EPN-V2

MLED4200 Strategiprosess Emneplan

Engelsk emnenavn
Strategy Process
Studieprogram
Masterstudium i ledelse, erfaringsbasert
Enkeltemner tilknyttet masterstudium i ledelse
Strategiprosess
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2022/2023
Emnehistorikk

Innledning

Etter gjennomført emne har studenten følgende kunnskaper og ferdigheter:

Kunnskap

Studenten:

  • har kunnskap om det estetiske fagfeltets grunnlagsproblematikk
  • har kunnskap om nyere estetisk teori og praksis
  • har kunnskap om aktuelle referanse- og dokumentasjonsformer

Ferdigheter

Studenten:

  • kan analysere faglige problemstillinger med utgangspunkt i det estetiske feltets egenart og plass i samfunnet
  • kan reflektere over dannelsesdimensjoner og ulike etiske perspektiv i det estetiske feltet
  • kan reflektere over de mulighetene den digitale virkeligheten har på det estetiske fagfeltet
  • kan velge ut og reflektere over relevante samtidsuttrykk på det estetiske feltet i en samfunnsmessig kontekst
  • kan samarbeide innen et tverrestetisk prosjekt

Forkunnskapskrav

Undervisningen består i forelesninger som belyser viktige tema i estetikk samt workshops og seminar. Studentene forbereder seg gjennom lesing av oppgitt litteratur og deltar i undervisningen og i gruppearbeid.

Læringsutbytte

Individuell skriftlig hjemmeeksamen over to uker. 10-15 sider. Eksamen gjennomføres i semester 4.

Eksamen kan påklages.

Arbeids- og undervisningsformer

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

To interne sensorer. Ekstern sensor brukes jevnlig.

Vurdering og eksamen

Emnet overlapper 10 studiepoeng med MEST4110 Kunst i kontekst: estetikk og vitenskapsteori (20 sp).

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler om kildehenvisning følges.

Vurderingsuttrykk

Gradert skala fra A-F.

Sensorordning

Det benyttes intern og ekstern sensor til sensurering av besvarelsene.

Et uttrekk på minst 25 % av besvarelsene sensureres av to sensorer. Karakterene på disse samsensurerte besvarelsene skal danne grunnlag for å fastsette nivå på resten av besvarelsene.