Programplaner og emneplaner - Student
DAFE2200 Software Engineering Course description
- Course name in Norwegian
- Systemutvikling
- Study programme
-
Bachelor in Applied Computer TechnologyBachelor's Degree Programme in Software EngineeringBachelor's Degree Programme in Information Technology
- Weight
- 10.0 ECTS
- Year of study
- 2025/2026
- Curriculum
-
FALL 2025
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Oppgave 1: Vurdere kompetansebehov og planlegge opplæring i egen virksomhet. Skriftlig dokumentasjon, individuell eller i grupper på to til fem studenter. Omfang: 1000 til 2000 ord.
- Oppgave 2: Sammenligne og vurdere hvordan Kompetanse, planlegging og utvikling finner sted i ulike virksomheter. Skriftlig gruppeinnlevering. Omfang: 1000 til 3000 ord.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Faglig aktivitet med krav om deltakelse
Det er krav om 80 prosent obligatorisk deltakelse på fellessamlinger for å kunne gå opp til eksamen. Fravær ut over 20 prosent må kompenseres etter avtale med faglærer.
Recommended preliminary courses
The course is based on knowledge and experience of programming, for example DAPE1400 Programming
Required preliminary courses
Mappen består av begge arbeidskravene og et refleksjonsnotat knyttet til det faglige innholdet og teorien i emnet. Omfang på refleksjonsnotatet: 1500 til 2000 ord.
Ny/utsatt eksamen
- Ved ny og utsatt eksamen leveres omarbeidet versjon av eksamensmappen.
- Studentens rettigheter og plikter ved ny/utsatt eksamen framgår av forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet
Learning outcomes
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Teaching and learning methods
En intern sensor. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
Course requirements
- Roller og kommunikasjon i ulike typer grupper.
- Kartlegging av medarbeideres kompetanse og læringsbehov på arbeidsplassen.
- Analyse av kompetansebehov og kompetansekrav i bedriften/virksomheten.
- Planlegging, gjennomføring og vurdering av tiltak for læring og utviklingstiltak.
- Bruk av innovative og kreative metoder og digitale verktøy i lærings- og utviklingsarbeid.
Assessment
Ingvild Andersen
Permitted exam materials and equipment
Alle hjelpemiddel tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges
Grading scale
Det benyttes en intern og en ekstern sensor til sensurering av besvarelsene. Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på de besvarelsene som er vurdert skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.
Examiners
One internal examiner. External examiners are used regularly.
Overlapping courses
Emnet tar for seg offentlighetsteori og historiske perspektiver og teorier om biblioteket som offentlig demokratisk institusjon. I emnet kobles dette til aktuelle problemstillinger knyttet til bibliotekenes rolle som møteplass, debatt- og integreringsarena og deres samarbeid med offentlige og private institusjoner og virksomheter. Emnet berører også sensur og ytringsfrihet, og bibliotekarens rolle som demokratisk aktør.
Undervisningsspråk er norsk.