Programplaner og emneplaner - Student
MOK2300 Information, Communication and Social Media Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Information, Communication and Social Media
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i medier og kommunikasjon
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2025/2026
- Emnehistorikk
-
Innledning
Etter fullført emne har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- har avansert kunnskap i kroppsøving og kroppsøvingsdidaktikk
- har inngående kunnskap om sentrale teoretiske perspektiv som omhandler kropp, fysisk aktivitet og læring
- har inngående kunnskap om hvordan opplæringen kan tilpasses alle elevers forutsetninger og behov
Ferdigheter
Studenten
- kan analysere og forholde seg kritisk til nasjonal og internasjonal forskning på kropp, fysisk aktivitet og læring og kan anvende denne kunnskapen i profesjonsutøvelsen
- kan analysere faglige problemstillinger basert på kunnskap om kroppsøvingsfagets egenart, verdigrunnlag og historie og bruke slik innsikt i undervisning, forskings- og utviklingsarbeid
- kan kritisk anvende forskningsbasert profesjonsretta kunnskap i kroppsøvingsfaget til utforsking av nye problemområder
- kan planlegge og gjennomføre undervisning i kroppsøvingsfaget som fremmer elevens vitenskapelige tenkemåter
- kan analysere og drøfte forholdet mellom identitet, fysisk aktivitet og læring
Generell kompetanse
Studenten
- kan på et avansert nivå formidle og kommunisere om faglige problemstillinger knyttet til profesjonsutøvelsen
- kan analysere og vurdere relevante faglige og etiske problemstillinger i tilknytning til fysisk aktivitet, kropp og læring, og bidra til utvikling av faglig fellesskap på den enkelte skole
- kan bidra til utviklingsarbeid som fremmer faglig og pedagogisk nytenkning i skolen
- kan reflektere kritisk over hvilken rolle fysisk aktivitet og kropp har i et samfunn preget av mangfold
Forkunnskapskrav
No prior knowledge requirements
Læringsutbytte
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student
- knows about a selection of concepts and theories used in analyzing information, communication and social media
- knows about how some media policy issues are associated with information, communication and social media
- knows about ways in which companies collect, analyse and use data
Skills
The student
- can apply insights from research and development to practical and theoretical use
- can identify, define and discuss relevant concepts for analysing social media
- can analyze and reflect critically on the roles and responsibilities of information, communication and social media professionals
General competence
The student
- can communicate and present in public, in oral and written form, a key selection of concepts or theories related to information, communication and social media
- is updated on emerging developments in the fields of information, communication and social media
Arbeids- og undervisningsformer
The course lasts one semester, and consists mainly of lectures, group work and self-tuition of syllabus. The course place emphasis on drawing on knowledge from contemporary research articles and books helping students develop scholarly knowledge. The group work is linked with themes from lectures and syllabus.
The teaching takes place in person, on campus. In some cases, it may be relevant for the course coordinator and external guest lecturers to hold digital lectures and seminars.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
As coursework requirements, two short individual papers are completed during the semester, each approximately 500-750 words (2 or 3 pages). All papers must be written in English.
The papers are submitted within a settled deadline. One of the papers must also be presented orally in English as a short address (approximately 5-10 minutes) to participants, supported by use of audiovisual equipment (PowerPoint, web pages, film / video).
The overall purpose of the coursework requirements, in the form of two individual assignments and an oral presentation, is to advance knowledge about the field and skills in academic thinking, reflection and writing that is essential for successfully completing the course term paper.
All coursework requirements must be completed by the given deadline and approved before the student may deliver their term paper. Students failing to deliver assignments on time or get pass will have 1 opportunity to submit again for consideration during the semester.
Vurdering og eksamen
Individual, written term assignment: During the semester, every student must complete an individual term assignment of about 3,500-4,000 words (10-12 pages). Font and font size: Times New Roman, Arial or Calibri 12 points. Line spacing: 1.5. The assignment must be written in English and contain systematic academic referencing using APA style.
Hjelpemidler ved eksamen
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Vurderingsuttrykk
Grade scale A-F
Sensorordning
The term papers are assessed by an internal examiner or an internal examiner together with an external examiner. A randomized extract of at least 25% of the answers is assessed by two examiners. The results of this extract form the basis for setting the level of the rest of the exams.
Emneansvarlig
Oscar Westlund