EPN-V2

MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Emneplan

Engelsk emnenavn
Strategic Leadership in Organizational Communication
Studieprogram
Masterstudium i medieutvikling
Masterstudium i medieutvikling, deltid
Enkeltemner knyttet til masterstudium i journalistikk
Omfang
10.0 stp.
Studieår
2021/2022
Emnehistorikk

Innledning

Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  1. Individuelt refleksjonsnotat knyttet til emnets tema. Omfang 300-400 ord eller videologg på 2-3 minutter.
  2. Studentene skal i grupper på 2-4 studenter planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid på egen eller annen egnet arbeidsplass. Dette dokumenteres på følgende måter:
    • Utforme prosjektskisse og problemformulering. Skriftlig oppgave, omfang 400-800 ord
    • Presentere resultater og erfaringer fra utviklingsarbeidet for medstudenter og eventuelt inviterte gjester. Muntlig framlegg, 15-20 minutter pr gruppe

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.

Krav til deltakelse framgår av punktet om arbeidskrav i programplanen.

Anbefalte forkunnskaper

Students are encouraged to familiarize themselves with the syllabus before the course starts

Læringsutbytte

Prosjekteksamen i gruppe på 2-4 studenter. I eksamensbesvarelsen skal studentene beskrive og drøfte erfaringer med utviklingsarbeidet i lys av relevant teori og studiets læringsutbytter

Besvarelsen leveres enten som et skriftlig dokument på 3000-4000 ord eller som en multimodal presentasjon som skal inneholde minst to av følgende elementer: video/bilde/tekst/ppt/lyd. Ved bruk av for eksempel video og tekst, eller digital historiefortelling, skal omfanget være 8-10 minutter.

Det kan i særlige tilfeller søkes om å levere eksamen individuelt.

Ny og utsatt eksamen

Til første ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av prosjektoppgaven, ved senere forsøk må det skrives ny prosjektoppgave.

Arbeids- og undervisningsformer

Alle hjelpemidler er tillatt.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Bokstavkarakter A-E for bestått og F for ikke bestått. Alle i gruppen får samme karakter

Vurdering og eksamen

Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.

Hjelpemidler ved eksamen

Sentrale temaer i emnet:

  • Systemforståelse og lærende nettverk
  • Læring og utvikling i arbeidslivet
  • Gruppeprosesser og gruppeveiledning
  • Mangfold og utenforskap i karriereveiledning og karrierelæring
  • Utviklingsarbeid i karriereveiledning og karrierelæring

Vurderingsuttrykk

Grade scale A-F

Sensorordning

The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.