EPN-V2

MBH4330 Barndom, identitet og mangfold Emneplan

Engelsk emnenavn
Childhood, Identity and Diversity
Studieprogram
Masterstudium i barnehagekunnskap
Masterstudium i barnehagekunnskap
Omfang
15.0 stp.
Studieår
2020/2021
Emnehistorikk

Innledning

Eksamensinnhold: Læringsutbyttene

Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen, 3 timer

Læringsutbytte

Kalkulator

Innhold

Gradert skala A-F.

Arbeids- og undervisningsformer

Se fagplanen.

Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter

Ekstern og intern sensor vurderer minimum 20 % av besvarelsene. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.

Vurdering og eksamen

Eksamen er en individuell skriftlig semesteroppgave som bygger på arbeidskravene. Omfang skal være 3500 ord +/- 10 prosent eksklusiv referanseliste. Veiledning vil bli gitt i skriveprosessen.

Hjelpemidler ved eksamen

Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges

Vurderingsuttrykk

Følgende to arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:

  • Arbeidskrav 1: Et skriftlig individuelt notat om egen forståelse av en autentisk tekst i lys av en godkjent analysemodell innenfor funksjonell lingvistikk. Omfang 800 - 1000 ord.
  • Arbeidskrav 2: En muntlig gruppepresentasjon fra tre til fem studenter av didaktisk-metodiske valg i klasserommet. Omfang: 30-45 minutter.

Hovedformålet med arbeidskravene er å se sammenheng og overføre teoretisk språkkunnskap til pedagogisk, didaktisk praksis.

Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.

Det kreves i tillegg 80% deltakelse og tilstedeværelse for å kunne fremstille seg for eksamen/vurdering. Se programplan for ytterligere informasjon.

Sensorordning

Alle hjelpemiddel er lov, så lenge ein følger reglar for kjeldebruk.