Programplaner og emneplaner - Student
MOK1000 Medieretorikk Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Media rhetoric
- Studieprogram
-
Bachelorstudium i medier og kommunikasjonÅrsstudium i medier og kommunikasjon
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2024/2025
- Pensum
-
HØST 2024
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Emnet gir ei grunnleggjande innføring i retorikk og språkleg kommunikasjon, med vekt på korleis medietekstar representerer og påverkar røynda. Studentane skriv og analyserer tekstar innanfor relevante mediesjangrar.
Undervisningsspråket er norsk.
Forkunnskapskrav
Ingen forkunnskapskrav.
Bachelorstudiet i medium og kommunikasjon har generelle progresjonsvilkår (sjå programplanen).
Læringsutbytte
Kunnskap
Studenten
- har kunnskap om norsk rettskriving og normer for god språkføring
- kjenner grunnleggande perspektiv, omgrep og modellar innanfor retorikk og andre former for tekstanalyse
- er medviten og har kunnskap om samanhengen mellom språk, tanke og røyndom
- har kunnskap om kva rolle språket speler i samfunnet
Ferdigheiter
Studenten
- kan skrive korrekt norsk
- kan skrive klare, poengterte og engasjerande tekstar i ulike sjangrar
- kan argumentere overtydande og vurdere andres argumentasjon kritisk
- kan analysere skriftlege og munnlege tekstar med utgangspunkt i retorikk og andre teoriar om språk og tekst
Generell kompetanse
Studenten
- har eit reflektert forhold til språkbruken hos seg sjølv og andre
- kan ytre seg i tråd med klarspråksideal og rettleie andre språkbrukarar i tråd med desse ideala
Arbeids- og undervisningsformer
Undervisninga vekslar mellom plenumsforelesingar og meir studentaktive undervisningsformer i større eller mindre grupper. Prosessorientert skriving står sentralt, der studentane diskuterer tekstutkast i responsgrupper og forbetrar tekstane sine etterpå. I tillegg les studentane pensum individuelt.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Det er obligatorisk å delta på minst 80 prosent av forelesingane. Ved fråvær over 20 prosent mistar studenten eksamensretten. For å kunne ta eksamen må studenten i tillegg ha gjennomført og fått godkjent tre arbeidskrav.
- Arbeidskrav 1 er eit obligatorisk heildagsseminar der studentane skal skrive individuelle debattinnlegg. Dei jobbar prosessorientert og diskuterer tekstutkast i responsgrupper. Samla tekstlengde er om lag to sider. Formålet er å utvikle evna til å argumentere sakleg og overtydande, og å trene på debattinnlegget som sjanger.
- Arbeidskrav 2 er eit obligatorisk todagarsseminar der studentane skal analysere og diskutere normer for godt nyheitsspråk, og øve seg på å redigere ein nyheitstekst. Dei jobbar både individuelt og i grupper. Samla tekstlengde er to til fem sider. Formålet er å bli medviten om dei ulike aspekta ved godt språk, og å lære korleis journalistar tenker når dei skal nå ut til eit bredt publikum med informasjon.
- Arbeidskrav 3 er ein individuell, skriftleg retorisk analyse av ein aktuell tekst. Oppgåva blir gjennomgått i obligatoriske responsgrupper saman med faglærarar. Lengda er tre til fem sider. Formålet er å prøve ut retorisk teori i praktisk analysearbeid, og å trene på å skrive akademisk.
Studentane skal levere arbeidskrava på norsk, da emnet er eit norskfagleg ferdigheitsfag.
Formålet med arbeidskrava og obligatorisk aktivitet er å sikre at studentane oppnår læringsutbyte.
Det er faglæraren som godkjenner arbeidskrava. Alle arbeidskrava må vere gjennomførde og godkjende innan dei fastlagde fristane for at studenten skal kunne gå opp til eksamen. Dersom eit arbeidskrav ikkje blir godkjent, kan studenten levere ein forbetra versjon éin gong innan ein gitt frist.
Det er obligatorisk å delta på heildagsseminara (arbeidskrav 1 og 2) og på gruppegjennomgangen av arbeidskrav 3. Ugyldig fråvær kan føre til at studenten mistar eksamensretten.
Vurdering og eksamen
Course Code: NOLA6000.
Exam Form: Oral exam in pairs.
Semester: By the end of the semester.
The final assessment consists of a 20-minute oral exam in pairs. The final exam is organized on campus.
Re-examination
In case of failing the exam or in case of valid absence at the time of the exam, the student is entitled to make a renewed attempt the next semester. The re-examination will be arranged in the same manner as the regular exam. If exam in pairs is not possible, individual exam will be arranged.
The students are themselves responsible for registering for the re-examination within given deadlines.
Hjelpemidler ved eksamen
No helping resources are allowed for the final exam.
Vurderingsuttrykk
The grading scale used in the final assessment is the ECTS-grading scale, Pass/Fail.
Sensorordning
The final exam is organized on campus, under supervision and are assessed by two internal examiners.
Emneansvarlig
Yngve Benestad Hågvar