Programplaner og emneplaner - Student
YFRM2100 Yrkesrelevant og tilpasset opplæring Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Vocationally relevant and adapted learning
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i yrkesfaglærerutdanning
- Omfang
- 30.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Lectures, exercises, laboratory and field visits, and written project report. Practical laboratory experiments and field visits will be coordinated with the Norwegian Geotechnical Institute, NGI. Parts of the lectures will be covered by relevant international and national guest lecturers.
Forkunnskapskrav
The following work requirements are mandatory and must be approved prior to the exam:
3 group exercises of 2-4 students: 1 exercise on laboratory testing, 1 on site investigation, and 1 on ground modelling. All exercises are part of applied engineering problems.
Læringsutbytte
The exam consists of two parts:
1) Project report prepared in groups of 1-3 student, approx. 25 pages, weighted 70%, and
2) Oral group (up to 3 students) presentation of the project followed by individual Q&A, weighted 30%.
The oral exam will be within 10-15 mins.
All assessment parts must be awarded a passing grade (E or better) for the student to pass the course. Assessment Part 1) can be appealed. Assessment Part 2) can not be appealed.
Innhold
-
Teoriforankring av relevant yrkeskunnskap
- Kvalitetssikringssystemer (HACCP/IK- MAT)
- Helse miljø og sikkerhet, risikovurdering, kvalitetssikring og arbeidsmiljøloven
- Førstehjelp
- Produkt- og serviceutvikling
- Gjeldende Lovverket for tilpasset opplæring, spesialundervisning,
- IOP-planer, handlingsplikten, saksbehandlingsprosedyrer og samarbeid med aktuelle aktører og instanser.
- Kartlegging av elevers læreforutsetninger, motivasjon og yrkesinteresse.
- Planlegging, gjennomføring, vurdering og dokumentasjon av tilpasset opplæring og differensiert undervisning
- Klasseledelse, relasjonskompetanse og utvikling av læringsmiljø
- Læringsteorier og bevisstgjøring av eget pedagogiske ståsted
- Entreprenøriell læring
- Grunnleggende ferdigheter i restaurant- og matfagene
Praksis
Studentene gjennomfører 10 dager i yrkesfaglig praksis.
Studentene gjennomfører 20 dager pedagogisk praksis, 2. periode
Arbeids- og undervisningsformer
All types of materials and equipment are allowed for the written project report. Project report counts will be considered as a written exam and shall be done in groups.
None for the oral exam.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Exam 1: 1 internal examiner
Exam 2: 2 internal examiners
External examiners are used regularly
Vurdering og eksamen
Santiago Quinteros
Hjelpemidler ved eksamen
BYGG2200 Geoteknikk or eqivialent
Vurderingsuttrykk
Eksamen vurderes med gradert skala med fem trinn fra A til E for bestått og F for ikke bestått.
Sensorordning
To interne sensorer