Programplaner og emneplaner - Student
SYKK2100 Personsentrert sykepleie Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Person Centered Care
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i sykepleie
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
I dette emnet lærer du om personsentrert sykepleie, i særlig grad knyttet til akutt, kritisk og kroniske sykdommer, psykisk helse og rus. Emnet bygger videre på sykepleiens grunnlag og naturvitenskapelige emner fra 1. studieår. Integrering av ulik kunnskap som danner grunnlag for sykepleiefaglige beslutningsprosesser er sentralt, og bærer i seg en grunnleggende forståelse av at fysisk og psykisk helse henger tett sammen gjennom livsløpet.
Sentrale elementer i emnet er også en introduksjon til vitenskapsteori og metode som grunnlag for å søke litteratur og kunnskap til emnets tematikk. Her vil du lære om kunnskapspyramiden og søk via PICO (patient/population, intervention, comparison and outcomes).
Forkunnskapskrav
None
Læringsutbytte
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
On successful completion of this course the student has knowledge of:
- How a digital twin model can provide additional information of a physical product for predictive maintenance
- How a large digital finite element model can provide strain and stress time histories for fatigue prediction in real time (virtual strain gages)
- How resonance problems occur when dynamic loads are interacting with eigenfrequencies and corresponding mode shapes of a structure
- How data can be transformed to information, knowledge and action (decision support)
- How well a digital model can represent a real product in terms of structural dynamics
- Inverse methods applied in load prediction (for response driven twins)
- Industrial applications of digital twins
Skills
On successful completion of this course the student has the ability to:
- Read and display data from physical sensors (Python programming)
- How to program (Python) filters to reduce noise and drifting from sensor data
- Customize the IoT dashboard for data visualization using Streamlit
- Redesign products to eliminate resonance problems
General competences
On successful completion of this course the student:
- Has the basic skills in digital twin supported structural health monitoring
Arbeids- og undervisningsformer
Forelesninger, gruppearbeid, undervisningsopplegg fra Universitetsbiblioteket, seminar med fremlegg og selvstudier.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
The teaching will comprise of physical lectures, lab work and finally hands on exercises over a period of 3-4 weeks. In the first lecture, theory related to Digital Twins will be covered. In the second lecture instructors will make a demonstration of how to build a digital twin and students will be encouraged to ask questions. In the third lecture students will be assigned a problem (similar to the demonstration in lecture 2) and they will be required to build a digital twin for the engineering component. The last lecture will consist of a hands-on exercise of building a digital twin for a system (more complex than in lecture 3).
Vurdering og eksamen
None
Hjelpemidler ved eksamen
The exam is a final project where groups of 2 students will be required to submit 1000 words report and a digital twin for the mechanical component. Students will be given 14 days to complete the project.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala A-F.
Sensorordning
Alle besvarelser vurderes av to sensorer. Ekstern sensor benyttes regelmessig, og minimum ved hver tredje gjennomføring av emnet. Ved uttrekk av besvarelser til ekstern sensur skal uttrekket omfatte minimum 10 prosent av besvarelsene, men uansett ikke færre enn 5 besvarelser. Ved uttrekk skal ekstern sensors vurdering komme alle studentene til gode.
Emneoverlapp
- 5 studiepoeng overlapp med SYKK/SYKPPRA20x Sykepleie til akutt og kritisk syke pasienter 1, 20 stp.
- SYKK2100 og SYKP2100 er fullt overlappende.