Programplaner og emneplaner - Student
MLED4200 Strategiprosess Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Strategy Process
- Studieprogram
-
Masterstudium i ledelse, erfaringsbasertEnkeltemner tilknyttet masterstudium i ledelseStrategiprosess
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Emnehistorikk
-
Innledning
Antall dager veiledet praksis:
- 10 dager pedagogisk praksis på ungdomstrinnet i grunnskolen
Praksis skal være veiledet og vurdert, det er praksislærer som vurderer praksis
Hvis en student ikke består en praksisperiode kan denne gjennomføres på nytt. Får studenten vurdert samme praksisperiode til ikke bestått to ganger må studiet avbrytes, jf. § 8-2 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet
Forkunnskapskrav
Se programplanen
Læringsutbytte
Generell studiekompetanse
Arbeids- og undervisningsformer
Etter fullført studium har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:
Kunnskap
Studenten har
- kunnskap om norske talemålsvarianter
- kjennskap til nordiske språk
- kunnskap om grunnleggende muntlige ferdigheter
Ferdigheter
Studenten kan
- anvende, vurdere og veilede ulike kommunikasjonsmåter og i ulike kommunikasjonssituasjoner
- anvende ulike presentasjonsmedier
- bruke og analysere retoriske virkemidler
- planlegge og vurdere muntlig norsk som grunnleggende ferdighet i et valgt programfag
Generell kompetanse
Studenten har
- forståelse for sammenhengen mellom språk og identitet i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv
- innsikt i verdien av vektlegging av grunnleggende muntlige ferdigheter
- forståelse for norskfagets betydning for læringsprosesser og yrkesutøvelse
- bevissthet rundt kulturforståelse, kommunikasjon, dannelse og identitetsutviklings som sentrale komponenter i norskfaget
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
- forelesning, dialog, gruppearbeid
- individuelt arbeid, litteraturstudier, refleksjoner
- gi og motta veiledning individuelt og i gruppe
- muntlige framføringer, f.eks. framlegg, diskusjoner, rollespill
- planlegge og vurdere muntlig norsk som grunnleggende ferdighet i et valgt programfag
- bruk av digitale hjelpemidler og av høgskolens elektroniske plattform
Vurdering og eksamen
Studentene skal:
-;;;;levere inn et refleksjonsnotat om styrker og svakheter av et analytisk verktøy i retorikk, 600 - 1000 ord
-;;; holde et muntlig gruppeframlegg for medstudenter, 30-40 min.
Hjelpemidler ved eksamen
Muntlig eksamen, individuell
Vurderingsuttrykk
Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06);;
Sensorordning
Bestått/ikke bestått