Programplaner og emneplaner - Student
SIW4220 Qualitative Methods and Research Design Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Qualitative Methods and Research Design
- Studieprogram
-
Master Programme in Applied Social Sciences - Study Option International Social Welfare and Health PolicyMasterprogram i sosialfagMaster's Programme in Applied Social Sciences – Study Option Nordic Social Policy and Global Sustainable Development
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
VÅR 2022
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Etter å ha gjennomført dette emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
- Studenten kjenner til grunnleggende konsepter innen programmering, med fokus på prosedyre-orientert og objekt-orientert programmering. Selv om studenten kan primært programmere i Java, så forventes det at studenten kan overføre sine kunnskaper til andre imperative programmeringsspråk.
Ferdigheter
Studenten kan håndtere følgende programmeringskonstruksjoner i Java:
- Operatorer og typer
- Kontrollstrukturer
- Funksjoner (prosedyrer) og metoder
- Tabeller (arrayer)
- Klasser, konstruktører, og referanser
- Arv og polymorfisme
- Enkle grafiske brukergrensesnitt
Generell kompetanse
Studenten kjenner til:
- grunnleggende prinsipper for oppbygging av programmer
- sammenhengen mellom programmeringsspråk og programutvikling
- konsepter relatert til kvalitet og lesbarhet av kode
Forkunnskapskrav
Forelesninger og individuelle øvinger. Øvingene er basert på eget arbeid med veiledning fra faglærer og/eller studentassistent.
Læringsutbytte
Følgende arbeidskrav er obligatorisk og må være godkjent for å fremstille seg til eksamen:
- 1 oppgave
- 2 individuelle prøver av 30 minutters varighet (uten bruk av hjelpemidler)
Arbeids- og undervisningsformer
Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen på 3 timer.
Eksamensresultat kan påklages.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Ingen.
Vurdering og eksamen
Gradert skala A-F.
Hjelpemidler ved eksamen
En eller flere interne sensorer. Eksterne sensorer brukes jevnlig.
Vurderingsuttrykk
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: ITPE1400, LO127A og LO127I.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Sensorordning
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner.
At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.
Emneansvarlig
Erika Gubrium