Programplaner og emneplaner - Student
MBIB4250 Knowledge Management and Information Behavior Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Knowledge Management and Information Behavior
- Studieprogram
-
Bibliotek- og informasjonsvitenskap, enkeltemner masterMasterstudium i arkiv-, bibliotek- og informasjonsvitenskapMasterstudium i arkiv-, bibliotek- og Informasjonsvitenskap – deltid
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2021/2022
- Pensum
-
VÅR 2022
- Timeplan
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Forelesninger og veiledningstimer. Studentene arbeider i grupper. Gruppestørrelsen er normalt 3 studenter.
Forkunnskapskrav
Ingen.
Læringsutbytte
After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:
Knowledge
The student has
- advanced knowledge of information needs as well as of use of information and knowledge in different contexts such as everyday life, working life, research and education, etc.
- good overview and specialized knowledge of the role of various channels for satisfying the information needs and their prominence for seeking and sharing information and knowledge
- advanced knowledge of the theoretical models for understanding seeking and sharing of information and knowledge
- advanced understanding of the relationship between human information behaviour and methods of information and knowledge management
Skills
The student is able to
- use empirical and theoretical models on information behaviour and information mediating institutions' role in information seeking processes to design research projects
- reflect upon how information needs and information use is affected and changed by political, demographic, cultural and technological changes, the emergence of new forms of learning and experience, etc.
- plan, develop and lead information and knowledge management in practice with reference to in-depth knowledge of information needs and information seeking behaviour
General competence
The student has the ability to
- analytically discuss and assess the flow of information at a workplace.
- participate in knowledge management projects at a workplace.
Arbeids- og undervisningsformer
Mappevurdering, med følgende mappekrav:
- to individuelle oppgaver (studentene leverer en ferdig oppsatt og konfigurert virtuell maskin).
Mappen gis en helhetlig vurdering med én karakter.
Eksamensresultat kan påklages.
Ved ny og utsatt eksamen kan en annen eksamensform også bli benyttet eller en ny oppgave med en ny frist gis. Hvis muntlig eksamen benyttes kan denne ikke påklages.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Alle.
Vurdering og eksamen
Gradert skala A-F.
Hjelpemidler ved eksamen
En intern sensor. Ekstern sensor brukes jevnlig.
Vurderingsuttrykk
Studenter bør være registrert i 3. studieår og ha bestått emnet DATA2500/DATS2500/ITPE2500 Operativsystemer eller tilsvarende.
Sensorordning
Emnet er ekvivalent (overlapper 10 studiepoeng) med: LO143A.
Ved praktisering av 3-gangers regelen for oppmelding til eksamen teller forsøk brukt i ekvivalente emner.
Emneansvarlig
Katriina Byström