Programplaner og emneplaner - Student
MBH4330 Barndom, identitet og mangfold Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Childhood, Identity and Diversity
- Studieprogram
-
Masterstudium i barnehagekunnskapMasterstudium i barnehagekunnskap
- Omfang
- 15.0 stp.
- Studieår
- 2020/2021
- Programplan
- Emnehistorikk
-
Innledning
Eksamensinnhold: Læringsutbyttene
Eksamensform: Individuell skriftlig eksamen, 3 timer
Læringsutbytte
Kalkulator
Innhold
Gradert skala A-F.
Arbeids- og undervisningsformer
Se fagplanen.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
Ekstern og intern sensor vurderer minimum 20 % av besvarelsene. To interne sensorer vurderer de øvrige. Ekstern sensors vurdering skal komme alle studentene til gode.
Vurdering og eksamen
Eksamen er en individuell skriftlig semesteroppgave som bygger på arbeidskravene. Omfang skal være 3500 ord +/- 10 prosent eksklusiv referanseliste. Veiledning vil bli gitt i skriveprosessen.
Hjelpemidler ved eksamen
Alle hjelpemidler er tillatt så lenge regler for kildehenvisning følges
Vurderingsuttrykk
Følgende to arbeidskrav må være godkjent før eksamen kan avlegges:
- Arbeidskrav 1: Et skriftlig individuelt notat om egen forståelse av en autentisk tekst i lys av en godkjent analysemodell innenfor funksjonell lingvistikk. Omfang 800 - 1000 ord.
- Arbeidskrav 2: En muntlig gruppepresentasjon fra tre til fem studenter av didaktisk-metodiske valg i klasserommet. Omfang: 30-45 minutter.
Hovedformålet med arbeidskravene er å se sammenheng og overføre teoretisk språkkunnskap til pedagogisk, didaktisk praksis.
Arbeidskrav som ikke blir godkjent kan omarbeides én gang.
Det kreves i tillegg 80% deltakelse og tilstedeværelse for å kunne fremstille seg for eksamen/vurdering. Se programplan for ytterligere informasjon.
Sensorordning
Alle hjelpemiddel er lov, så lenge ein følger reglar for kjeldebruk.