Programplaner og emneplaner - Student
Innføring i teaterregi Programplan
- Engelsk programnavn
- Introduction to Theatre Directing
- Gjelder fra
- 2025 HØST
- Studiepoeng
- 30 studiepoeng
- Varighet
- 2 semestre
- Timeplan
- Her finner du et eksempel på timeplan for førsteårsstudenter.
- Programhistorikk
-
Målgruppe
General admission requirements
Qualified applicants must document that they have achieved the Higher Education Entrance Qualification or equivalent prior learning and work experience.
The following requirements must be met in order to qualify to apply for admission on the basis of prior learning and work experience:
1. The applicant must be at least 25 years of age in the year of admission and cannot have achieved the Higher Education Entrance Qualification. Applicants must document one of the following:
- craft certificate or equivalent and at least two years’ relevant work experience, or
- at least five years’ relevant work experience. Up to two of these five years can be replaced by relevant unpaid work, education, organisation work experience or similar.
2. Applicants must have adequate proficiency in English to be capable of completing the programme. This must be documented with, as a minimum, the subject English (140 hours per year) from a vocational upper secondary school programme or equivalent, passed with the grade 2 or better. Applicants whose first language is not a Nordic language must document that they meet the requirement for English language proficiency at a level corresponding to the Higher Education Entrance Qualification.
Relevant part-time work of varying scope and length can be converted into full-time in accordance with the applicable rules.
Special admission requirements
The applicant must be affiliated to Noroff – School of Technology and Digital Media through an employment relationship and work on educational development, learning work or counselling work for adults. This should be documented by an employer reference.
Opptakskrav
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan beskrive legemidlers reaksjonsmåte og reaksjonsmekanismer i et fysiologisk miljø
- kan gjøre rede for ATC-klassifisering (anatomisk terapeutisk kjemisk) av ulike hovedgrupper av legemidler
- kan beskrive den kjemiske sammensetningen og farmakologiske effekter i utvalgte legemiddelgrupper, naturlegemidler og plantebaserte legemidler
- kan vurdere bruk av forskjellige derivater av legemiddelmolekyler og deres betydning for farmakologisk aktivitet
- kan beskrive legemidlers farmakokinetikk og farmakodynamikk med vekt på legemidlers metabolisme
Ferdigheter
Studenten
- kan vurdere struktur-aktivitetsforhold og molekylære virkningsmekanismer for de ulike hovedgruppene av legemidler, naturlegemidler og plantebaserte legemidler
- kan anvende ny og oppdatert kunnskap om plantebaserte legemidler og kosttilskudd
Generell kompetanse
Studenten
- kan tilegne seg kunnskap om og vurdere legemidlers egenskaper, struktur- og aktivitetsforhold på en selvstendig måte