Programplaner og emneplaner - Student
Prosjektledelse 1 – Styring mot verdiskapende prosjekter Programplan
- Engelsk programnavn
- Project Management 1 – Managing towards Value Creation
- Gjelder fra
- 2025 HØST
- Studiepoeng
- 10 studiepoeng
- Varighet
- 1 semester
- Timeplan
- Her finner du et eksempel på timeplan for førsteårsstudenter.
- Programhistorikk
-
Målgruppe
Se emneplanen for studieprogrammet.
Opptakskrav
Opptakskrav er generell studiekompetanse.
Søkere uten generell studiekompetanse kan vurderes på grunnlag av realkompetanse. Ved vurdering av realkompetanse gjelder generelle bestemmelser fra Retningslinjer for opptak på grunnlag av realkompetanse ved OsloMet - storbyuniversitetet. Alle typer arbeid og utdanning regnes som relevant realkompetanse.
Det er løpende opptak inntil studiet er fullt. Kvalifiserte søkere gis tilbud om plass basert på tidspunkt for søknadsregistrering.
Gjennomføringen av studiet fordrer et tilstrekkelig antall studenter. Dersom det er for få søkere/studenter som ønsker å gjennomføre studiet kan gjennomføringen avlyses. Søkere/studenter vil i så fall bli informert før studiets planlagte oppstart.
Opptak til studiet gjøres i henhold til Forskrift om opptak til studier ved OsloMet – storbyuniversitetet.
Innhold og oppbygging
En kandidat med fullført kvalifikasjon skal ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Etter alle fire emnene har kandidaten kunnskap om
- anvendt forskning i ledelses- og organisasjonsfaget
- den norske arbeidslivsmodellens oppbygging og virkemåte
- bygging og vedlikehold av organisasjonsstrukturer i den norske konteksten
- anvendelse av ulike ledelses- og styringsformer i norsk arbeidsliv
- arbeidslivets lov- og avtaleverk som premiss for organisasjon og ledelse
Ferdigheter
Kandidaten kan anvende kunnskapene i praksis på egen arbeidsplass og i samarbeid med andre på alle nivå i virksomheten.
- Identifisere problemer og problemstillinger på arbeidsplassen
- Føre dialog og samarbeide med ledere og medarbeidere om å identifisere problemer
- Bruke samarbeidsmodellen med partssamarbeid og medbestemmelse i planleggings- og gjennomføringsprosesser
- Praktisere medbestemmelse i beslutningsprosesser
- Identifisere og løse samarbeidsproblemer og konflikter
- Identifisere sammenhenger mellom organisasjons- og ledelsesformer og resultater
Generell kompetanse
Kandidaten har styrket evne til
- kommunikasjon av organisasjons- og ledelsesfaget
- å formidle og forklare problemstillinger og faglige perspektiver
- å samhandle med andre i drifts og utviklingsprosesser
- å anvende etiske retningslinjer
- å bidra til nyskaping og innovasjon
- kritisk refleksjon