EPN-V2

MBH4340 Research and development in Early Childhood Education Course description

Course name in Norwegian
Forsknings- og utviklingsarbeid
Study programme
M. Phil Programme in Early Childhood Education
M. Phil Programme in Early Childhood Education
Weight
15.0 ECTS
Year of study
2024/2025
Curriculum
FALL 2024
Schedule
Course history

Introduction

Forskningsbasert kunnskap er avgjørende for kvaliteten i barnehagene. Barnehagerelevant forskning er et forskningsfelt i utvikling som har stor faglig og metodisk bredde. Det preges på en særskilt måte av barnehagens mandat, aktuelle samfunnsutfordringer og behovet for å utvikle ny kunnskap i fellesskap mellom forskningsinstitusjoner og sektor. Dette stiller krav til oppdatert og inngående kunnskap om hvordan barnehagerelevant forskning kan utvikles, tilrettelegges og gjennomføres.

Målet med emnet er at studenten skal utvikle særskilt kunnskap om og kompetanse i forskningsdesign, forskningsmetoder, forskerroller, tverrfaglige tilnærminger samt samarbeidsmodeller for forskning og utvikling av ny kunnskap mellom utdanningsinstitusjonen og barnehagesektoren.

Forståelse av forskerroller, utvikling av forskningsdesign, utdypet forståelse av og refleksjon over forskningsprosesser, metoder og forskningsetikk står sentralt. Profesjonsrelevant forsknings- og utviklingsarbeid i skjæringspunktet mellom sektor og utdanningsinstitusjon vil vektlegges. Arbeidet med emnet er tett knyttet til forskergrupper ved OsloMet og universitetsbarnehagene.

Emnet tilbyr et utvidet rom for å utforske og få innsikt i viktige sider ved forskningsprosesser. Emnet stiller store krav til selvstendig arbeid og egner seg godt som forarbeid til masteroppgaven.

Learning outcomes

The student must have been admitted to the study programme.

Content

Grade scale A-F.

Teaching and learning methods

After completing the course, the student should have the following overall learning outcomes defined in terms of knowledge, skills and general competence:

Knowledge

The student

  • can explain the structural elucidation and structure-activity relationship of various pharmaceutical candidates
  • can discuss especially expedient production and formulation strategies for biologics and radiopharmaceuticals
  • can explain relevant analytical methods and molecular engineering used in the development and production of biological drugs
  • can explain the requirements that apply to documentation of pharmaceutical quality (FDA/EMA) in connection with a marketing authorisation application

Skills

The student

  • can critically assess and apply new knowledge about the structure-activity relationship of pharmaceuticals to develop new medicinal products
  • can apply relevant legislation on quality assurance of the manufacturing, storage and distribution of medicinal products, with particular emphasis on biological drugs and radiopharmaceuticals
  • can identify and elucidate the typical critical stages of the manufacturing and formulation of biological drugs and radiopharmaceuticals
  • can apply methods for analysis and quality control of raw materials for biological drugs and radiopharmaceuticals, as well as ready-to-use medicinal products, and assess how deviations affect the quality of the final products

General competence

The student

  • can contribute to quality development in the manufacturing of medicinal products
  • can contribute to the process of developing a medicinal product until the finished product has been marketed and meet the medical needs of society, at the national and international level, in a sustainable manner

Course requirements

Work and teaching methods include lectures, student-active seminars, as well as project work and other group work. There will also be practical training in the laboratory. Discussions about the course content with fellow students and teachers is emphasised.

For the project work, the students will work in groups to assess relevant original articles related to drug development.

Assessment

The following must have been approved in order for the student to take the exam:

  • A minimum of 90 percent attendance at compulsory teaching activities
  • Presentation of a project assignment in groups of 4-5 students

Permitted exam materials and equipment

Supervised individual written exam, 5 hours.

Grading scale

Bestått- Ikke bestått.

Examiners

Eksamen vurderes av en intern og en ekstern sensor. Tilsynssensor er oppnevnt for å vurdere helheten i programmet og eksamen i det enkelte emnet.