EPN-V2

RABPRA3 Bildediagnostisk praksis Emneplan

Engelsk emnenavn
Clinical Placement
Studieprogram
Bachelorstudium i radiografi
Omfang
20.0 stp.
Studieår
2022/2023
Timeplan
Emnehistorikk

Innledning

Two individual assignments (approx. 5 pages for assignment 1, 10 pages for assignment 2) based on the coursework requirements are submitted for assessment. The topic of each project must be approved by the teacher.

Assignment 1 accounts for 40% and assignment 2 accounts for 60% of the grade. The student must pass both parts to pass the course.

Students having failed or having valid absence are entitled to sit for a new examination in the part(s) they have failed.

Forkunnskapskrav

Studenten skal etter å ha fullført emnet ha følgende totale læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • Kunnskap om sentrale begreper som integrering, assimilering og segregering
  • Kunnskap om aktører og implementering av integreringspolitikk lokalt, og om hvilke virkemidler som er viktige for at innvandrere skal bli integrert i arbeids- og boligmarked og i samfunnet for øvrig
  • Kunnskap om innvandreres integrering på ulike samfunnsområder, og hvilke utfordringer som finnes med hensyn til innvandreres levekår
  • Innsikt i nordmenns holdning til innvandring og hvordan de har endret seg over tid

Ferdigheter

Studenten kan

  • Drøfte teoretiske begreper om innvandrere, og deres etterkommeres, integrasjon på ulike samfunnsområder og belyse dette med empiri
  • Drøfte hvordan kommunale og regionale aktører i praksis bidrar til integrering av innvandrere på ulike samfunnsområder
  • Drøfte hvordan private aktører som arbeidsgivere, lokale foreninger, idrettslag, innvandrerorganisasjoner kan bidra i integreringsprosessen
  • Drøfte hvordan økt mangfold påvirker folks holdninger til innvandrere og innvandring, og hva innvandring bety for samfunnsutviklingen i byer og småsteder i Norge

Generell kompetanse

Studenten

  • Kan utveksle synspunkter om hvordan integreringspolitikken i Norge utspiller seg i praksis
  • Kan bidra til utvikling av god praksis rundt integrering

Læringsutbytte

Students are awarded grades on a descending scale from A to E for pass and F for fail.

Arbeids- og undervisningsformer

For å kunne framstille seg til eksamen må studenten ha følgende godkjente arbeidskrav:

Ett skriftlig notat hvor studenten skal velge tema og problemstilling for sin fordypningsoppgave (hjemmeeksamen) innenfor området integrasjonsarbeid i praksis, og begrunne valget. Dette skal leveres og godkjennes av emneansvarlig innen oppgitt frist.;

Arbeidskravet må være gjennomført og godkjent innen fastlagt frist for at studenten skal kunne framstille seg til eksamen. Dersom;arbeidskravet ikke blir godkjent, gis det anledning til å kunne levere en forbedret versjon en gang;innen angitt frist. ;

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Eksamen i emnet er en individuell skriftlig fordypningsoppgave. Studentene arbeider med oppgaven gjennom hele emnet. Besvarelsen skal ha et omfang på på åtte til ti sider.

Skrifttype og skriftstørrelse: Arial / Calibri 12 pkt. Linjeavstand: 1,5.

I oppgaven skal problemstillingen drøftes med bruk av pensum fra emnet. Studenten kan også i arbeidet med oppgaven trekke inn egne erfaringer eller aktuell debatt fra media.

En student kan ved ikke bestått levere omarbeidet versjon av oppgaven til sensur en gang (ny/utsatt eksamen).;

Vurdering og eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.;

Hjelpemidler ved eksamen

Gradert skala A - F.

Vurderingsuttrykk

All answers are assessed by one examiner.

An external examiner is used regularly, at a minimum of every third completion of the course. When selecting answers for external evaluation, a minimum of 10 percent of the answers shall be included, with no fewer than 5 answers. The external examiner’s assessment of the selected answers shall benefit all students.

Sensorordning

10 ECTS overlap with KREFT6100.

Emneoverlapp

Kristian Tronstad