Programplaner og emneplaner - Student
PEVC6000 Supervision and Mentoring for Cooperating Teachers in Early Childhood Teacher Education Course description
- Course name in Norwegian
- Veilederutdanning for praksislærere i barnehagen
- Study programme
-
Supervision and Mentoring for Cooperating Teachers in Early Childhood Teacher Education
- Weight
- 30.0 ECTS
- Year of study
- 2022/2023
- Curriculum
-
FALL 2022
- Schedule
- Programme description
- Course history
-
Introduction
The student should have the following outcomes upon completing the course:
Knowledge
Upon successful completion of the course, the student:
- have advanced knowledge of how system administration and operations facilitate organizations
- have advanced knowledge of the terms and terminology used when system administration interfaces with an organization
- have advanced knowledge of processes applied to system administration in order to facilitate requests from other parts of an organization
- have deep knowledge of how an IT infrastructure is organized and what components it traditionally comprises of
- have a good understanding of the support architecture of an IT infrastructure, such as backup, issue tracking and configuration management
Skills
Upon successful completion of the course, the student:
- can analyze an IT infrastructure with regard to its components and their purpose
- can apply feature analysis in order to rank alternative components relative to their purpose
- can organize the flow of tasks in an operations team
- can propose ways to measure the performance of an operations team
- can leverage IaaS (cloud computing and virtual infrastructures) to provide systems, network and storage components to users
- can utilize infrastructure support services in order to leverage system deployment to users
General competence
Upon successful completion of the course, the student should:
- can discuss the role of system administration in an organization and society at large
- can analyze how operations can interface with the rest of an organization in order to improve overall proficiency
Learning outcomes
This course will feature weekly lectures and lab work to provide both theoretical and hands- on content. Students will work in groups and complete assignments given to them. The student will supplement the lectures and lab with their own reading.
Content
Veilederrollen
- Teorier, modeller og metoder i pedagogisk veiledning, kommunikasjon og relasjoner
- Vurdering for og av læring: summativ og formativ evaluering, ulike former for tilbakemelding
- Skikkethetsvurdering
- Forskrift for barnehagelærerutdanning, Rammeplan for barnehagens innhold og oppgaver, relevante deler av kunnskapsløftet; lokale styringsdokumenter for praksisopplæringen og barnehagelærerutdanningen ved OsloMet
- Profesjonsetiske perspektiver og dilemma;
- Praksislæreren som barnehagelærerutdanner
Profesjon og læring
- Individuelle og kollektive læringsprosesser;
- Refleksjon
- Ulike kunnskapsformer i profesjonsutdanning
- Danningsaspektet i veiledning
- Barnehagen som læringsarena - Kvalifisering og identitetsutvikling i profesjonelle læringsfellesskap
Praksislærerens og veilederens handlingsrepertoar;
- Teorier, modeller, metoder og didaktiske verktøy i pedagogisk veiledning, kommunikasjon og relasjoner
- ;
- Observasjon ;
- Didaktisk analyse som grunnlag for veiledning
- Redskaper til refleksjon
- Den vanskelige samtalen i forbindelse med vurdering av studenter
Teaching and learning methods
The following required coursework must be approved before the student can take the exam:
Students will be given two compulsory assignments during the semester. They both involve a technical setup along with a report of about 10 pages.
Course requirements
New exam for spring 2020: Individual home exam 3 hoursPost-poned exam autum 2020 will be given as an oral exam.
[Previous: Individual written exam 3 hours.]
The exam grade cannot be appealed.
Assessment
Alle.
[None.]
Permitted exam materials and equipment
Pass/fail.
Grading scale
Two internal examiners. External examiner is used periodically. The exam grade can be appealed.
Examiners
Topics covered in this course:
- Operations and relevance to organizational change
- Namespaces
- Cloud deployment
- Configuration management
- Centralized logging
- Monitoring
- Backup
- Storage clusters
Admission requirements
Opptakskravet er bachelorgrad innen barnehagelærerutdanning eller tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå, jfr. Barnehagelovens bestemmelser §§ 24 og 25. I tillegg kreves minst to års yrkeserfaring fra barnehage etter fullført utdanning. Studentene skal i løpet av studiet gjennomføre oppgaver og arbeidskrav som tar utgangspunkt i kunnskapsdeling og utprøving av ny faglig kunnskap i eget kollegium i barnehagen. Det er derfor et krav at studenten er i arbeid tilknyttet barnehagefeltet under hele studiet.;Dette dokumenteres med en bekreftelse fra arbeidsgiver.
Med tilsvarende pedagogisk utdanning på bachelornivå menes følgende utdanninger i kombinasjon med tilleggsutdanning i barnehagepedagogikk (60 studiepoeng):
- grunnskolelærer for trinn 1-7 eller tidligere allmennlærerutdannig
- faglærer (fireårig faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag eller treårig faglærerutdanning som gir kompetanse for tilsetting fra 1. klassetrinn)
- spesialpedagog, barnevernspedagog eller kateket
- Steinerhøyskolens bachelorutdanning i førskolepedagogikk eller Steinerhøyskolens lærerutdanning med bachelorgrad i steinerpedagogikk
Veiledet praksisopplæring knyttet til arbeid med barn må inngå som en integrert del av utdanningen.
For lærere er det krav om undervisningskompetanse fra 1. trinn i grunnskolen, eller tilsvarende kompetanse fra utdanning fra utlandet.
Barnehagelærere i barnehager som har samarbeidsavtale om praksisopplæring med Fakultet for lærerutdanning og internasjonale studier ved OsloMet blir prioritert ved opptak.