Programplaner og emneplaner - Student
MOK2300 Information, Communication and Social Media Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Information, Communication and Social Media
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i medier og kommunikasjon
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
VÅR 2022
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Midt- og sluttvurdering av kliniske studier
Forkunnskapskrav
Alle hjelpemidler tillatt
Læringsutbytte
Knowledge
The student
- knows about different theories and concepts used in analyzing mediated information and communication.
- knows about how matters of media-related legislation, especially in Norway, are associated with information, communication and social media
- knows about principles and strategies for information storage, retrieval and use
Skills
The student
- can analyze and reflect critically and ethically on the roles and responsibilities of information and communication professionals
- can develop, implement and manage successful social media strategies for public and private enterprises
- can apply insights from research and development to practical and theoretical use
General competence
The student
- can communicate and present in public in oral and written form the main theories of mediated information and communication
- is updated on new trends and innovation in the fields of information, communication and social media
Arbeids- og undervisningsformer
The course lasts one semester, and consists mainly of lectures, group work, excursions, and self-tuition of syllabus. The group work is linked with themes from lectures and syllabus.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
As coursework requirements, two short individual papers are completed during the semester, each approximately 500-750 words (2-3 pages). All papers must be written in English.
These are submitted in Canvas within a settled deadline. One of the papers must also be presented orally in English as a short address (approximately 5-10 minutes) to participants, supported by use of audiovisual equipment (PowerPoint, web pages, film / video) and selected social media.
The overall purpose of the coursework requirements, in the form of two individual assignments and an oral presentation, is to advance knowledge about the field and skills in academic thinking, reflection and writing that is essential for successfully completing the course term paper.
The coursework requirements are approved by the course leader. Students failing to deliver on time or get pass will have 1 opportunity to submit again for consideration during the semester.
All coursework requirements and the topic of the term paper must be completed by the given deadline and approved before the student may sit for the exam.
Vurdering og eksamen
Individual, written term assignment: During the semester, every student must complete an individual term assignment of about 3,500-4,000 words (10-12 pages). Font and font size: Arial or Calibri 12 points. Line spacing: 1.5. The assignment must be written in English.
Hjelpemidler ved eksamen
All aids are permitted, as long as the rules for source referencing are complied with.
Vurderingsuttrykk
Emnet gir en systematisk innføring i bildeforståelse av skjelettrøntgenbilder. Emnet er delt inn i tre hoveddeler. I første del fokuseres det på avansert anatomi og patologi sett i lys av bildediagnostikk. I del to får studenten en fordypning innen bildeforståelse og projeksjonslære. Den siste delen tar for seg teknologien i konvensjonelt røntgenutstyr med tanke på postprosessering, optimalisering og eksponeringsteknikk.
Sensorordning
Etter gjennomført emne har studenten følgende læringsutbytte definert i kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten
- kan gjøre rede for og vurdere ulike teorier og prosedyrer innen konvensjonell radiografi
- kan kritisk vurdere fremstilling av aktuell anatomi og patologi i bildematerialet
- kan gjøre rede for aktuelle tilleggsprojeksjoner for særskilte undersøkelser og vurdere når disse er aktuelle
- kan kritisk vurdere kvalitet og pasientsikkerhet i helsetjenesten
- kan kritisk vurdere prosedyrer tilpasset ulike pasientgrupper, som for eksempel innen geriatri og pediatri
- kan vurdere kausale sammenhenger mellom postprosesseringsalgoritmer, stråledose og bildekvalitet
Ferdigheter
Studenten
- kan selvstendig vurdere bildekriterier og bildekvalitet
- kan selvstendig anvende postprosesseringsalgoritmer
- kan anvende metoder for kvalitetsutviklingsarbeid inkludert pasientsikkerhet
- kan vurdere ulike diagnostiseringsmetoder innenfor medisinsk bildediagnostikk
- kan evaluere egen praksis
Generell kompetanse
Studenten
- kan formidle og diskutere faglige problemstillinger med kollegaer, eksempelvis radiografer, radiologer, fysikere, klinikere og andre det er naturlig å samarbeide med
- kan gjøre selvstendige etiske og faglig begrunnede vurderinger og beslutninger i yrkesutøvelsen
- kan formulere, analysere og vurdere praktiske og faglige problemstillinger selvstendig, systematisk og kritisk på et vitenskapelig grunnlag
- kan identifisere og vurdere eget behov for kompetanseutvikling og spesialisering
- kan være en ressursperson og pådriver innen utviklingsarbeid på sin arbeidsplass
- kan lede optimaliseringsprosjekter og ta faglige avgjørelser basert på systematisk innhenting av forsknings- og erfaringsbasert kunnskap.
- kan arbeide for å ivareta alle individers rett til likeverdige helsetjenester ved å ha fokus på kvalitet og prosedyreutvikling
- kan bidra til utfasing og implementering av metoder, teknologi og bærekraftig innovasjon for å bedre kvaliteten på tjenestene
Emneansvarlig
Arbeids- og undervisningsformene omfatter forelesninger, seminarer og ferdighetstrening. Undervisningen er i hovedsak organisert som omvendt undervisning. Digitale læringsressurser vil bli gjort tilgjengelig for studenter på forhånd og tiden på universitetet vil i hovedsak bli brukt til oppgaveløsning og gruppearbeid.