EPN-V2

REREV3100 Valuation for Accountants Emneplan

Engelsk emnenavn
Valuation for Accountants
Studieprogram
Bachelorstudium i økonomi og administrasjon
Bachelorstudium i regnskap og revisjon
Oslo Business School, Exchange Programme
Omfang
7.5 stp.
Studieår
2019/2020
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Avsluttende vurdering gjennomføres i tredje semester, og er en eksamen med to deler:

Del 1 er en individuell prosjektoppgave (omfang 3000 ord +/-10%).

Del 2 er en individuell muntlig eksamen (omfang om lag 25 minutter).

De to delene vektes 60/40%. Kandidater som får resultat «ikke bestått» på den skriftlige delen gis ikke anledning til å avlegge muntlig eksamen.

Ny/utsatt eksamen

Utsatt eksamen gjennomføres som ordinær eksamen. Til første nye eksamen leveres en omarbeidet versjon av prosjektoppgaven. Ved senere forsøk leveres ny prosjektoppgave. Ved ny eksamen avlegges både skriftlig og muntlig eksamen.

Anbefalte forkunnskaper

The course is based on Finance and Accounting. It is related to Foretaksfinans, Videregående finansregnskap og regnskapsteori, and Årsregnskap, but these are not the prerequisite for taking the course.

Forkunnskapskrav

Det gis én samlet gradert karakter (A-F) for skriftlig og muntlig eksamen.

Vurderingskriterier

A: Fremragende prestasjon som klart utmerker seg. Viser stor grad av selvstendighet. Har et fremragende kunnskaps- og ferdighetsnivå, og en særlig god evne til selvstendig bruk av kunnskap hhv. ferdigheter som inkluderer god analytisk evne (det betyr at kandidaten må vise oversikt over feltet, kunne sette ulike perspektiver opp mot hverandre, kunne begrense seg og gå i dybden).

Viser høyt faglig og etisk refleksjonsnivå rundt problemstillinger innenfor det barnehagepedagogiske fagfeltet.

B: Meget god prestasjon som ligger over gjennomsnittet. Viser evne til selvstendighet. Har et meget godt kunnskaps- og ferdighetsnivå, og en meget god evne til selvstendig bruk av kunnskap/ferdighet som inkluderer analytisk evne. Viser høyt faglig og etisk refleksjonsnivå rundt problemstillinger innenfor det barnehagepedagogiske fagfeltet.

C: Gjennomsnittlig prestasjon som er tilfredsstillende på de fleste områder. Har et godt kunnskaps- og ferdighetsnivå, og en god evne til selvstendig bruk av kunnskap/ferdighet. Viser et godt faglig og etisk refleksjonsnivå rundt problemstillinger innenfor det barnehagepedagogiske fagfeltet.

D: Prestasjon under gjennomsnittet, men en del vesentlige mangler. Har begrensede kunnskaper/ferdigheter. Refererende og lite sammenhengende framstilling og lite relevant stoff. Begrenset faglig og etisk refleksjon rundt problemstillinger innenfor det barnehagepedagogiske fagfeltet.

E: Prestasjon som tilfredsstiller minimumskravene, men heller ikke mer. Meget begrensede kunnskaper/ferdigheter. Manglende sammenheng mellom teoretisk kunnskap og bruk av kunnskap i praksis. Lavt refleksjonsnivå rundt problemstillinger innenfor det barnehagepedagogiske fagfeltet.

F: Prestasjon som ikke tilfredsstiller minimumskravene. Utilstrekkelige kunnskaper/ferdigheter. Viser manglende oversikt og detaljkunnskaper. Manglende bruk av kunnskaper og /eller utelukkende praktisk uten forankring i litteraturen. Manglende refleksjon rundt problemstillinger innenfor det barnehagepedagogiske fagfeltet.

Læringsutbytte

Eksamen vurderes av intern og ekstern sensor.

Arbeids- og undervisningsformer

Ingen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Part 1:One internal and one external examiner.;;

Part 2:;One internal examiner

Vurdering og eksamen

The final grade will be determined 100% by the final group report. You are expected to work with a group of 3-4 students and write a business valuation report of 20-40 pages (including Appendix).

Hjelpemidler ved eksamen

Studiet består av følgende hovedtemaer:

  • Pedagogisk ledelse, utvikling og mestring av egen lederrolle
  • Organisasjonsperspektiver og utvikling av en lærende organisasjon
  • Personalarbeid og læringsprosesser
  • Utadrettet ledelse og forståelse av samfunnsoppdraget

Vurderingsuttrykk

Grade scale A-F

Sensorordning

The group report will be evaluated by both internal and external graders.

Emneansvarlig

Danielle Zhang