EPN-V2

Årsstudium i dokumentasjonsforvaltning Programplan

Engelsk programnavn
One Year Programme in Records Management
Gjelder fra
2025 HØST
Studiepoeng
60 studiepoeng
Varighet
4 semestre
Programhistorikk

Innledning

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • innsikt i kontraktsrettslige grunnprinsipper
  • inngående kunnskap i alminnelig kontraktsrett
  • inngående kunnskap om spesielle rettslige problemsstillinger som reiser seg når det offentlige inngår kontrakter med private
  • innsikt i hvilken betydning utviklingen i den internasjonale kontraktsretten har og kan få for norsk kontraktsrett

Ferdigheter

Studenten kan

  • identifisere, systematisere og formulere kontraktsrettslige spørsmål
  • problematisere og drøfte sentrale teoretiske kontraktsrettslige problemsstillinger
  • anvende aktuelle kontraktsrettslige regler på praktiske problemsstillinger

Generell kompetanse

Studenten kan

  • anvende kunnskaper og ferdigheter på nye områder for å gjennomføre avanserte arbeidsoppgaver og prosesser
  • formidle og beherske fagområdets uttrykksformer

Målgruppe

Undervisningsopplegget er basert på forelesninger, gruppearbeid og selvstendig arbeid. Oppgaveløsning og refleksjoner rundt ulike kontraktsrettslige problemsstillinger og kontraktstyper er viktige elementer i undervisningen. Det forutsettes mye egenaktivitet i tilknytning til emnet.

Opptakskrav

Ingen arbeidskrav eller obligatorisk aktivitet.

Læringsutbytte

Eksamen i emnet er en skoleeksamen på 5 timer.

Innhold og oppbygging

Følgende hjelpemidler er tillatt:

  • Eksamensmodus av Lovdata Pro
Valgfritt emne Løper over flere semestre

1. studieår

2. semester

2. studieår

3. semester

4. semester

Arbeids- og undervisningsformer

Gradert skala A - F

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.

Vurdering og sensur

Emily M. Weitzenböck