Programplaner og emneplaner - Student
MLED4200 Strategiprosess Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Strategy Process
- Studieprogram
-
Masterstudium i ledelse, erfaringsbasertEnkeltemner tilknyttet masterstudium i ledelseStrategiprosess
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2022/2023
- Emnehistorikk
-
Innledning
Etter gjennomført emne har studenten følgende kunnskaper og ferdigheter:
Kunnskap
Studenten:
- har kunnskap om det estetiske fagfeltets grunnlagsproblematikk
- har kunnskap om nyere estetisk teori og praksis
- har kunnskap om aktuelle referanse- og dokumentasjonsformer
Ferdigheter
Studenten:
- kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i det estetiske feltets egenart og plass i samfunnet
- kan reflektere over dannelsesdimensjoner og ulike etiske perspektiv i det estetiske feltet
- kan reflektere over de mulighetene den digitale virkeligheten har på det estetiske fagfeltet
- kan velge ut og reflektere over relevante samtidsuttrykk på det estetiske feltet i en samfunnsmessig kontekst
- kan samarbeide innen et tverrestetisk prosjekt
Forkunnskapskrav
Undervisningen består i forelesninger som belyser viktige tema i estetikk samt workshops og seminar. Studentene forbereder seg gjennom lesing av oppgitt litteratur og deltar i undervisningen og i gruppearbeid.
Læringsutbytte
Individuell skriftlig hjemmeeksamen over to uker. 10-15 sider. Eksamen gjennomføres i semester 4.
Eksamen kan påklages.
Arbeids- og undervisningsformer
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Vurdering og eksamen
Emnet overlapper 10 studiepoeng med MEST4110 Kunst i kontekst: estetikk og vitenskapsteori (20 sp).
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler om kildehenvisning følges.
Vurderingsuttrykk
Gradert skala fra A-F.
Sensorordning
Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.
Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.