Programplaner og emneplaner - Student
FYB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care Course description
- Course name in Norwegian
- Kunnskapsbasert praksis (KBP) i helsetjenesten
- Study programme
-
Physiotherapy Programme
- Weight
- 5.0 ECTS
- Year of study
- 2024/2025
- Curriculum
-
SPRING 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Ingen forkunnskapskrav
Recommended preliminary courses
Prior to the course, the students are recommended to go through the elements in "Startpakka" which focus on literature search, critical appraisal and use of references, see https://x.oslomet.no/courses/course-v1:OsloMetX+ST22+01/about
Required preliminary courses
The student must have been admitted to the study programme.
Learning outcomes
Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- inngående kunnskap om metoder for studier av mediebruk i dagens hybride medielandskap, med vekt på fragmentering, digitalisering og opplevde fellesskap
- avanserte innsikter i resepsjonsteori og -studier, som publikums mediekritikk, mediemotstand, offentlig tilknytning og deltakelse
- innsikt i ulike teknikker og metoder i medieproduksjoners brukerinvolvering og målgruppeplanlegging, som for eksempel brukermedvirkende metoder med lokal tilpasning, brukermedvirkende metoder med fremtidsperspektiv, scenarieskriving og visualiseringsteknikker for involvering av brukere.
Ferdigheter
Studenten kan
- gjøre grundige og selvstendige analyser av mediebruk og resepsjon hos ulike publikum- og brukergrupper
- gjennomføre en brukerinvolverende prosess og ta valg mellom ulike brukerinvolveringsteknikker og -metoder for best å møte målgruppen, tilrettelegge prosessen og artikulere resultat.
Generell kompetanse
Studenten har
- inngående kjennskap til hvordan forholdet mellom produksjon og bruk av medieinnhold har utviklet seg
- erfaring med brukermedvirkende forskningsmetoder, som gir innsikt i mediebruk
Teaching and learning methods
Undervisningen er lagt opp som forelesninger, seminarer, kollokvie- og gruppearbeid og praktisk rettede gruppeoppgaver.
Course requirements
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
- Compulsory attendance at the seminar on literature search (normally week 1 of the course).Compensatory work requirement if not present: The student must choose a different health claim, create a PICO based on this health claim, and describe a search for this PICO in Up-To-Date, Health Library according to guidelines or in Cochrane Library. The assignment is not academically assessed by the person with the course responsibility, but it will be registered (in Fagpersonweb) that the work requirement has been submitted and the student will find the registration in studentweb.
- Compulsory attendance at the Help-desk seminar (normally week 2 of the course) where students/exam groups ask questions and receive answers/guidance on the exam assignment. Compensatory work requirement if not present: In case of absence, students must submit 2 questions to the exam assignment and provide an academic justification for the questions of up to 100 words. The assignment is not academically assessed by the person with the course responsibility, but it will be registered (in Fagpersonweb) that the work requirement has been submitted and the student will find the registration in studentweb.
Assessment
Eksamen er en individuell semesteroppgave i form av en praktisk studie av mediebruk der studentene bruker en av forskningsmetodene undervist i emnet, inkludert analyse av data samlet i studien. Semesteroppgaven bygger på arbeidskravet, som inngår i omarbeidet form som del av semesteroppgaven. Omfang: 12-15 sider. Skrifttype Arial eller Calibri eller Times New Roman, størrelse 12pkt, linjeavstand: 1,5. Den praktiske gjennomføringen av studien av mediebruk kan gjennomføres i gruppe.
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemidler tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Grading scale
Gradert skala A-F.
Examiners
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Overlapping courses
BIOB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, ERGOB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, FYB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, RAB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, SYKK1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, SYKP1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, TAB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, FARB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, PMED1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, ORI1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits, and VERB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, 5 credits overlaps 100 %.