Programplaner og emneplaner - Student
RABPRA3 Clinical Placement Course description
- Course name in Norwegian
- Bildediagnostisk praksis
- Study programme
-
Bachelor’s Programme in Radiography
- Weight
- 20.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
This practical training course builds on knowledge and skills that the students have acquired during previous periods of practical training. The students are to develop their CT, MRI and conventional radiography skills, and a high degree of independence is expected. Students may also undergo practical training in one or more of the following areas: interventional radiography, paediatric radiography, nuclear medicine and mammography.
Required preliminary courses
Passed first and second year of the programme or equivalent
Learning outcomes
After completing the course, the student should have the following learning outcomes defined in terms of skills and general competence:;
Skills;
The student can
- assess how normal anatomy and common pathologies are shown in relevant diagnostic imaging examinations
- plan, prepare and carry out simple CT and MRI examinations and take part in other diagnostic imaging examinations and treatments
- plan and independently carry out a day programme of chest and skeletal examinations
- assess image quality requirements related to the indications for X-ray, CT and MRI examinations
- obtain and communicate the information needed to safeguard a patient when administering medication and contrast agents independently
General competence;;
The student can;
- apply and reflect on the department's patient safety procedures
- apply hygiene guidelines and sterile procedures to prevent the spread of infection on an independent basis
- discuss image criteria and assess image quality
- apply and practise the code of ethics for radiographers and reflect on ethical issues in professional practice
- apply adapted communication, patient care and risk assessments for individual patients and next of kin
- understand the expectations and obligations inherent in interdisciplinary cooperation
- understand safe use of radiation and optimisation
Teaching and learning methods
The work and teaching methods include self-study, interprofessional cooperative learning and external practical training under supervision.
Course requirements
Ved å arbeide med emnet, vil studentene opparbeide innsikt i deler av matematikken som står sentralt når man skal modellere tekniske og naturvitenskapelige systemer og prosesser. Temaene som tas opp, inngår i ingeniørutdanninger over hele verden. Temaene er nødvendige for at ingeniører skal kunne kommunisere faglig, effektivt og presist, og for at de skal kunne delta i faglige diskusjoner. Arbeidet med emnet vil gi øvelse i å bruke matematisk programvare for å gjøre studentene i stand til å utføre beregninger i jobbsituasjon.
Assessment
Ingen utover opptakskrav.
Permitted exam materials and equipment
Etter å ha gjennomført dette emnet har studenten følgende læringsutbytte definert i form av kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende den deriverte til å modellere og analysere dynamiske systemer
- stille opp og beregne størrelser hvor integraler inngår
- drøfte ideene bak noen analytiske og numeriske metoder som brukes for å løse første ordens differensiallikninger
- sette opp og løse differensiallikninger for praktiske problemer
- drøfte numeriske metoder for å løse likninger
- løse likninger med komplekse koeffisienter og komplekse løsninger
- bruke grunnleggende regneoperasjoner for matriser som multiplikasjon, addisjon og invertering
- løse lineære ligningssystemer ved reduksjon til trappeform og invertering
Kunnskap
Dette krever at studenten kan
- regne ut eksakte deriverte og antideriverte ved å bruke analytiske metoder
- med utgangspunkt i definisjonene bestemme tilnærmede numeriske verdier av den deriverte og av det bestemte integralet og vurdere nøyaktigheten av disse verdiene
- bruke den deriverte og deriverte av høyere orden til å løse optimaliseringsproblemer, problemer med koblede hastigheter og til å regne ut lineære tilnærminger
- forklare hvordan man kan bruke det bestemte integralet til å regne ut størrelser som areal, volum, buelengde og arbeid
- løse separable og lineære differensiallikninger ved hjelp av antiderivasjon
- gjøre rede for hvordan retningsfeltet til en førsteordens differensiallikning kan brukes til å visualisere løsninger til likninger
- finne numeriske løsninger av initialverdiproblem ved hjelp av Eulers metode
- løse likninger ved for eksempel halveringsmetoden og Newtons metode
- regne med komplekse tall
- gjøre rede for sammenhenger mellom lineære ligningssystem og praktiske problemstillinger
Generell kompetanse
Studenten kan
- overføre et praktisk problem fra eget fagområde til matematisk form, slik at det kan løses analytisk eller numerisk
- skrive presise forklaringer og begrunnelser til framgangsmåter, og demonstrere korrekt bruk av matematisk notasjon
- bruke matematiske metoder og verktøy som er relevante for sitt fagfelt
- bruke matematikk til å kommunisere om ingeniørfaglige problemstillinger
- gjøre rede for at endring og endring per tidsenhet kan måles, beregnes, summeres og inngå i likninger
Grading scale
Undervisningen organiseres i timeplanlagte arbeidsøkter. I arbeidsøktene skal studentene øve på fagstoff som blir presentert. Noe av undervisningen vil foregå som øving i problemløsing, hvor bruk av numerisk programvare naturlig vil inngå. Innholdet i øvingene omfatter diskusjoner og samarbeid samt individuell øving i å løse oppgaver. Mellom de timeplanlagte arbeidsøktene er det nødvendig å arbeide individuelt med oppgaveregning og litteraturstudier.
Examiners
No requirements over and above the admission requirements.
Overlapping courses
After completing the course, the student is expected to have achieved the following learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge The student is able to:
- Account for various machine systems that convert energy.
- Account for common components included in such systems.
Skills
The student is capable of:
- Drawing hydraulic wiring diagrams and performing simple system analyzes.
- Designing and dimensioning certain hydraulic systems.
- Calculating working pressure, volume flow and flow velocities in pipelines using Bernoulli's equation and continuity equation.
- Calculating pressure loss and power loss across different types of components in pipelines and finding the operating point of pumps operating in a composite system.
- Calculating power, torque, and different types of efficiencies for systems based on thermal and electrical energy machines.
General competence
The students will gain:
- The ability to produce adequate documentation of their own work.