Programplaner og emneplaner - Student
ERGOB1060 Kunnskapsbasert praksis (KBP) i helsetjenesten Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i ergoterapi
- Omfang
- 5.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Pensum
-
VÅR 2021
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Undervisningen i emnet går over ett semester og tar i bruk varierte arbeidsformer og undervisningsmetoder. Individuelt arbeid, fagskriving og oppgaveløsing veksler med gruppearbeid, arbeid i klassen og forelesninger. Opplæring i norsk språk og de ingeniørfaglig valgemnene vil være nært knyttet sammen. Flere oppgaver og arbeidskrav vil være nært knyttet til de ingeniørfaglige valgemnene.
Det kommunikative aspektet i emnet er viktig og det er obligatorisk oppmøte til undervisningen.
Anbefalte forkunnskaper
Prior to the course, the students are advised to go through the elements in "Startpakka" which focus on literature search and critical appraisal, see https://student.oslomet.no/startpakka
Forkunnskapskrav
En eller flere interne sensorer. Eksterne sensorer brukes jevnlig.
Læringsutbytte
Alle hjelpemidler tillatt.
Arbeids- og undervisningsformer
Bestått - Ikke bestått.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Vurdering og eksamen
Project examination, consisting of a group assignment with up to 5 students, based on a case with a health claim in the media. The assignment will include the levels of the EBP model. The assignment is submitted as a written paper of 1500 words (+/- 10 prosent) according to further specified criteria.
Each group decides whether their assignment is to be submitted in Norwegian, Swedish, Danish or English.
Resit exam: If the assignment is given the grade Fail, the group can submit a revised version once.
Hjelpemidler ved eksamen
All material allowed.
Vurderingsuttrykk
Pass/Fail. The same grade is given for all students in the Group.
Sensorordning
One external and one internal examiner will assess at least 10 percent of the assignments. To internal examiners will assess the remaining assignments. The external examiner’s assessment shall benefit all the students.
Emneoverlapp
The course has 5 ECTS of overlapping content towards BIO1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, ERGOB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, FYB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, RAD1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, SYKK1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, SYKP1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care, TAB1060 Evidence-Based Practice (EBP) in Health Care.