EPN-V2

Postgraduate Education in Intellectual Disabilities, Mental Health and Quality Improvement in Practice Programme description

Programme name, Norwegian
Videreutdanning i utviklingshemming, psykisk helse og kvalitetsforbedring i praksis
Valid from
2025 FALL
ECTS credits
30 ECTS credits
Duration
2 semesters
Schedule
Here you can find an example schedule for first year students.
Programme history

Introduction

Two sessions of three days each at the campus will be arranged during the semester with classical lectures as well as discussions and experience exchange. Video lectures of the course material will be provided regularly throughout the semester and will serve, together with the course material, as the basis of self-study. The course will follow the recent research and development in the field of Structural Health Monitoring and research articles will be part of the syllabus.

Target group

Portfolio assessment of the following:

1) Individual project report, approx. 20-30 pages

2) Two individual assignments with a scope of approximately 6 pages

Each student’s work will be assessed together as portfolio with one individual grade at the end of the semester, but the two parts that make up the portfolio must be assessed as "pass" in order for the student to pass the course. The overall assessment can be appealed.

Postponed exam: If a student fails the portfolio assessment, he/she will get an opportunity to resubmit and improved version of the portfolio.

Admission requirements

All aids are permitted.

Learning outcomes

Graded scale: A-F

Content and structure

Two internal sensors.

Optional course Spans multiple semesters

1st year of study

1. semester

Teaching and learning methods

The course is tailored for students with a bachelor’s degree in structural, civil or mechanical

engineering or higher degree and holds a position in a relevant public and private institution

or consultancy company. The course is very relevant for those who are working with civil

engineering infrastructure, especially railway and road bridges.

Work requirements

Arbeidskrav er alle former for arbeid, innleveringer, presentasjoner og obligatorisk tilstedeværelse som settes som vilkår for å fremstille seg til vurdering/eksamen i emnene. Arbeidskrav gis vurdering godkjent/ikke godkjent. Reglene om fusk i Lov om universiteter og høgskoler, Forskrift om studier og eksamen og retningslinjer ved behandling av fusk/forsøk på fusk til eksamen ved OsloMet, gjelder også for arbeidskrav.

Arbeidskravene tilknyttet hvert emne fremgår i den enkelte emneplan. Hensikten med arbeidskrav er å:

  • bidra til at studenten oppnår læringsutbyttene i emnene
  • fremme progresjon og faglig utvikling i utdanningen
  • stimulere til å oppsøke og tilegne seg ny kunnskap
  • legge til rette for samhandling og kommunikasjon om faglige spørsmål

Det er studentens ansvar å påse at arbeidskrav oppfylles innen de fristene som er angitt.

Studiet har hovedsakelig arbeidskrav i form av obligatorisk deltakelse på gruppesamlinger, skriftlige oppgaver som leveres individuelt eller gruppevis, gruppearbeid som kan være veiledet, muntlige presentasjoner og tilbakemelding til medstudenter.

Obligatorisk deltakelse I emnene vil det være obligatorisk deltakelse på gruppesamlinger for å sikre at studentene har det nødvendige grunnlaget for å oppnå læringsutbyttene.

Dersom studenten overskrider fraværsgrensen vil emneansvarlig vurdere om det er mulig å kompensere for fravær gjennom alternative krav, for eksempel skriftlige individuelle oppgaver. Muligheten for kompensasjon avhenger av hvor stort fraværet har vært og hvilke aktiviteter studenten ikke har deltatt på. Fravær fra obligatoriske gruppesamlinger som ikke kan kompenseres, kan medføre forsinkelse i studentens utdanningsløp.

Skriftlige arbeider

Emnene har ulike skriftlige arbeider som arbeidskrav. Skriftlige arbeider som ikke blir godkjent, må omarbeides før ny innlevering. Dersom annen gangs innlevering ikke godkjennes, kan ikke studenten framstille seg til ordinær eksamen/vurdering.

Studenten har rett til et tredje forsøk før ny/utsatt eksamen. Ikke godkjent arbeidskrav kan medføre forsinkelse i studentens utdanningsløp. Nærmere bestemmelser om krav til skriftlige arbeider, frister etc. fremgår av undervisningsplanen for det enkelte emne.

Assessment

Vurdering av eksamensbesvarelser gjennomføres etter gjeldene regler gitt i lov om universiteter og høgskoler, forskrift om studier og eksamen ved OsloMet og retningslinjer for oppnevning og bruk av sensor ved OsloMet.

Hvert emne avsluttes med eksamen. I emnene benyttes bokstavkarakterer fra A til F, der A er beste karakter og E er dårligste karakter for å bestå eksamen. Karakteren F innebærer at eksamen ikke er bestått, dvs. at læringsutbyttene ikke er oppnådd.

Ny og utsatt eksamen gjennomføres på samme måte som ordinær eksamen hvis ikke annet er angitt i emneplanen.

Sensuren ved skriftlig eksamen kan påklages, jf. universitets- og høyskoleloven § 5-3 og forskrift om studier og eksamen ved OsloMet

Other information

Godkjenning

Etablert ved Høgskolen i Akershus 11. april 2011.

Siste endringer godkjent av utdanningsutvalget HV 08.01.2025.

Fakultet for helsevitenskap

Programplanen gjelder for kull 2025.