Programplaner og emneplaner - Student
MAPDPRA Practical Training Emneplan
- Engelsk emnenavn
- Practical Training
- Studieprogram
-
Masterstudium i produktdesign – design for kompleksitet
- Omfang
- 20.0 stp.
- Studieår
- 2018/2019
- Pensum
-
VÅR 2019
- Timeplan
- Emnehistorikk
-
Forkunnskapskrav
Studenten skal gjennomføre veiledede praksisstudier. Studiene organiseres slik at studenten primært har fokus på anestesi til pasienter klassifisert i ASA-gruppe 1 og 2, men med økende fokus på anestesi til pasienter klassifisert i ASA-gruppe 3 og 4. Det forventes at studenten viser faglig progresjon, tar ansvar og i økende grad gjør selvstendige vurderinger i utøvelsen av anestesisykepleie.
Praksisstudiene organiseres slik at studenten får erfaring med og utvikler kompetanse i anestesisykepleie ved alle hyppig forekommende sykdomstilstander, sentrale behandlingsformer og ulike pasientsituasjoner. Som et minimum kreves det at studenten får erfaring med ulike anestesiformer som total intravenøs anestesi, inhalasjonsanestesi, regional og lokal anestesi.; Det bør tilstrebes at studenten får erfaring med de anestesiologiske utfordringene ved ulike kirurgiske metoder som større bløtdels-, ortopedisk-, obstetrisk-, øre-nese-hals-kirurgi og anestesi ved ulike undersøkelser og behandlinger i og utenfor operasjonsavdelinger. Studenten skal også få erfaring med anestesi til barn og akutt kirurgi, samt håndtering av kritisk syke pasienter i og utenfor sykehus.
Læringsutbytte
On successful completion of this course students are able to
- develop, plan, implement and evaluate self-produced work under guidance from professionals in industry-based business, design consultancies, public institutions or research projects.
- comprehend the purpose of given tasks in the broader context of goals and objectives
- identify design principles and factors in practice
- draw on sustainable design processes and methods in practice
- cooperate professionally with work colleagues, team members, clients etc. in fulfilling a design brief
- challenge personal design competences under pressure from deadlines and other design project criteria
- arrange and organise time and resources efficiently and effectively
- adjust and implement design processes in a dynamic environment
- reflect on experiences gained from the practical training in relation to the learning outcome of the course
Innhold
Summativ vurdering gjennomføres av representant fra praksisstedet og praksislærer fra universitetet. Endelig vedtak om Bestått-Ikke bestått fattes av universitetet.;
Arbeids- og undervisningsformer
Veiledede praksisstudier, selvstudier, simulering og refleksjonsgrupper.
Arbeidskrav og obligatoriske aktiviteter
For å kunne fremstille seg til vurdering i emnet må følgende være godkjent:
- Studentens konkretisering av læringsutbyttet for emnet.
- Selvvurdering og utfylt vurderingsskjema leveres til midtveis- og sluttvurdering.
- Individuelt refleksjonsnotat om et gitt tema med et omfang på maksimalt 5 sider.
Vurdering og eksamen
Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbyttet for emnet, vurderingskriterier, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av praksisperioden. For å kunne gi en vurdering av studenten i praksis kreves 90 % tilstedeværelse. For mer informasjon se generell del av programplanen om vurdering i praksis.;
Hjelpemidler ved eksamen
For å fremstille seg til vurdering i praksis må følgende være godkjent:
- Studentens konkretisering av læringsutbyttet for emne.
- Selvvurdering og utfylt vurderingsskjema leveres til midtveis- og sluttvurdering.
Vurderingsuttrykk
Vurderingen tar utgangspunkt i læringsutbytte for emnet, vurderingskriterier, studentens konkretisering av læringsutbyttet og den formative vurderingen som er gjort av studenten i løpet av gjennomføringen av emnet. For å kunne gi en vurdering av studenten i praksis kreves 90 % tilstedeværelse. For mer informasjon se generell del av programplanen om vurdering i praksis.
Sensorordning
Bestått-Ikke bestått.