OsloMet markerer Oslo Pride

OsloMet markerer Oslo Pride

I juni går Oslo Pride av stabelen. Det markerer OsloMet med ulike aktiviteter.

Tradisjonen tro kommer regnbueflagget til å vaie på campus Pilestredet og campus Kjeller i hele juni. «Inkluderende» er en av universitetets kjerneverdier, og med flaggheisingen viser vi at universitetet er et mangfoldig og inkluderende sted hvor skeiv kjærlighet og retten til å elske hvem man vil, feires.

Utstillinger i bibliotekene

I Pride-måneden juni vil alle bibliotekene på campus sette opp bokutstillinger. Grip sjansen til å låne med deg litt skeiv sommerlektyre.

T-skjorteutdeling

Har du lyst på en av OsloMets flotte Pride t-skjorter? Torsdag 13. juni fra kl. 12.00 vil Universitetsbiblioteket trille ut bibliotek-sykkelen og dele ut t-skjorter foran Studenthuset P52 ved studiested Pilestredet. Rakk du ikke utdelingen? Det er t-skjorter å få i Biblioteket P35.

Dokumentar på Pride House 23. juni

«Regnbuekunnskap - De som gikk før oss» er en dokumentarserie som ønsker å opplyse om kampen for LHBTQIA+-rettigheter i Norge. Tre tidligere studenter fra OsloMet-studiet Medier og kommunikasjon står bak, mens Anders Gjesvik (førstelektor, Institutt for journalistikk og mediefag, OsloMet) sitter i panelet i ettersamtalen. Dokumentaren vises søndag 23. juni kl. 19 på Pride House (preview.oslopride.no).

OsloMet på Pride House 24. juni

Hvilke erfaringer har transpersoner og personer med kjønnsinkongruens fra arbeidslivet og hvordan skape inkluderende arbeidsplasser? Det har forskere ved Arbeidsforskningsinstituttet (AFI), OsloMet, sett nærmere på. Hva de har funnet ut kan du høre mer om på Pride House 24. juni fra kl. 14.30 til 15.30: Oslo Pride Transpersoner i norsk arbeidsliv - en intervjustudie (preview.oslopride.no)

Bli med OsloMet i Pride Parade 29. juni

OsloMet og Universitetet i Oslo inviterer studenter og ansatte med venner til å feire mangfold, inkludering og kjærlighet ved å bli med i årets Pride-parade, under parolen "Fryktløs kunnskap".

Vi samles på Tøyen Hovedgård i Botanisk hage kl. 10.00 før vi går samlet ned til vår plass i paraden.

I Botanisk hage blir det utdeling av OsloMets Pride t-skjorter, appeller, korpsmusikk og utdeling av kaffe og boller før avgang.

Bli med OsloMet i Pride Parade (student.oslomet.no).