EPN-V2

YFRM2100 Yrkesrelevant og tilpasset opplæring Emneplan

Engelsk emnenavn
Vocationally relevant and adapted learning
Studieprogram
Bachelorstudium i yrkesfaglærerutdanning
Omfang
30.0 stp.
Studieår
2024/2025
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Lectures, exercises, laboratory and field visits, and written project report. Practical laboratory experiments and field visits will be coordinated with the Norwegian Geotechnical Institute, NGI. Parts of the lectures will be covered by relevant international and national guest lecturers.

Forkunnskapskrav

The following work requirements are mandatory and must be approved prior to the exam:

3 group exercises of 2-4 students: 1 exercise on laboratory testing, 1 on site investigation, and 1 on ground modelling. All exercises are part of applied engineering problems.

Læringsutbytte

The exam consists of two parts:

1) Project report prepared in groups of 1-3 student, approx. 25 pages, weighted 70%, and

2) Oral group (up to 3 students) presentation of the project followed by individual Q&A, weighted 30%.

The oral exam will be within 10-15 mins.

All assessment parts must be awarded a passing grade (E or better) for the student to pass the course. Assessment Part 1) can be appealed. Assessment Part 2) can not be appealed.

Innhold

  • Teoriforankring av relevant yrkeskunnskap

    • Kvalitetssikringssystemer (HACCP/IK- MAT)
    • Helse miljø og sikkerhet, risikovurdering, kvalitetssikring og arbeidsmiljøloven
    • Førstehjelp
    • Produkt- og serviceutvikling
  • Gjeldende Lovverket for tilpasset opplæring, spesialundervisning,
  • IOP-planer, handlingsplikten, saksbehandlingsprosedyrer og samarbeid med aktuelle aktører og instanser.
  • Kartlegging av elevers læreforutsetninger, motivasjon og yrkesinteresse.
  • Planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av tilpasset opplæring og differensiert undervisning
  • Klasseledelse, relasjonskompetanse og utvikling av læringsmiljø
  • Læringsteorier og bevisstgjøring av eget pedagogiske ståsted
  • Entreprenøriell læring
  • Grunnleggende ferdigheter i restaurant- og matfagene

Praksis

Studentene gjennomfører 10 dager i yrkesfaglig praksis.

Studentene gjennomfører 20 dager pedagogisk praksis, 2. periode

Arbeids- og undervisningsformer

All types of materials and equipment are allowed for the written project report. Project report counts will be considered as a written exam and shall be done in groups.

None for the oral exam.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Exam 1: 1 internal examiner

Exam 2: 2 internal examiners

External examiners are used regularly

Vurdering og eksamen

Santiago Quinteros

Hjelpemidler ved eksamen

BYGG2200 Geoteknikk or eqivialent

Vurderingsuttrykk

Eksamen vurderes med gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått.

Sensorordning

To interne sensorer