonsprosesser krever med hensyn til samarbeidsledelse
- vurdere ulike styringsformer og samarbeidstiltak med hensyn til deres relevans og effekt i gitte situasjoner
Generell kompetanse
Studenten kan
- analysere og forholde seg kritisk til ulike informasjonskilder og anvende disse til å strukturere og formulere faglige resonnementer
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisningen gjennomføres som samlinger med forelesninger, studentpresentasjoner, diskusjoner, gruppearbeid og seminarer. Oppgaveskriving legges mellom samlingene. Stor grad av egenaktivitet er en forutsetning for gjennomføring. Undervisningen tar utgangspunkt i eksempler og case hentet fra deltakernes praksiserfaring.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Ingen arbeidskrav eller obligatoriske aktiviteter
Vurdering og eksamen
The following coursework is compulsory and must be approved before the student can take the exam:
- Submission of presentation material and participation in three (3) milestone meetings.
- Reflection notes.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Vurderingsuttrykk
All.
Sensorordning
A grading scale from A-F where A is the best grade and F is fail.
Emneansvarlig
Two internal examiners. External examiners are used regularly.