EPN-V2

MLED4200 Strategiprosess Emneplan

Engelsk emnenavn
Strategy Process
Studieprogram
Masterstudium i ledelse, erfaringsbasert
Enkeltemner tilknyttet masterstudium i ledelse
Strategiprosess
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk

Innledning

Antall dager veiledet praksis:

  • 10 dager pedagogisk praksis på ungdomstrinnet i grunnskolen

Praksis skal være veiledet og vurdert, det er praksislærer som vurderer praksis

Hvis en student ikke består en praksisperiode kan denne gjennomføres på nytt. Får studenten vurdert samme praksisperiode til ikke bestått to ganger må studiet avbrytes, jf. § 8-2 i forskrift om studier og eksamen ved OsloMet - storbyuniversitetet

Forkunnskapskrav

Se programplanen

Læringsutbytte

Generell studiekompetanse

Arbeids- og undervisningsformer

Etter fullført studium har studenten følgende læringsutbytte definert som kunnskap, ferdigheter og generell kompetanse:

Kunnskap

Studenten har

  • kunnskap om norske talemålsvarianter
  • kjennskap til nordiske språk
  • kunnskap om grunnleggende muntlige ferdigheter

Ferdigheter

Studenten kan

  • anvende, vurdere og veilede ulike kommunikasjonsmåter og i ulike kommunikasjonssituasjoner
  • anvende ulike presentasjonsmedier
  • bruke og analysere retoriske virkemidler
  • planlegge og vurdere muntlig norsk som grunnleggende ferdighet i et valgt programfag

Generell kompetanse

Studenten har

  • forståelse for sammenhengen mellom språk og identitet i et nasjonalt og internasjonalt perspektiv
  • innsikt i verdien av vektlegging av grunnleggende muntlige ferdigheter
  • forståelse for norskfagets betydning for læringsprosesser og yrkesutøvelse
  • bevissthet rundt kulturforståelse, kommunikasjon, dannelse og identitetsutviklings som sentrale komponenter i norskfaget

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

  • forelesning, dialog, gruppearbeid
  • individuelt arbeid, litteraturstudier, refleksjoner
  • gi og motta veiledning individuelt og i gruppe
  • muntlige framføringer, f.eks. framlegg, diskusjoner, rollespill
  • planlegge og vurdere muntlig norsk som grunnleggende ferdighet i et valgt programfag
  • bruk av digitale hjelpemidler og av høgskolens elektroniske plattform

Vurdering og eksamen

Studentene skal:

-;;;;levere inn et refleksjonsnotat om styrker og svakheter av et analytisk verktøy i retorikk, 600 - 1000 ord

-;;; holde et muntlig gruppeframlegg for medstudenter, 30-40 min.

Hjelpemidler ved eksamen

Muntlig eksamen, individuell

Vurderingsuttrykk

Læreplanverket for Kunnskapsløftet (LK06);;

Sensorordning

Bestått/ikke bestått