Programplaner og emneplaner - Student
DAVE3600 Apputvikling Emneplan
- Engelsk emnenavn
- App Development
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i anvendt datateknologiBachelorstudium i ingeniørfag - dataBachelorstudium i informasjonsteknologi
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2023/2024
- Pensum
-
HØST 2023
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Studentene skal tilegne seg kunnskap og innsikt i utvikling av applikasjoner (apps) for mobile enheter. Emnet tar utgangspunkt i rammeverk for Android-plattformen for å synliggjøre viktige begreper innen utvikling av mobile enheter. Emnet vil være et nyttig fundament for studenter som ønsker å arbeide med mobilapplikasjoner i forbindelse med bacheloroppgaven. Det vil være ønskelig, men ikke et krav, at studentene har tilgang til en Android-enhet.
Anbefalte forkunnskaper
Gradert skala A-F.
Forkunnskapskrav
The Bachelor’s thesis in Product Design consists of exploring, experimenting and developing an innovative design project, and of students demonstrating their understanding of and competence in design. Through research in the market and user-driven design processes, students are to choose an aesthetic and commercial product, concept or service and define how their solution or concept could change the future in a society highly focused on sustainability.
Læringsutbytte
The first year of study or equivalent must be passed in order to start the course and take the exam. In addition, at least 130 credits in total from the programme or equivalent must be passed.
Arbeids- og undervisningsformer
Etter fullført studium har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har kunnskap om
- sentrale begreper innen fagområdet tospråklighet
- grunnleggende språklæringsteorier i et tospråklighetsperspektiv
- ordlæring
- lesestrategier
- flerkulturalitet
- grammatiske kategorier
Ferdigheter
Studenten kan
- tilrettelegge for læring gjennom lesing
- øke elevenes metaspråklige bevissthet
- forutse utfordringer for tospråklige når det gjelder reseptive ferdigheter
Generell kompetanse
Studenten
- kan tilrettelegge for opplæring i en flerkulturell kontekst
- kan vise toleranse og inkluderende holdninger
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
- Forelesning, dialog, problembasert læring osv.
- Arbeid i grupper.
- Gi og motta veiledning individuelt og i gruppe.
- Individuelt arbeid, litteraturstudier, refleksjoner osv.
- Skriftlige oppgaver underveis som logg, rapport, refleksjonsnotat, vurdering av elevtekster og læringsmateriell, didaktiske tilrettelegginger osv.
- Bruk av høgskolens elektroniske plattform.
Praksis
Det forutsettes at studentene så langt det er mulig prøver ut ny kunnskap i egen eller andres praksis.
Vurdering og eksamen
- Skrive og dele logg.
- Løse oppgaver (individuelt - grupper, skriftlig - muntlig) relatert til arbeidsformer og innhold i samlingene.
- Delta på minimum 80 prosent av samlingsdagene.
Hjelpemidler ved eksamen
Forelesninger og øvinger. I øvingstimene arbeider studentene med oppgaver, dels individuelt, dels i grupper (2-4 studenter) og får veiledning.
Vurderingsuttrykk
All.
Sensorordning
To interne sensorer.