Programplaner og emneplaner - Student
INTER1100 INTERACT1 Den samme ungen - ulike arenaer Emneplan
- Engelsk emnenavn
- INTERACT1 The Same Child - Different Arenas
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i barnehagelærerutdanning, heltidBachelorstudium i barnevern - deltidBachelorstudium i barnevernBachelorstudium i ergoterapiBachelorstudium i fysioterapiBachelorstudium i vernepleieInteractGrunnskolelærerutdanning for trinn 1-7Bachelorstudium i ortopediingeniørfagBachelorstudium i sosialt arbeidBachelorstudium i sykepleie
- Omfang
- 0.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
VÅR 2025
- Timeplan
- Programplan
-
- Emnehistorikk
-
Innledning
INTER1100 «Den samme ungen - ulike arenaer» inngår i undervisningsopplegget Interprofessional Interaction With Children and Youth (INTERACT), som går på tvers av profesjonsutdanningene ved OsloMet, og der målet er å øke kvaliteten i profesjonsutdanninger som retter seg mot barn og unge. Gjennom INTERACT får studentene tilgang til forskningsbasert kunnskap om barn og unges hverdag, samtidig som de får trening i å samhandle med studenter fra andre utdanninger. Slik legger INTERACT grunnlaget for bedre samordning av samfunnets tjenester rettet mot barn og unge og deres foresatte. INTER1100 «Den samme ungen - ulike arenaer» utgjør den første modulen i undervisningsrekken INTERACT
INTER1100 gir en felles faglig plattform for alle involverte studenter.
Den handler om å få økt bevissthet og kunnskap om egen og andres profesjonsutdanninger som retter seg mot barn og unges oppvekst.
Det enkelte studieprogrammet innarbeider modulen på en hensiktsmessig måte i sine program/emneplaner. Alle skal markere tydelig hvor i studiet INTER1100 inngår, slik at det er identifiserbart for berørte parter.
Studentenes arbeidsbelastning for INTER1100 inklusive selvstudier er ca. 40 timer (1,5 stp.).
Læringsaktivitetene gjennomføres i tverrprofesjonelle studentgrupper.
Læringsutbytte
For å fremstille seg til avsluttende vurdering;del 3 må følgende være godkjent:
- minimum 80 prosent tilstedeværelse i undervisning som er angitt som «obligatorisk tilstedeværelse» i timeplanen
- en anonymisert pasientjournal med utgangspunkt i praksiserfaring, utarbeidet etter gjeldende kriterier
Arbeids- og undervisningsformer
Digital samhandling er sentralt i undervisningen. Studentene jobber i tverprofesjonelle grupper over to seminardager. Studentgruppene skal samtale, reflektere, diskutere utvalgte case og gi hverandre tilbakemeldinger på arbeider.
Universitetets læringsplattform brukes for kommunikasjon, informasjon, kunnskapsinnhenting og kunnskapsutvikling. Studentene får tilgang til faglige tekster og/eller interaktive oppgaver, informasjon, pensum og caser på læringsplattformen.
Studentene forventes å sette seg inn i ressursportalen for INTER1100 i forkant av de to seminardagene.
Gruppene blir tildelt en veileder som enten er vitenskapelig ansatte, masterstudenter fra aktuelle fagmiljøer ved universitetet, eller profesjonsutøvere fra praksisfeltet.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Følgende arbeidskrav må være godkjent:
- Innlevert individuell logg. Omfang: 500 ord +/- 10%. For å kunne skrive loggen, må studenten først ha deltatt på seminar over to dager.