EPN-V2

SIW4220 Qualitative Methods and Research Design Emneplan

Engelsk emnenavn
Qualitative Methods and Research Design
Studieprogram
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health Policy
Masterprogram i sosialfag
Master's Programme in Applied Social Sciences – Study Option Nordic Social Policy and Global Sustainable Development
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2021/2022
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Etter å ha gjennomført dette emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

  • Studenten kjenner til grunnleggende konsepter innen programmering, med fokus på prosedyre-orientert og objekt-orientert programmering. Selv om studenten kan primært programmere i Java, så forventes det at studenten kan overføre sine kunnskaper til andre imperative programmeringsspråk.

Ferdigheter

Studenten kan håndtere følgende programmeringskonstruksjoner i Java:

  • Operatorer og typer
  • Kontrollstrukturer
  • Funksjoner (prosedyrer) og metoder
  • Tabeller (arrayer)
  • Klasser, konstruktører, og referanser
  • Arv og polymorfisme
  • Enkle grafiske brukergrensesnitt

Generell kompetanse

Studenten kjenner til:

  • grunnleggende prinsipper for oppbygging av programmer
  • sammenhengen mellom programmeringsspråk og programutvikling
  • konsepter relatert til kvalitet og lesbarhet av kode

Forkunnskapskrav

Forelesninger og individuelle øvinger. Øvingene er basert på eget arbeid med veiledning fra faglærer og/eller studentassistent.

Læringsutbytte

Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:

  • 1 oppgave
  • 2 individuelle prøver av 30 minutters varighet (uten bruk av hjelpemidler)

Arbeids- og undervisningsformer

Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen på 3 timer.

Eksamensresultat kan påklages.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Ingen.

Vurdering og eksamen

Gradert skala A-F.

Hjelpemidler ved eksamen

En eller flere interne sensorer. Eksterne sensorer brukes jevnlig.

Vurderingsuttrykk

Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE1400, LO127A og LO127I.

Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.

Sensorordning

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.

At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.

Emneansvarlig

Erika Gubrium