EPN-V2

Special Needs and Inclusive Education 2 Programme description

Programme name, Norwegian
Spesialpedagogikk 2
Valid from
2024 FALL
ECTS credits
30 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

International exchange students, who are admitted to the study programmes at Oslo Metropolitan University (OsloMet) for the current term, will be given priority over other applicants. Other categories of international students who currently follow study programmes at OsloMet, may be admitted to the course provided that there will be available places. Trainees through the ‘Akademisk dugnad’ at OsloMet must be approved by the Section for Internationalisation and must meet the general admission requirements for Higher Education Entrance Qualification.

Admission to the intermediate course requires a passing grade from the beginner’s level course or A1- level language competencies in Norwegian. When applying for admission to the intermediate course, such competencies must be affirmed either by a diploma/course certificate from an A1-level language course or through an interview with the academic coordinator. On the basis of this interview students can either be granted admission to the intermediate course or denied such admission. Applicants who wish to be evaluated on basis of an interview have to contact the academic coordinator within the application deadline. The result of the interview cannot be appealed.

The following categories will not be able to apply for the course:

  • Applicants with equivalent or higher language competence
  • Other categories of applicants, who are not international students at OsloMet
  • Students with ordinary admission to OsloMet

Ranking of qualified applicants

Qualified applicants will be ranked in the following order:

  • Erasmus+ students and trainees.
  • Exchange students from other exchange programmes.
  • Trainees through the ‘Akademisk dugnad’ at OsloMet and have been recommended by the Section for Internationalisation.
  • Master’s degree programme students.

Applicants in each category will be ranked according to drawing of lots principle.

Target group

See course plan.

Admission requirements

See course plan.

Learning outcomes

See course plan.

Content and structure

Norwegian Language for Foreign Students, Intermediate Level (7,5 ECTS)

Approved by the Academic Affairs Committee at Faculty of Education and International Studies, December 12, 2019.

Course plan valid from fall semester 2020.

Programme Code: NOINT.

Course Code: NOIN6000.

Optional course Spans multiple semesters

Teaching and learning methods

Samlingene vil bygge på temaforelesninger og studentaktive studieformer med refleksjon og erfaringsdeling rundt praksisrelaterte arbeidskrav, samt praktiske øvelser. Mellom samlingene vil studentene arbeide med arbeidskrav på eget arbeidssted.

Arbeidsformene er viktig del av studiet, og skal bidra til studentenes faglige og personlige utvikling og økt refleksjonsnivå. Arbeidsformene kan variere mellom:

  • forelesning
  • nettbaserte forberedelser mellom samlingene
  • arbeid i læringsgrupper
  • gi og motta veiledning ved egentrening individuelt og i grupper
  • videopptak av veiledningssituasjoner
  • skriftlige oppgaver
  • arbeid med kasusoppgaver
  • studentfremlegg

Work requirements

Arbeidskrav

Arbeidskrav skal være levert/utført innen fastsatte frister. Gyldig fravær dokumentert med for eksempel sykemelding, gir ikke fritak for å innfri arbeidskrav. Studenter som på grunn av sykdom eller annen dokumentert gyldig årsak ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, kan få forlenget frist. Ny frist for å innfri arbeidskrav avtales i hvert enkelt tilfelle med den aktuelle læreren.

Arbeidskrav vurderes til ”Godkjent” eller ”Ikke godkjent”. Studenter som leverer/utfører arbeidskrav innen fristen, men som får vurderingen ”Ikke godkjent”, har anledning til én ny innlevering/utførelse. Studenten må da selv avtale ny innlevering av det aktuelle arbeidskravet med faglærer. Studenter som ikke leverer/utfører arbeidskrav innen fristen og som ikke har dokumentert gyldig årsak, får ingen nye forsøk.

Studentene skal gjennomføre to arbeidskrav per semester, samt gruppeeksamen på høsten og individuell semesteroppgave på våren. I arbeidskravene vil det inngå kunnskapsdeling i eget kollegium og utprøving av ny faglig kunnskap. Alle arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges.

Nærmere informasjon om arbeidskrav finnes i den enkelte emneplan.

Faglig aktivitet med krav om deltakelse

Studietilbudet er et samlingsbasert deltidsstudium. Det forutsettes at studentene arbeider selvstendig med studiene mellom samlingene, blant annet gjennom arbeidskrav, refleksjonsoppgaver og aktivt arbeid med pensumlitteratur.

Ettersom studiet har et praksis- og utviklingsorientert fokus, med vekt på studentenes egne erfaringer, er det et krav om 80% tilstedeværelse hvert semester for å kunne avlegge eksamen. Fravær ut over 20% kan unntaksvis kompenseres med en skriftlig oppgave etter avtale med faglærer.

Assessment

Emne 1, høst: SP2S6100, Psykososiale vansker i individ- og systemperspektiv, 15 stp

Eksamensform: Prosjektoppgave i gruppe

Vurderingsuttrykk: Bestått / ikke bestått

Emne 2, vår: SP2S6200 Rådgivning og utviklingsarbeid i skolen

Eksamensform: Individuell semesteroppgave.

Vurderingsuttrykk: Gradert karakter A - F

Other information

Programplan for spesialpedagogikk 2 (oppdrag)

Special Needs and Inclusive Education 2

30 studiepoeng. Videreutdanning, deltid

Studieprogramkode: SP2SO

Emnekoder: emne 1 SP2S6100; emne 2 SP2S6200

Godkjent av utdanningsutvalget 16.03.2020 Gjeldende fra høstsemester 2020

Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier Institutt for yrkesfaglærerutdanning