Programplaner og emneplaner - Student
MEDK4100 Strategic Leadership in Organizational Communication Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Strategic Leadership in Organizational Communication
- Studieprogram
-
Masterstudium i medieutviklingMasterstudium i medieutvikling, deltidEnkeltemner knyttet til masterstudium i journalistikk
- Omfang
- 10.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Følgende arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Individuelt refleksjonsnotat knyttet til emnets tema. Omfang 300-400 ord eller videologg på 2-3 minutter.
- Studentene skal i grupper på 2-4 studenter planlegge, gjennomføre og vurdere et utviklingsarbeid på egen eller annen egnet arbeidsplass. Dette dokumenteres på følgende måter:
- Utforme prosjektskisse og problemformulering. Skriftlig oppgave, omfang 400-800 ord
- Presentere resultater og erfaringer fra utviklingsarbeidet for medstudenter og eventuelt inviterte gjester. Muntlig framlegg, 15-20 minutter pr gruppe
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Krav til deltakelse framgår av punktet om arbeidskrav i programplanen.
Anbefalte forkunnskaper
Students are encouraged to familiarize themselves with the syllabus before the course starts
Læringsutbytte
Prosjekteksamen i gruppe på 2-4 studenter. I eksamensbesvarelsen skal studentene beskrive og drøfte erfaringer med utviklingsarbeidet i lys av relevant teori og studiets læringsutbytter
Besvarelsen leveres enten som et skriftlig dokument på 3000-4000 ord eller som en multimodal presentasjon som skal inneholde minst to av følgende elementer: video/bilde/tekst/ppt/lyd. Ved bruk av for eksempel video og tekst, eller digital historiefortelling, skal omfanget være 8-10 minutter.
Det kan i særlige tilfeller søkes om å levere eksamen individuelt.
Ny og utsatt eksamen
Til første ny/utsatt eksamen leveres en omarbeidet versjon av prosjektoppgaven, ved senere forsøk må det skrives ny prosjektoppgave.
Arbeids- og undervisningsformer
Alle hjelpemidler er tillatt.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Bokstavkarakter A-E for bestått og F for ikke bestått. Alle i gruppen får samme karakter
Vurdering og eksamen
Det benyttes to interne sensorer. Tilsynssensor evaluerer vurderingsformer og vurderingsprosesser i studieprogrammet.
Hjelpemidler ved eksamen
Sentrale temaer i emnet:
- Systemforståelse og lærende nettverk
- Læring og utvikling i arbeidslivet
- Gruppeprosesser og gruppeveiledning
- Mangfold og utenforskap i karriereveiledning og karrierelæring
- Utviklingsarbeid i karriereveiledning og karrierelæring
Vurderingsuttrykk
Grade scale A-F
Sensorordning
The exam papers are assessed by one internal and one external examiner. At least 25% of the exam papers will be assessed by two examiners. The grades awarded for the papers assessed by two examiners form the basis for determining the level for all the exam papers.